Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. masafi

    masafi 1st gear

    Tuo löytyi ja kuitattiin pois P061B.Eli keltainen moottori symboli jäi palamaan kun ilmeisesti ilman suodatin päästi raoistaan lunta antureihin.Mitäköhän tämä on selko suomeksi :) ?

    When a code P061B is stored, it means that the powertrain control module (PCM) has detected an internal performance error in the engine torque monitoring system. Other controllers may also detect an internal PCM performance error (with the engine torque monitoring system) and contribute to a P061B being stored.

    Read more at: https://www.obd-codes.com/p061b
    Copyright OBD-Codes.com
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mulla antoi ton saman sen ainoan kerran jälkeen kun nykiminen yltyi niin että auto meni vikatilaan, sytyttäen sen keltasen jakarin:
    Viikonloppuna tuli ajeltua n.1300km Fordilla (mutka Tampereelle) eikä nykäissyt kertaakaan. Reissua ennen nykäisi kaksi kertaa parina edeltävänä päivänä; kerran lumisateessa ja toisen kerran ajaessa auton perässä joka nostatti tiestä pakkaslunta ilmaan. Käytin silloin ilmanputsarikotelon auki ja se oli taas jotenki lerpallaan, eli se alaosa levennyt eli suodatin ei ollu enää kunnolla sitä koteloa vasten. Vaihdoin samalla öljyjen ja termostaatin myötä uuden ilmansuodattimen ja kiinnitin kotelon huolellisesti. Ei ole nykinyt, mutten toisaalta ole juuri lumisateella nyt ajanutkaan. Kävi jo mielessä että vetäis sen suodattimen jollain vähän kevyemmällä silikoonilla suodatinkotelon kanteen kiinni, tai etsis uuden kotelon pohjan.

    Keskikulutus oli matka-ajossa 9,25l/100km.
     
  3. masafi

    masafi 1st gear

    Minkälaisen testerin hommasit ja mistä?Mä olen päässyt 7.8 litraan satasella viime talvena matka-ajossa.Nyt en ole mittaillut.
     
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ebaystä kiinalainen ELM327-bluetooth ja puhelimeen Torque-sovellus. Vois kokeilla vaihtaa ilmamassamittarin joskus, sehän varnaankin voi vikaantuessaan nostaa kulutusta...
     
  5. Beach

    Beach 2nd gear

    Taisi olla vuosimallista kiinni ymmärtääkö kaikki testerit Viciä. Taikka ainakin vuoden kolme mallissa oli joku vähän erilaisempi protokolla. Siksi hankin obdlink mx:n.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Keskiviikkona Ford menis ruosteenestokäsittelyyn (Finikor). Eipä oo tullu koskaan autoa tuommosessa käytettyä, jonkin hintainen operaatio mutta lienee aivan hyvä sijoitus kun ajatus on ajaa tuolla ympäri vuoden ja pitää sitä silti hyvässä kunnossa.
     
  7. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Jonkun verran vieläkin jenkeissä aktiivikäytössä (vieläkin) Crowneja. Tosin koilliskulmalla autot menee yleensä suoraan sitten romuttamolle, sen verran armoton on siellä tuo ruostepeikko.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Beach

    Beach 2nd gear

    Jostain luin, taikka joku kertoi, että myös saneeraavat viranomaiskäytössä olleita Vicejä. Eli käyvät auton täysin läpi, ja saattavat uutta vastaavaan kuntoon, ja ammattikäyttö jatkuu. Varmaankin sellaisilla seuduilla, missä ruoste ei ole ongelma. En varmistanut mistään sen kummemmin, mutta ei kai se mahdotontakaan olisi. Järkevästi tehty saneeraus tekee työkalusta uutta vastaavan.
     
  9. masafi

    masafi 1st gear

    Onko police ja tavallisessa vicissä erillaiset ilman suotimet/kotelot?Googletin niin ebayssa tuli vastaan with out police package,ja with police package?Se selittäisi miksi suodatin ei istu koteloon.Jos nimittäin väärä suodin.Tiivistin vähän gorillateipillä.Ajellaan huomenna saariselälle.Pitää seurata jos auttoi?
     
  10. Beach

    Beach 2nd gear

    Amerikkalaisten foorumilta lueskelin suodattimista. Olivat yhtä mieltä siitä, että poliisiauton ja siviilimallin suodattimet käy ristiin. Tiivisteen mitoissa ei ole eroja. Vuonna -4 tuli paremmin hengittävä eli isompi ilmanputsarikotelo. Siihen mahtuu Marauderin paremmin virtaava suodatin, jossa suodatinpaperia on enemmän. Mutta siinäkin tiiviste on samanlainen.
     
  11. Hassel

    Hassel 1st gear

    Terve. Mistäköhän löytäisin crown victorian/grand marquisen?

    Haussa suht asiallinen laite, ei haiskaa, vm 03 ylöspäin. Ensisijaisesti P71 Street Appearance package:lla, 50/50 etupenkillä, mutten ole tältä puolen atlanttia vielä löytänyt. Olisi erinomaista, jos laite olisi jo kilvitetty johonkin EU-maahan. (laite tulee Ahvenanmaan kilpiin, jolloin kilvitys menee "läpihuutona" jos jonkun EU-maan rekisterissä)
    Blocket+mobile koluttu, ja aika laiha on tarjonta tällä hetkellä. Mobilessa oli yksi ylläolevilla spekseillä, mutta kerkesi poistua, ennen kun sain pihaan tilaa, eli yhden kikkareen sain myytyä. Sama homma sen Marauderin kohdalla joka oli eräällä suomalaisella ajoneuvomyyntipalstalla.

