FORD 427 H/P Isolohko

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BMW2002, 10.11.2014.

  1. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    Oma tieto ei ole "esson baarista", ja kyllä make, kone pitää pystyä tarkistamaan myös sisältä, jotta kaikki numerot ja muut täsmäävät.
     
  2. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    ERINOMAISTA kuulla !!! Kyseessä on siis kaikin puolin todellinen historiallinen helmi, jolle tarvitaan todellinen BLUE OVAL-koti :D
     
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    Tää on taas yks sellanen topikki, jossa alkuperäisestä kysymyksestä jutut alkaa olemaan aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä. Tosin sillä erolla muihin, että näitä jaksaa edelleenkin lueskella...
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Sanottaisiinko näin, että jos täällä on meitä epäielviä tuomaita, niin se tulee empiiristen kokemusten kautta. Lähinnä sillä, että aina kun joku ostaa autoa jossa FE niin siellä on vähintään 427 tai 428 CJ. Tarkempi tutkistelu yleensä paljastaa siellä luuraavan perus 390 cid koneen - kaikki kunnia sille tosin. Sitä on vaan tullut niin peruspessimistiksi ettei turhaan innostu ja sitten pety.

    Anyway, jos tuo tunnelportti kantinen sideoiler on todellakin ajamaton mylly niin sitten tuo on jo jonkun sortin löytö - vähän kuin löytäisi kauniin 40 vuotiaan neitsyen naisen. Tässä tapauksessa minäkin toivon jo, että joku Ford partisaani ottaa koneen kotiin ettei karkaisi till Sverige tai muualle. Mistä baarista sitten Eliminatorin tieto tulee ja MIKSI mää en oo tiennyt tosta koneesta ikinä :eek: :D Kaikkea sitä löytyy kotomaastakin, muistan muuten hyvin kun eräs kotimainen Ford tervaskanto osti multa Mustakankin polttoainesäiliön. Höpistiin niitä näitä ja kun puhuttiin koneita niin kertoi että hänellä on tunnel portin kannet. Kysyin kolme kertaa "jaa että Tunnelportit" aina kun vänkäsi vaan että kyllä kyllä, niin piti vielä kysyä, että "tarkoitatko että tönärit menevät tuubissa läpi imusarjasta", vastaus oli kyllä. Siinä vaiheessa hiljennyin ja uskoin - asiaa asiaa. Vantaalla eräässä hotellissa pidettiin Ford isolohkoiltamat ja täällä tämä toinen Tunnelport karju kävi juomassa miehiä pöydän alle - taisi juoda itsensäkin??? :rotfl:
     
  5. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    Noh, hmm, pitäis varmasti olla hiljaa. Tiedän kyllä kyseisistä koneista tarpeeksi ja tietoni perustuu erittäin tarkkaan tietoon. Oikeestaan niin tarkkaan, kuin nykyään voi. Toivottavasti kone löytää arvoisensa ostajan.
     
  6. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    Numerot paljastaa paljon ja kun koneen avaa, paljastuu paljon muuta...
     
  7. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Tässähän jää jumalauta oikeen odottamaan Eliminatorin seuraavaa kommenttia !?
    Ajattelin josko tähän väliin olisi ollut selkeyttävää kertoa tuota FE-kansiasiaa historian puolelta, koska useimmille asiasta kiinnostuneille tuntuu sekoittuvan lohkon ja kansien merkitys koko asiassa? Minusta Eliminatorilla saattaisi olla parempaa ymmärrystä kertoa, kuinka -60 luvulla noi FE-kannet kehittyivät NASCAR:n ohella aina tunnel port kansiin 352:sta alkaen?
    Kalulle SORRY omasta puolestani "sotkiessani" topic:a asian sivusta, mutta yhdyn kommenttiisi mielenkiintoisen asian jatkuvuudesta näin topic:n alkuperäisen asian rinnalla!
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei sekotu, ajattelin vaan käytännöllisesti. :rotfl:
     
  9. agm

    agm 1st gear

    olis ehkä 511cid FE alsa moottori myytävänä jos tää on "aito"
     
