Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Vakiovanne vissiin 16” ja jotain 7” leveä. Mikä ois sopiva offset, jos löytyis jotkut tuuman pari leveemmät tarvikevanteet?
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tuolla on aika hyvä tieto noista vanneasioista: http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1061930#Post1061930

    Mun 2006 salapoliisimalliin ois kesäksi Mustang Bullitt 19x8.5" ja 19x10", täytys joku päivä kokeilla alla miltä ne näyttää, niin tietää myykö vanteet pois vai ostaako niille renkaat...joiden koko on kanssa mietinnässä.
     
    Tseitsei2 tykkää tästä.
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  4. CVPI

    CVPI 1st gear

    Tätä ketjua on tullut seurailtua silloin tällöin jo vuosia ja viime kesänä hankein itselleni 98 cvpi:n karivannerilta. Tuohon öljy hommaan lisätäkseni, jos autossa on trac lok -lukkoperä on erityisen tärkeää lisätä öljyn sekaan lisäaine. Normaali LS öljyt ei yleisesti ottaen siihen kelpaa/riitä. Red lineltä löytyi Fordin speksit täyttävä lisäaine jota löytyi ihan motonetista. Viikonloppuna selviää miten mahtaa pelittää, kun laakeri jumppa itsellänikin menossa.
     
  5. Beach

    Beach 2nd gear

    Tuli vaihdettua alapallo alumiiniseen alatukivarteen kiinalaisella 21 osaisella C-puristimella. Melkoista kikkailua ja ihmettelyä sen puristimen ja holkkien sovittelun kanssa. Irrotus tuntui helpommalta kuin uuden paikalleen puristaminen. Saa olla nimittäin todellakin suorassa se uusi pallo paikalleen puristaessa. Vinoon mennessä särkisi tukivarren, koska tukivarren ulommassa päässä materiaalia aika ohuelti juuri siinä pallon ympärillä.

    Tekisinkö uudelleen itse, todennäköisesti kyllä. Mutta etsisin ne sopivat asennusholkit ennen pallonivelen ja tukivarren väliin laitettavan liiman levittämistä. :odrazz:

    Muutenhan homma oli melko helppo. Mutterit irti ylä- ja alapallosta, sekä raidetangon päästä. ABS piuha irti ylätukivarren kiinnikkeistä. Sen jälkeen koko pyörännavan alle, jolloin tulee hyvin tilaa puristella alapalloa. Ei tarvitse irroitella jarrusatulaa, tai ABS anturia.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Toiselle puolelle laitettiin rasvanippa alapallonivelelle. Materiaalia siinä on riittävästi, että saa ihan kierteet tehtyä rasvanipalle.

    Kuivuuttaan oli väljäksi kulunut se toinen puoli, ja varmasti olisi saanut olla vaihtamassa vuoden päästä. Nyt kun rasvanippa, niin säästyy vaihtamiselta.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jos joku tarvii ton poliisimallin 17" rengaskoon kesärenkaita (Good Year RS-A) niin voisin myydä sarjan edukkaasti pois...
     
  8. Hassel

    Hassel 1st gear

    Laitoin -04 p71:sen. Tuntuu laatikko vievän ykkösvaihteen melko pitkälle ennen seuraavaa pykälää. Myös ihan hissukseen ajossa. Vika vai ominaisuus?
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Heittää kakkosen sisään rauhallisessa ajossa alle 20mph.

     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

  11. Hassel

    Hassel 1st gear

    Ei nuo sattumoisin ole mustilla teräsvanteilla?
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Pelkät renkaat, mustat poliisivanteet jää itelle talvikäyttöön.

    Pintaa oli 4mm, 6mm, 6mm ja 9mm, paistovuodet 2015, 2016, 2016, 2016.

    Laittelen ne jonnekin julkisemmin myyntiin lähiaikoina, mutta privalla voi tarjota jos tuommonen vähän epätasaisesti kulunu setti kiinnostaa.
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    [​IMG]
    Kuvalla huomio.

    Onko porukka asennellut näihin alkuperäisiä parempia soittovehkeitä? Sormet jo syyhyää kun ei ole tullut poppivehkeitä asennettua mihinkään autoon kymmeneen vuoteen ja kuitenkin minulla menneisyys on koillis-lapin teiniautomafiassa vuosituhannen vaihteesta sekä yhden käyttövolvon hifistyksessä vähän myöhemmiltä vuosilta.

    Alunperin piti tähän leikkiin alkaa Capricen kanssa, mutta siinä on kohtalaisesti muutakin tekemistä ennen hifiasennuksia ja tämähän se ympärivuotinen käyttöauto on kuitenkin. Novaan asensin aikoinaan ns. retrosoittimen mutta sillä tulee niin vähän ajettua eikä siinä juuri kuule "merisäätä" muutenkaan niin sitä autoa on turha äänentoiston puolesta enempää rakennella.

    No Fordiin hommasin ebaystä aivan fiksun 1-DIN adapterin ja asentelin siihen muutaman vuoden vanhan Pioneerin vähän paremman soittimen (DEH-9300SD) jossa 3xRCA ja perus usbit ja muistikorttihommat. Vetelin kuskin puoleista kynnyskoteloa pitkin kolmet RCA-piuhat peräkonttiin ja etuovista kaiutinjohdot valmiiksi kontin puolelle. Virtapuoli täytyy vielä hoitaa vänkärin kynnyskoteloa pitkin, akkukinhan on sopivasti oikealla puolella auton kulkusuunnassa. Kantavana ajatuksena oli asennevammaisena suosia niin paljon amerikkalaisia hifivalmistajia kun se tästä eteenpäin on mahdollista.