    Voi olla, että se teettää haun usa:sta, jolloin kai järkevintä hoitaa kaksi kpl samantien??
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Marauder näyttää olevan vielä myynnissä nettiautossa.
     
  13. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Itse jenkeistä hankkineena, suosittelen sitä vaihtoehtoa. Jos haluat poliisimallin, niin ne on sitten paljon käytetympiä.... Grand Marquise on se hienompi pappamalli ja yleensä nätimmin pidetty. Tosin jos siihen päädyt, niin sitten vaihda vielä Town Cariin. Sama auto, mutta vielä enemmän varusteltu/"hienompi".
     
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    Poliisin/viranomaisen käytössä ollut siviiliversio (Street Appearance Package) ehkä se paras vaihtoehto. Mun mielestä ainakin. Ei välttämättä ole ollut kovin montaa käyttäjää, ja ajo ollut rauhallista. Huollotkin todennäköisemmin hoidettu ajallaan, ja tiheämmin. Toisin saattaa olla "pappamallissa" asian laita. Esim. lootaöljyjen vaihto kuuluu poliisiauton huolto-ohjelmaan useammin kuin siviiliversioissa. Siviiliversiossa vaihdetaan lootaöljyt ensimmäisen kerran vasta 150 000 mailin kohdalla.

    Ja mun mielestä Crown Victoria on se juttu. Vaikka sitten siviiliversiona. Tietty jos hinnat on kohdallaan, niin voisin harkita toki sisarmallejakin.
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mercuryyn saa HPP-pakettia eli Handling and performance Package jossa on:

    -11.25" torque converter
    -beefy sway bar(yes beefier than a p71)
    -air suspension in the rear(your rear will not sag)
    -dual exhaust
    -3.27 or 3.55 gears(depending on year)
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mun mielestä toi Marauder ei ole edes kallis. Ton se maksaa tuotattaa ja kilvittää $7000 Marauder Suomeen, ja nehän on siellä amerikassa vasta hinnat alkaen -yksilöitä tuolla hintaa. Nuissa kun ei luullakseni ole mainittavemmin varuste- tai muita eroja eri yksilöiden välillä, niin ehdottomasti kannattais tsekata tuo jo Suomessa oleva auto ennen kuin lähtee tilaamaan jenkeistä kuvien perusteella.

    Itse kaavailin alkujaan kans partiomallia karjapuskureineen mutta oon ollu tyytyväinen että tuli laitettua tuommonen siviilipoliisimalli, Beach ne syytkin tuossa hyvin muotoili. Onhan sekin mihin tahansa siviilimalliseen panther-koriseen verrattuna varusteiltaan aika askeettinen, kun ei ole edes ulkolämpömittaria, automaatti-ilmastointia saatikka ajotietokonetta, mutta toisaalta se tietty funktionaalisuus on just näiden poliisiautojen juttu? Mulla myös kiehtoo historialtaan poikkavat autot, eli poliisi/hautaus/edustusautot esimerkiksi. Nyt kun täällä Kemissäkin alkaa tiet sulaa niin kivasti toi myös kulkee ja alusta on mukavan jämäkkä :)
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mun mielestä siinä on kanssa hinta ihan kohdillaan. Valitettavasti mulla ei ole nyt kuin kymppitonni käteistä. Ei siis riitä. Eli pitää tähytä muita autoja.
     
  18. Beach

    Beach 2nd gear

    Ootko itse tilannut ja kokeillut tota laitetta? Mä nimittäin tilasin, sen halvemman ja pienemmän version. En ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta myyjän itse kirjoittamien ohjeiden mukaan tämä halvempi versio ei ollut sitä mitä luvattiin. Sekin vähän arveluttaa, että tuotteen kerrottiin olevan uudessa seelannissa, mutta kirje tulikin kroatiasta. Mulla nyt keskustelu kesken, että miten tästä edetään. Kerron kyllä miten homma menee, mutta jokunen päivä tässä selvittelyssä saattaa mennä. Myyjällä sellainen asenne, että joutunut selvittelemään tuotettaan muillekin. Hämää se, että yli 1400 kauppaa tehnyt, mutta 100% positiivinen palaute. Silti tämä tuote ei vastaa tuotekuvausta.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En ole tilannut tai kokeillut, mutta syksyllä olin joutua tilaamaan japanin version expanderista, kun olin ostamassa Japanista tuotua Volvoa, mutta joku toinen ehti tehdä kaupat ensin...

    Onhan noita muillakin eBay-myyjillä.

    Tuo on hieman outoa jos Kroatiasta tulee, mutta ei sinänsä täysin tavatonta.
    Paljon esim. Kiinasta tilatusta tavarasta tulee nykyään jostain euroopan maasta...viimeksi tänään tuli Kiinasta tilattua elektroniikka johtoa 10m, se oli kuitenkin lähetetty Englannista:sta.
     
  20. Beach

    Beach 2nd gear

    Tämä veijari sanoi olevansa käymässä kotimaassaan kroatiassa pääsiäisen vuoksi. Muutenkin vaikuttaa epäluotettavalta viestien perusteella. Oli hyökkäyskannalla heti alkuun, kun aloin kyselemään miksi tuotekuvaus ei vastaa todellisuutta. Ja nyt jos pitää tuote palauttaa, niin kroatiaan, ei uuteen seelantiin. :D

    Niillä muilla ei tunnu olevan yhtä hyviä lupauksia. Ehkä tämä laite on liian hyvä ollakseen totta.
     

Kerro tästä muillekin!