  10. kno1

    kno1 3rd gear

    Älä pelkää, se EI ole aito. Tunnel port on ollut saatavilla vuonna 1967 ja silloin se oli vain puhdas race (lue Nascar) moottori. Tarkkasilmäiset osaa katsoa lohkon takaosaan, jossa näkyy kaksi kierreplugia kampiakselin yläpuolella. Sideoiler lohko koneistettiin vasta vuodesta -68 niin että siinä voitiin käyttää hydraulista nokka-akselia. Näitä AITOJA -68 lohkoja on todella vähän!! Suurin osa -68 ja myöhemmistä lohkoista ovat ns service-lohkoja. 1968 oli myös viimeinen vuosi jolloin FE oli markkinoilla henkilöautoissa. Silloin vain GTE Gougaria sai 427:lla ja niitä on todellä vähän. Toinen tyypillinen tunniste servive-lohkoille on ulkoinen "valurivoitus" kartturinpuolen kyljessä. Lohkoon on valettu pystysuuntaisesti pitkä rivi "vahvikkeita". Nämä puuttuvat tuotantomoottoreista koska tuotannon aikana tätä ei tehty, vaan vasta -68 jälkeen. Myös P-kirjain lohkon takaosassa viittaa servicelohkoon jollainen minulla on ollut (ostettu uutena servive lohkona Fordin paketissa). Tuota rivoitusta ei kuvista näe, mutta niistä on helppo tarkastaa se, onko lohko valmistettu vasta vuoden -68 jälkeen. Jos ne löytyy, niin lompakon voi laittaa rauhassa taskuun tai ainakin leikata pinkasta 90 pinnaa pois ja jatkaa kaupankäyntiä normaalista harrastetyyppisestä 427 moottorista.


    Jakopään kopan valunumero on mielenkiintoinen. Viimeiset kirjaimet TE viittaavat "Truck Engine" suuntaan.

    Eipä tainnut olla kromattuja bensapumppuja vuonna -68....

    Missä on kaasarit...

    Missä on Nascar öljypohja (se voimakkaasti eteen työntyvä T-pohja)....

    Alumiiniset venakoppien öljykorkit viittaa 1963- 1964 suuntaan...

    Soita minulle jos se sun alsamotti on myynnissä....:) :)
     
  11. LeoM

    LeoM 1st gear

    Soitin koneen omistjalle mikä on eri kuin myyjä, koska kyseesä on vanhempi herras mies eikä tästä syystä omista tietokonetta.Koneen on -90 luvulla suomeen tuonnut omistajan veli. Kone on odottanut lämpimässä sopivaa autoa. Koneeseen löytyy kaasuttimet(paketissa hyllyllä). Konetta on kuulemma tehty muutama sata. Tarkempia tietoja saadaan, kun kansio missä koneen tiedot on löytyy ja pesänjako loppuun. Myynti on suunnattu ulkomaille, mutta toivottavasti jää suomeen.
     
  12. LeoM

    LeoM 1st gear

    Soitin koneen omistjalle mikä on eri kuin myyjä, koska kyseesä on vanhempi herrasmies eikä tästä syystä omista tietokonetta.Koneen on -90 luvulla suomeen tuonnut omistajan veli. Kone on odottanut lämpimässä sopivaa autoa. Koneeseen löytyy kaasuttimet(paketissa hyllyllä). Konetta on kuulemma tehty muutama sata. Tarkempia tietoja saadaan, kun kansio missä koneen tiedot on löytyy ja pesänjako loppuun. Myynti on suunnattu ulkomaille, mutta toivottavasti jää suomeen.
     
  13. SUS

    SUS 1st gear

    Jännä lukea taas kerran "oversuomi24"palstaa.Joku tuntee jonkun joka on varmasti kuullu jostain jotain kuka ei enää muista missä näin tai kuulin tuosta moottorista jotain.Mutta kun soitin ko moottorin omistajalle niin hän kertoi että siskonsa omisti sen ja miehensä myi sen etelä-afrikkaan.Toivottavasti se on sama kone.Ei tartte ottaa kantaa,lukekaa aikasemmat.
     
