Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    ^veikkaan, että neljä tonnia. Verot pomppaa uudemmissa kun niissä päästöt vaikuttaa.

    Hyvä pointti. Tuossa tulee kyllä startti kiinni siihen kaaveliin, ei moottoriin niinku vaikka Chevyn pikkulohkossa. Eli pitäis olla pulttien alle shimmit tai joku tiiviste että sais sitä vaikka millin kauemmas vetolevystä. Täytyy käydä nosturilla tutkimassa tuota.
     
  2. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear


    Puuttuukohan mun autosta sitten kaikista ovista ovikytkimet, koska sisävalot ei syty mistään ovesta ?
     
  3. hzemax

    hzemax Gearhead


    Jos sulla on p71 versio, ni siinä voi olla ns. dark car optio. Eli kyttäautossa ei sisävalot syty, ku konna voi pimeessä ampua officerin autoon valon syttyessä.

    Valot saa toimimaan irrottamamalla kojelaudasta hanskalokeron alapuolelta sinisen johtoliittimen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear


    Joo sellanenhan toi on, kiitos tiedosta. Pitää tutkia, alkaa välillä nyppiä se sisävalojen laitto aina siitä mittarivalon rullasta.


    Ja sit toinen asia, nyt on ilmenny sellanen jurina joka tuntuu kaasupolkimessa ja useimmiten vain oikealle käännyttäessä. Vaikea selittää ja sitä ei kukaan kyydissä oleva tunne, vaan pitää lähinnä mua hulluna kun puhun siitä. Onkohan joku moottorin kumityyny tai muuta menossa?
     
  5. hzemax

    hzemax Gearhead

    Se liitin näkyy heti, ku kurkistaa hanskalokeron kohdalta kojelaudan alle.

    Jurina voi liittyä rattiakselin nivelten jumimiseen. Itte oon herkistelly niitä wd llä crc kin käynee ja ylläpitohuolto tippakannulla pari kertaa vuodessa ristikkokuppeihin pitäs saada voitelua.

    Jurina kaasupolkimessa johtuu siitä, että jumittava rattiakseli vääntää rintapeltiä, johon kaasupedaali on kiinnitetty. Tod. näk. sulla ratti tuntuu vähän jännältä ikäänkuin "pykäliä" kääntäessä, ku sen pitäs pyöriä "tasasesti" laidasta laitaan.
     
  6. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear

    Ratti pyörii kyllä tasaisesti, pitää silti voidella rattiakseli. Nyt kun miettii niin jurina saattoi alkaa samaan aikaan imusarjan vaihdon aikaan ja siinä meni egr -putki poikki. Teetin uuden vanhan mukaan, mutta sehän tossa varmaan nyt ottaa vaan kiinni rintapeltiin käännyttäessä.
     
  7. FCVPI

    FCVPI 1st gear

    Mahtaakohan kenelläkään olla vuoden 07 Crown Victoriaa?

    Itse ostin amerikasta, (auto ollut Vacaville PD,n käytössä).
    Muuten lähes täydellinen poliisivarustus mutta muutamaa pikku-osaa vailla: Taakse pitäis saada jostakin hankittua PRO-STRAINT vankivyön lukot ja eteen touchmaster unitrol, yhteensopiva mikrofoni...
     
    eekoo ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jenkeistä kyselemään eri firmoista, jotka varustelee poliisiautoja...
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Päivitetäämpä tätäkin epikriisiä. Eli startti vaihtui vielä uuteen mutta jo eka starttaus aiheutti vain saman "naksauksen" ja seuraava ei edes sitä. Nätti homma. Nyt oli sitten ilmeisesti jo kahta eri starttivikaa päällä. Autoon oli uusittu siis akku, startti, startin/akun/kaapelit koko sarja. Tuon naksausvian sai ainakin toistaiseksi kuitattua sillä, että vaihdettiin startin rele ja tuulilasinpyyhkijöiden puhaltimen moottorin rele ristiin. Olisiko ollut niin, että se rele ei aivan joka kerta päästänyt täyttä virtaa läpi startille saakka jonka seurauksena startin ratas vaan kolahti vetolevyä vasten, en tiedä.

    No tuon jälkeen ei ole tätä naksausta tapahtunut, mutta muutaman kerran on tehnyt sen ettei lähde starttaamaan eikä siis edes naksahda. Se kuulostais jo virtalukon pohjan vialta ja kun Rockauton paketti viimein viiden viikon seikkailun jälkeen kotiutui, niin vaihdoin sen virtalukon pohjan. Seurataan miten käyttäytyy, ja jos vika vielä ilmenee niin eihän tuossa koko autossa ole enää kuin yksi alkuperäinen osa joka starttaukseen liittyy ja se on neutral safety switch laatikon kyljessä. Sen käytin taannoin lootan remontoinnin yhteydessä irti, pitää vielä nosturilla katsoa että onko siinä joku säätö joka olisi nyt turhan hilkulla...
     