    Vakiokaiuttimien koko on kaiken googlaamisen perusteella sekä ovissa että hattuhyllyllä sama 6x8". Ainakin ovissa syvyys on rajoitetumpi, 2,5" voi olla jo ettei mahdu vaan tulee ikkuna vastaan. Rockford Fosgaten mallistossa ois P1683 jossa asennussyvyys on 2,32", joten sellaisia olen suunnitellut ja näitä ruokkimaan jokin saman valmistajan 4-kanavainen vahvistin. Vahvareille paikat vois löytyä kontin laidoilta ja ne saattais saada jopa verhoilun sisään, täytynee tutkia.

    Subwooferin kans tuo muuten niin valtava peräkontti on jotenkin hankalan mallinen. Mulla on tossa se kevlarinen poliisien ase- tms. varustelaatikko joka on kyllä sellaisenaan kätevä tilanjakaja. Kontin perällä, eli taka-akselin päällä olis hyvin ns. kuollutta tilaa mutta kun mittoo saranoiden ja muiden vaatiman tilan niin siellä kotelon leveys ja korkeus vois olla vaan luokkaa 70x30cm, eikä ton kokosta valmista 2x10" koteloa ole vielä tullu vastaan, joten menee käsityöhommiksi. Paria jytkympää rokkarin 10" subia digipäätteellä olen sinne haaveillut.
     
    Jape105 tykkää tästä.
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    En oo soittolaitteiseen sijoittanut enempää kuin sen rasian verran, jonka luvattiin auttavan tasalukuun päättyvien radiotaajuuksien kanssa. Ei ihan hirveen hyvin toimi sekään.

    Edessä hiukan hankalasti tiloja kaiuttimille. Tai ainakin se kovaäänisen ritilä melko pieni.
     
  15. mätkä

    mätkä Gearhead

    Onkos kellään kokemusta virtalukon vaihdosta? Omassa autossa ilmeisesti tulossa tiensä päähän. Silloin tällöin auto ei starttaa ainakaan vaimon käsissä:rolleyes: Rockauto tarjoaa virtalukkoa avaimineen ilman transponderia, transponderin kera joka pitää ohjelmoida jossain? Sitten oli vielä kolmas motorcraft vaihtoehto, johon ei tule avainta mukaan ainakaan kuvassa. 2002 vuosimalli kyseessä. Avaintahan en uutta tarvitsisikkaan. Pelkän virtalukon pohjan vain.
     
  16. Beach

    Beach 2nd gear

    5x7 tuumaiset kaiuttimet menee eteen suoraan tehdaskaiuttimien reikiin. Asennussyvyyttäkin on aika hyvin. N. 7.5cm, joten 65mm asennussyvyydellä oleva kaiutin tuli valittua. Erillissarjan hankin, kun ovipahvien kaiuttimen reiät vaikuttaa siltä etteivät ainakaan paranna äänenlaatua.
     
  17. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mulla on sattumoisin Rockford Fosgaten 6.5" 2-tie erillissarjakin hyllyssä, sen vois laittaa ja diskantit upottas ovipahviin jos tuntuu ettei ne koaksaalit kuulu diskanttien osalta hyvin sen ritilän takaa. Kuulostellaan :)
     
  18. Hassel

    Hassel 1st gear

    Kohtalaisen hyvinistuttuja nuo kummatkin etujakkarat tuossa omassa pollariautossa.
    Onko kukaan täällä korjaillut noita? Onko se kenties järkevintä tilata valmiit vaahtomuovit ebaysta? Päälliset on jostain syystä melko raikkaat, ilman reikiä, lienee vaihdettu joskus kun sen verran asialliset ovat.

    Internet kertoi että todennäköisesti luistonesto-off sekä sähköllä säätyvät polkimet saa toimimaan jos laittaa katkaisijat olemassa oleviin piuhoihin kiinni. Kyllä omassa laitteessa ne piuhat tulee nätisti siihen ratin vasemman puolen paneliin kiinni. Onkohan moisessa mitään perää? Kukaan täällä perehtynyt omakätisesti asiaan? Laite on varustettu luistonestolla. 3:27 trac-loc perä.

    Ja sitäpaitsi kahden ensimmäisen tankillisen polttoainekulutus oli 12,0l/100km. Tästä voisin päätellä että tekniikka on jotenkin kunnossa.
     
  19. Beach

    Beach 2nd gear

    Ei liene taloudellisesti järkevää laittaa sähkösäätöisiä polkimia jokaiseen autoon. Eli sen käyttökytkimen lisäksi tarvitaan motorisoidut polkimetkin. Tai niin sanoisin tältä istumalta. Mutta luulis jos kurkkaa kojetaulun alle, niin aika nopeasti selviää onko polkimissa säätövalmius.

    ******

    Mä laitoin diskanttikaiuttimet pinta-asennuksena, kun en halua "tuhota" ovipahveja eli -muoveja. En ole vielä käynyt ajamassa, mutta paikallaan ainakin kuulostaa hyvältä kaiuttimien päivitys.
     
  20. CVPI

    CVPI 1st gear

    Käsitykseni mukaan P71 Police Interceptor malleissa ei ole ajonestoa ja siviili malleissa ajonesto on. Siksi tarjoaa kumpaakin vaihtoehtoa.
     

Kerro tästä muillekin!