  14. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    OLI mielenkiintoinen topicci.. Eikös ole hienoa kuitenkin jos näin hienosta ja harvinaisesta moottorista puhutaan ja kerrotaan, mitä kukakin tietää. Ja jos nyt on puhunut moottorin omistajan/omistajien kanssa, niinkuin itsekin, niin eikai se oo keneltäkään pois?
     
  15. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    Myöskin ft ja te keskustelun voi kait lohkon puolesta lopettaa alkuunsa, kun myyntikuvissa ei näy kumpaakaan merkintää.
     
  16. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Kannattaa lukea huolella, mitä kukakin kirjoittaa ! KNO-1 huomioi JAKOPÄÄNKOPAN valumerkintöjä, EI LOHKON !!!Toki pieni tulkintavirhe hieman epäselvän kuvan vuoksi, jossa kirjaimet on hankalasti luettavissa. Jakopäänkopassa valumerkit viittaa todellakin FT:n (Truck) suuntaan, vai miten toverit tulkkaavat C7TZ-alkuisen merkinnän ko. kopassa? Valukoodin viimeinen kirjain B on revisio valusta.
    muthafukka:
    Voisitko kertoa, mistä löytyy artikkeli T-bolt kloonista, jotta voimme muutkin todeta ne "ontuvat kohdat"?
    Kiinnostaisi todellakin tietää muutakin tästä ko. Tunnel Port-motista, kuin sinun "tuttua kauraa vuosien takaa" toteamuksesi? Tuollaisenaan sinun "heittosi" ei paljoa kerro edes siitä, onko sinulla siitä mitään todellista kerrottavaa?
    Miksi yleensä vaivauduit "jakamaan tietoasi" tässä topic:ssa, vaikka niin vitutti ja runosuolesi pulppusi???
    Ihmetyttää vaan, MINNE se sun TIETOSI tästä topic:sta jäi?
    Asenteesi puolesta tuntuu todennäköiseltä, että sulla on vuosien kokemus FE/FT- moottoreista ja JOS näin on, ole hyvä ja valista meitä "tyhmempiä" harrastajia näissä kinkkisissä kysymyksissä?
    Toi "puskista huutelu"-syytös mikkistä kohtaan oli aika omituinen veto sellaiselta, joka syyllistyi siihen itse mitä esimerkillisimmin?

    Arvelen, että tätä topic:a voidaan jatkaa mielenkiinnolla eteenpäin, jos jätetään nämä "tyhjät tynnyrit" keskenään kolisemaan.
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    Juu, C7xx-xxxx koodi oli vesipumpussa eikä lohkossa? Tulkitsin kun kuvia katselin, että on lohkon koodi - ja katsoin että on '67 valumuotista tehty, mutta Kno1 sanoo, niin kampuran yläpuolelta poratut plugit kertovat jotain ja en ihmettelisi että olisi kannet ympätty johonkin sopivaan sideoiler lohkoon. Ford ei vaihtanut valukoodia&
    ósanumeroa kuin silloin jos valuun tehtiin muutoksia. Esimerkiksi D9TE eli '79 valunumero löytyy Fordin 460 lohkoista vuosilta 1979-1995 asti. Koneistuksen muutos ei vaikuta valuun, niin numero säilyy samana.

    Aito 427 tunnelport suoraan OEM:na tehtaalta tai vaikka Holman Moodyltä olisi todellinen löytö, mutta kuten edellä todetaan, jos esim. service lohko niin se ei tee siitä aitoa tunnelport mottia. Se kyllä tekee siitä tunnelportin, mutta hard core Ford keräilijät sulkevat kukkaron nyörejä. Ei senkään väliä, jos saa jostain norskilta hurjan hinnan niin sinne sitten, jos ostaja on sitä mieltä että toi on KALLIS niin sitten se on vaan myyjän etu.

    Jännää nähdä mihin motti päätyy.
     
  18. xp

    xp Gearhead

    "Myynti on suunnattu ulkomaille", onko tämä nyt jossain muualla myynnissä?
     
  19. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    ei ole, tulee myyntiin, kunnes kaikki lainopillisen asiat on hoidettu.
     
  20. Eliminator

    Eliminator 1st gear

    Make, en tarkottanut KNO-1 viestiä, luin kyllä tarkkaan kaikki viestit.
     

Kerro tästä muillekin!