    Muokattu: 4.4.2021
    isalmela tykkää tästä.
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Heh, tänään ei käynnistynyt ennen kuin runkutti vaihdekeppiä. Eli virtalukon pohjassa ei ollut vikaa. Neutral safety switch siis tilaukseen. Siinä ei ollut säätöä. Se on sitten jo viimeinen osa koko ketjussa, joka auton käynnistymiseen vaikuttaa. Kaiken järjen mukaan vika pitäis korjaantua sen vaihtamisella, mutta väkisinkin tässä alkaa jo usko olla koetuksella ja tulee mieleen, että entä jos ei korjaannukaan? Silloin ollaan tilanteessa, että ihmisen suunnittelemassa ja kokoamassa autossa on yliluonnollinen vika joka on kaiken yleisesti tunnustetun tieteen ulkopuolella eikä sen korjaaminen teknisin keinoin ole mahdollista. Katsonko paikallisen sanomalehden "henkilökohtaista" -palstalta jonkun henkiparantajan numeron, vai soitanko Keminmaan mielenterveysneuvolaan? o_O
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Olikohan niissä vaihdevaijereissa säätöjä? Jos ne ei ole ihan kohdallaan?

    Vaihdeosoittimelle ainakin on säätö, jolla saa osoittimen hienosäädettyä kohdalleen.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Vaihdevaijerissa on säätö siinä laatikon päässä, mutta jos sitä säätää niin alkaa mennä vaihdevivuston pykälät huti. Neutral safety switch tulee laatikon kylkeen ja se haistelee sen manuaaliventtiilin akselin asentoa. Ajattelin että jos sitä ois voinu vähän kääntää (jouduin muistaakseni käyttämää sen irti taannoin venttiilikoneiston ym. remontissa), mutta siinä ei ollu säätöä joten se on oikeassa asennossa. Tilasin jo Rockautosta uuden kytkimen. Kai se on vaan kulunut eikä aivan joka kerta saa kontaktia, ellei rynkytä vaihdekeppiä.
     
  13. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear


    Mulla ei aina käynnisty vaihde P-asennossa, mutta silloin ei startti edes yritä mitään. N-asennossa sit lähtee aina käyntii. Toivottavasti saat kuitenkin omas toimimaan.
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Joo ei se mullakaan yritä mitään jos vika on päällä. Aiemmin kuului se naksaus ja se kai korjaantui sillä releen vaihdolla. Jännä että nämä viat tuli tälleen peräkkäin.
     
  15. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Onko tietoa onko jossain purussa crown viciä? Olisin tuollaista alsakardaania vailla? Mitoiltaan kävisi lyhyeeseen squarebodyyn.
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei varmaankaan kovin montaa ole purussa kun ei näitä oikein näy ajossakaan. Montakohan lienee Suomessa? Muuan nettisivun autoverohakukone löysi 24 verotuspäätöstä 2016-2021.

    Tuo ylempänä mainittun neutral safety switch saapui eilen. Täytyy joku päivä vaihtaa paikalleen, vaikka eipä tuo taas ole viikkoon vikonut.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  17. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Näin vähän ajattelinkin mutta kokeilin josko täältä löytyy tietoa onko. Kyllä se rauta kardaanikin kelpaisi. Oisko ruotsissa ja Virossa purussa?
     
  18. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Nyt on vm 2000 Merkkuri Grand Marquiseen tullut sellainen mielenkiintoinen vika että ABS valot ja luistoneston valo syttyy palamaan kun autolla ajaa yli 20kmh ja jää sen jälkeen päälle. Onko muilla ollut vastaavaa oiretta? Mikä tämä mahtaisi olla, ABS anturit?
     
  19. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Nesteen pinta, sensorit tai ite moduli. Lienee korroosio usein syy jos vika antureissa tai modulissa. Tämä netistä opiskellen.
     
    sikaprice tykkää tästä.
  20. masafi

    masafi 1st gear

    Moro!Vuoden ollut seisonnassa police crown vic 2007.Vappuna pitäis katsastaa.Mutta jarruvalot ei toimi.Sanoivat kun katsastin viime vappuna.Ja eivät edelleenkään yllätys yllätys toimi!Kävin sulakkeet läpi mutta en huomannut rikkinäistä.Mistä lähtis seuraavaksi vikaa etsimään?
     

Kerro tästä muillekin!