Ford Aerostar/Explorer 1991

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja ford h, 22.5.2012.

  1. ford h

    ford h 1st gear

    käykö mitkä osat keskenään?molemmissa 4l v6/autom.Moottori on varmaan sama,mutta entäs vaihdelaatikko ja jakolaatikko.jarrut?Jos jollain ois enemmänkin tietoa asiasta.eikä vaan ,pitäshän niiden käydä...
     
  2. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Molemmissa on samaa perua oleva Cologne 4,0 OHV V6:nen. Pakosarjoissa ja imusarjassa ainakin eroja samoin apulaitteiden kiinnityksessä. Peruskone on siirrettävissä toisesta toiseen.
    Molemmissa samaa perua oleva A4LD-laatikko mutta muistaakseni eroa hännässä/jakolaatikon kiinnityksessä. Kaaveli on sama.
    Aerostarin nelikkohan on automaattisesti toimiva, eikä siinä ole alennusvaihteistoa niin kuin Explossa. Eli jakolaatikot ovat täysin erilaiset eivätkä käy ristiin.
    Taka-akselina Explossa on 8.8 mut Aerostarissa on käytetty myös Danaa. Mitoista en oo koskaan ottanut selvää. Etuperät jousitustyypistä johtuen täysin erilaiset.
    Jarrut on ainakin samantyyppiset mut mitoista en taas muista. Melkein vois väittää, et menevät ristiin kengät sun muut.

    Mitäs mielessä....tekniikan siirto toisesta toiseen vai???

    Siitä on vähän aikaa, kun näitä on tullut viimeksi roplattua. Haalarit kun laitoin ammattimielessä naulaan jo jokunen vuosi sitten. Nyt vaan keskitytään asiakkaiden kanssa rupatteluun.
     
  3. ford h

    ford h 1st gear

    oli tarjolla varaosa-autoksi yksi aerostar.laatikkoa lähinnä olisin tarvinnu.explorerin oma loota vuoti öljyä etupäästä niin pirusti.jäi ostamatta,ettei romujen määrä lisääntyisi enää.korjailin entistä lootaa mm kytkinkopan hela+stefa,öljypumppu ja uusi käytetty turbiini.turbiini sattui vaan olemaan mallia pskana!!hajoitti öljypumpun ja levitti lootan täyteen metalli hilettä.tätä se köyhyys aiheuttaa.kumpa tuon kirotun A4ld:n tilalle vois laittaa jonkun oikean vaihdelaatikon.ei kelpaa ukolle verkon painoksikaan..on liian hintelä.lootan korjauttaminen maksaa uuden turbiinin kanssa minun lompakolle liikaa.käytetyn laatikon ostaminen ei oikein innosta...kiitoksia vastauksesta..oliko tieto taitoa kyseisestä lootasta enemmänkin??
     
  4. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    En oo henk koht koskaan purkanut tai koonnut mutta tota samaa perua laatikkoa löytyy myös Sierrasta, Scorpiosta ja Transitista. Toi jenkki versio on vaan hiton paljon kestävämpi. Ei meillä aikanaan noihin jenkkeihin vihdettu muistakseni ainoataan askia mut yhteen Transittiin laitettiin aski 9 kertaa. Viimeisellä kerralla haalittiin korjaukseen viimeinen Fordin varastossa ollut ventiilikoneisto mitä löyty.
    Eikös noita purku Explorereita löydy Saksasta tai jenkkilästä laatikon luovuttajaksi???
     

Kerro tästä muillekin!