Ford 9" perä remonttiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Make500, 21.11.2009.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Olisi talven aikana tarkoitus tehdä täys remppa -67 Galaxien perään. Perä lukoton 2.75 aavikkovälityksellä ja 28-rihlaisilla vetareilla. Tällä hetkellä autossa ei ole jenkakelloa, mutta varmasti alle 2000 rpm satasta ajettaessa. Renkaat 245/60 R14.

    Yli 60 km/h ajaessa jokin aiheuttaa autoon värinää ja olen tullut siihen tulokseen, että täytyy johtua pinionin laakerista. Kardaani tasapainoitettu ja
    laatikon kannatinkumit kunnossa.

    Samalla, kun otan kerran perän auki, olisi tarkoitus laittaa sinne lukko ja
    tiuhempi välitys. Onkohan 3.50 välitys liian tiuha moottoritie nopeuksiin?
    Onko Detroit Lockerit liian 100% katukäyttöön?

    Moottori on hieman kutiteltu 390 ja jatkeena C-6. Nykyisellä välityksellä kyllä kerää nopeutta komiasti (mittari loppu 120 mph ja vielä olis menny), mutta ei vielä oikein lähtiessä perseessä kunnolla tunnu.

    Auttakees hyvän välityksen löytymisessä. Eli pyörät sutiin, mutta kuitenkin olis mukava että sataa ajaessa pystyis vielä henkeviä keskustelemaan.


    :rotfl:
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    3.5 välitys on ehkä liian tiheä 3-vaihteiselle, ainakin noin pienillä renkailla. Itse pistäisin varmaan 3.08 tms välityksen, ainakin jos auto on pääasiassa mukava kulkuväline eikä kilpuri. Joskus vaihdoin 2.7 välityksen juuri tuohon 3.08:siin, ero oli huima ja alkoi kumi palamaan... Seuraava auto on itselle tulossa loikkarilootalla ja 3.25 välityksellä.
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Saakos C-6:sen perään asennettavaa ylivaihdetta? Ja onko kellään ylipäänsä kokemuksia näistä laatikon jatkeista?
     
  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Saa, ja on helvetin kallis! ennemmin ostaa aod:n ja teettää siitä kunnon lootan, jos ylivaihde täytyy olla. mulla oli kolmivaihteisen perässä 3.25 ei ollenkaan huono sekään, mutta sen tiuhempaa en missään nimessä laittais, tuo 3.08 varmasti hyvä.
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    No mitens toi lukkopuoli. Detroitia , Ford Racingiä vai hä? Lukon budjetti alle 500€.
     
  6. OL

    OL Gearhead

    3.00 tai 3.25 ovat hyviä kompromissi välityksiä 14" vanne/ rengas yhdistelmälle
    kun haluaa maantie ominaisuuksia. 3.50 toimii 15"/60-70 sarjasilla samoin.
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Auburnin levylukko on itellää pitäny ihan kivasti.. se lähellä 3.00 välitystä on aikasta hyvä jos tulee matkaa ajettua yhtään.. 9" lukot oli aika fiinaalis suomen maassa kesällä. Ainut missä oli hyllyssä oli tradeparts.. Ja hintakin jää 500-600€ poskilaakerien kanssa.
     
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Justdifferentialsilta lähti sit suomea kohden Nitro Gearsin 9" 3rd member. Positraction lukolla
    Hintaa 900 usd. Välitykseksi valikoitui nyt 3.5. Rengastus muuttuu takana 255/60R15.
     

Kerro tästä muillekin!