Ford 460 moottoriprojekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja makkepuu, 11.7.2011.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Joo muista tarkistaa nokan ajoitus ! Viime aikoina on ollut paljon tapauksia joissa ei ole mennyt kohdalleen vaan nollaan asentamalla.Viim eisin juttu oli 390 Ford jossa nokkakortissa oli painovihre : kortin mukaan piti asentaa 116 asteen intake centerlineen, ei mennyt sitten millään, pitikin olla 106 astetta, tää ainakin Compin nokissa melkeinpä sääntö.
     
  2. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    joo tullu lueskeltua monesta paikkaa kuinka compin nokka+jakopää ei mee kohdillensa. jenkkilästä aika vähän löytyy keskusteluja edelbrockin vastaavista, eivät taida käyttää tai sitten niiden kanssa on vähempi ongelmia? :D
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    niinhän siinä kävi että kukaan ei kerkiä tuota nokkaa tulla kattomaan. täytyy varmaan hommata ajoituslevy jostain, rahapussi ei anna myöden kun sellaseen 7 tuumaseen jos uusi pitää ostaa. noh tuleepahan tuokin homma opeteltua
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pyöritä 1 ja 6 männät YYK, pistä joku viivain kutosen nostajien päälle. Viivaimen pitäis olla melko vaaterissa unkefäär jos nokka on paikallaan. Jos pakonostaja on alempana niin nokka myöhäisellä jne.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tulosta netistä se ajoituslevy
     
  6. HM

    HM Gearhead

    Moro.Voin lainata ajoituslevyn. Laita yhteystiedot vaikka yv:llä niin voin lähettää sen.
     
  7. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    päivitellään nyt sen verran että homma on ollu seis pidemmän aikaa kun ei ole ollu varaa ostaa plastigaugee niin alakerta on vielä tarkastamatta. öljypumpun tiivistettä en ollu huomannu ostaa niin leikkelin ite tiivistepaperista, kai se siellä kestää kun sen uitti märäksi ja sitten litisti paikalleen. löysin ebaysta firman joka remppaa holley kaasareita ja sieltä irtois 3310-sarjalainen just rempattu $178. se olis posteineen ja tulleineen 230-240€ kotiovella. jää sekin kyllä ostamatta jos EI OLE VARAA EDES PLASTIGAUGEEN! 9 viikkoa odottelin liitosta rahoja ja nyt sain sieltä päätöksen. saan työttömyyskorvauksen NELJÄLTÄ päivältä koska olin saanu edelliseltä työnantajalta muutaman päivän lomarahat työsuhteen jo päätyttyä. olis pitäny älytä pyytää ne pari tiliä ennen työsuhteen loppumista. ja soitto liittoon niin kehuivat että menee 4 viikkoa ennenkun uus lappu menee käsittelyyn että kiitos paljon. neljän päivän liitonrahoista pitäis siis maksaa tammikuun vitullinen sähkölasku ja kahden kuukauden lainat pankille ja siinä sivussa rakentaa vielä joku moottori.

    sanokaas, jos tää kämppä on mun nimissä ja tässä muijan kans asustellaan, ei olla naimisissa. mitä kaikkea ulosottomies voi ulosmitata? jos pistän autot ja hd:n muijan nimiin niin pysyykö ne tallessa?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tiedä onko muuttunu lakipykälät jotenkin mutta jos annat ne muijalles velkojen pantiksi niin ulosottomiehen käsi ei ennen niihin ylettynyt.
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Pnkin knssa noita kyllä yleensä saa sovittua. Itsekkin odottelin muutamia vuosia takaperin liitonrahoja 3.5 kuukautta. On paskamainen homma kun ne sitten tulee niin kaikki menee niihin rästiin jääneisiin. Soittelua sähköyhtiöön ja sanoo suoraan kuin asiat on. Ei nuo ihan heti oo tulossa tunturipöllöä noutamaan.. Hermoja raastavaa hommaa tuo kyllä on. Jaksamisia.
     
  10. 69

    69 Gearhead

    Tota öh, sama vaiva täälläkin lomautus.. Sain sentään oman moottorin valmiiks, yoke ja kardaani vielä puuttuu, mut eiköhän vappuna oo nekin.
    Multa jäi plastikakee yli, mihin vois lähettää?
     
  11. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Jes, hieno reilun miehen tarjous! Laitahan Makkepuulle vähän plastigagea niin pääsee mies rojektissa eteenpäin :)
     
  12. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kiitosta paljon, vähän hävettää ruinata almuja / työkaluja lainalle mitkä pitäis löytyä omasta takaa. yyveitä lähetetty
     
  13. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Turhaan häpeilet. Tämä on sitä harrastamisen oikeata ryhmähenkeä.
     
