Ford 400m rakentelu

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kalle39, 16.11.2013.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuliskohan noilla männillä staattiseksi puristussuhteeksi jotain 10.5 ja silloin tuolla nokalla dynaaminen olis vähän päälle 8, joka on vähintään tarpeeksi tuohon koneeseen.

    XE284 on kuitenkin nopeeramppisena jo vähän rajun puoleinen painavaan autoon.
    Parempia vois olla vähän rauhallisemmalla profiililla olevat nokat joissa perusasteet kuitenkin 280 paikkeilla, kuten vaikka Compin Magnum 280, Summitin 280/292, tai Lunatin street Avenger 284 esimerkkeinä.
     
  2. saresks

    saresks 3rd gear

    Flattop-männillä (n. 9.5 staattinen ruttu), 2v-kansilla ja 288 ast Crane fireball-nokalla sai kilistelyn ehkäisemiseksi aika paljon kuristaa vakuumiennakkoa osakaasulla. Open chamber -kannet taitaa olla aika herkät isoille rutuille.
     
  3. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Suunitelmat muuttui ja ostin edelbrockin rpm kannet näissä on 60cc palotilta. Meinasin vakio männillä ajella mikä nokka olis hyvä näille kansille se on viel hankkimatta.
     

Kerro tästä muillekin!