  14. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    noniin ja sitten oikeen elämää helpommat ohjeet tähän touhuun:
    [​IMG]

    ja ei, mulla ei ole heittokelloa. pitää melki hommata sellanen lainalle jostakin, vai kuinka tärkeetä se on että sitä mäntää ei veivata aina ylös asti? vai nostajako se oli?

    oonko oikeilla jäljillä jos meinasin jotenkin näin:
    ykköspytyssä mäntä ylös
    kiekko nollaan
    myötäpäivään pyörittäen ykkösen imunostaja ylös
    lukema muistiin
    pyöritetään ympäri ja uudestaan nostaja ylös
    uusi lukema + aikaisempi lukema lasketaan yhteen ja jaetaan kahdella = intake centerline
    verrataan nokkakortissa olevaan arvoon 105 astetta
     
  15. vani91

    vani91 Gearhead

  16. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    no perkules, tuossahan simppelit ohjeet ja vieläpä oman kylän äijän kirjottamat :D vieläköhän isokivijärvellä on valiantti tallessa...

    ja paskat ne mitkään simppelit olleet:

    3. Pyöritä moottoria myötäpäivään niin kauan, että mittakello näyttää korkeinta arvoa. Nollaa kello tähän kohtaan ja aseta osoitin nollaan astelevyllä. Pyöritä moottoria myötäpäivään kunnes mittakello jää millin alle ylimmän arvon. Laita astelukema muistiin. Pyöritä moottoria myötäpäivään edelleen kunnes mittakello näyttää korkeimman arvon jälkeen millin alempaa arvoa. Laita osoittimen näyttämä asteluku muistiin. Laske arvot yhteen ja jaa kahdella, saat todellisen nolla kohdan selville. Nollaa astelevy tähän kohtaan.

    siis häh, jätän kampuran tuohon milli ykk:n jälkeen ja väännän kiekon nollaan vai väännän kampuran siihen astelukuun mikäikinä tuossa saadaan tulokseksi? ja jos jälkimmäinen vaihtoehto niin kummalle puolen nollaa?

    5. Pyöritä konetta myötäpäivään, kunnes nokan nosto saavuttaa korkeimman arvonsa. Nollaa mittakello korkeimpaan arvoon. Jatka pyörittämistä myötäpäivään, kunnes mittakellon näyttämä on 1 millimetrin pienempi korkeimpaan arvoon verrattuna. Merkitse ylös astelevyn luku (esim. 38 astetta).

    siis kun nostaja on tapissaan niin siitä pyöräytetään myötäpäivään niin että viisari näyttää millin vähemmän, siis kokonainen kierros ja jätetään millin alle vai sellainen pieni nytkäytys että ollaan millinverta vähemmän?

    Jatka pyörittämistä myötäpäivään, kunnes mittakellon näyttämä on 1 millimetrin alhaisempi korkeimpaan arvoon verrattuna. Laita astelevyn näyttämä muistiin (esim. 170 astetta). Laskemalla astelevyn näyttämät luvut yhteen ja jakamalla kahdella, saat nokka-akselin "Center line" arvon. Esim. 38 + 170 : 2 = 104 astetta.

    sama homma tässä, siis jäädäänkö millin verta alle ENNENKUIN NOSTAJA ON TAPISSAAN VAI SIITÄ YLI JA MILLI ALLE?
     
  17. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Laitat siihen jonkun stopparin et mäntä ei pääse ihan ykk:hon asti,vaan pysähtyy siihen.Sit pyörität konetta niin et mäntä pysähtyy siihen stoppariin,lukema ylös ja sit sama vastapäivään ja lukema ylös.Noiden lukujen puolivälissä on todellinen ykk.
    Siihen sitte nollaat sen astelevyn.
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Vaikka se pukissa helposti onnistuu kummallakin tavalla niin siltikin mä olen pyöritelly ajoituksessa koneen sijaan kampiakselia.Helpompaa.
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Huumorimiehiä :D
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    päivitellääs sen verran että kaikki laakerivälykset oli toleranssien sisään eli sen puolesta homma ok. tuo nokan ajoitus vaan kummittelee vieläkin, en ole löytänyt keltään heittokelloa ja jalkaa ja koitin kokeilla hommaa "näppituntumalla". joku menee pieleen, sillä jos nytkyttelen ykköspytyn milliä vaille ykk:hon, kello nollaan ja väännän niinkauan että imunostaja on ylhäällä niin se on aina sen 105-110 astetta, kun sitä lähetään uudestaan pyörittään niin mitään ei tapahdu ennenkun kiekossa on taas uudestaan se 105-110 astetta. kaikkien ohjeiden mukaan pitäis tulla isoja ja pieniä lukuja kun pyörittää eli vissiin jossain mennään metsään. kai tuon joku autokorjaamo katsoisi jos raahaisi mosan näytille mutta ei oikeen kiinnosta ottaa sitä syliin tuosta tellingistä ja heittää kapraissin peräkonttiin. kun hanki rupee sulaan niin sitten viimestään skippaan koko vaiheen ja pistän mötikän kasaan kun siihen kerta on jo kaikki tarvittava hommattuna.
     

Kerro tästä muillekin!