Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. masafi

    masafi 1st gear

    [​IMG]
    Joo Nuorgamissa kuvaavat Sisu elokuvaa.
     
  2. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Ford (LPC-723) Karjaa 18.09.2021

    [​IMG]
     
    Muki ja masafi tykkäävät tästä.
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tänään käytin peräkontista sitä kevlarilla vahvistettua aselaatikkoa pois niin löytyi .45 hylsy :D Jos huomenna ois kuiva pakkaskeli niin ajelen Fordin puhtaana talvisäilöön.
     
    kerosiini ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Toi ylläoleva LPC- tuli tänään vastaan Hanko-Hyvinkää tiellä. Asiallinen
     
    Muki tykkää tästä.
  5. Muki

    Muki Gearhead

    ^ ka, oltiin joko menossa Vihtiin tai tulossa takaisin. Piti näet saada talvirenkaat vanteille ja alle. Olitko ehkä Lincolnilla liikkeellä? Sellainen tuli vastaan, hihkuin riemusta o_O
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    ^ Joo, Hiekkahentusen kohdilla. Piriste normi liikennevirrassa. Käyttiksellä olin, Lincolnilla joku muu.
    Crown Vic maistuis kyllä tai Lincoln. Saa tarjota vaikka yv:llä.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Imuroin autoa eilen ennen talvisäilytykseen vientiä, niin perkule siellähän oli kuskin jalkatilan verhoilu aivan märkä kun kumimaton otti päältä pois. Ei maistunut glykolille ja lämppärin kennokin on vänkärin puolella, taitaa siis olla että sade/pesuvesi valuu jostain huolella autoon sisälle ja kuminen lattiamatto estää verhoilua ja eristeitä tehokkaasti kuivumasta. En usko että tästä nyt mitään "vuoden talviautoa" tulisi ilman tuota ylimääräistä vesivuotoakaan, mutta on tietysti selvää että tuopillinen vettä jalkatilassa huurustaa ikkunat aika tehokkaasti kylmällä kelillä joten arvostelu ei siinä mielessä ole ollut aivan reilua.

    Auto on nyt lämpimässä tallissa ilman mattoja ja ikkunat sentin verran auki joten paikat on kuivana kun "salapoliisiajot" alkaa taas vapun tietämillä. Ruuvasin kyllä nastarenkaat alle siltä varalta, jos tulee yllättävää keikkaa talven mittaan. Täytyy alkaa vesivuodon syytä etsimään sitten keväällä, siellähän voi olla joku vedenpoistoreikä tukossa sadevesikaukalosta, jokin läpivientikumi on tippunut pois paikaltaan tms.
     
  8. Muki

    Muki Gearhead

    Joo tuohan on jokseenkin tyyppivika tai -ilmiö noissa. Pitää tuosta omastakin tsekata. Lahoavat kuulemma aika vauhdilla, jos vuotoa on. Jotain poispurettujen virkavarusteiden läpivientireikiä voi myös olla huolimattomasti tukittu.
     
  9. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Kannattaa kurkata myös auton alle. Lattiassa voi olla reikä, normipaikka esim. polkimien alapuolella mistä alkaa kaartua alas. Samoin pakoputken yläpuolella.
     
  10. Muki

    Muki Gearhead

    Toi P71 mikä mulla on, tarvitsee ihan kunnon talvirenkaat. Alusta on yllättävän jäykkä ja patruunassa on kuitenkin semmoista käytännön momenttia vaikka ei olekaan mikään raaseritehoinen. Itkin verta kun tilasin siihen Michelinin X-Ice North neloset mutta ei silleen hirveesti ollut vaihtoehtoja, tässä harjun vieressä jo kotikatu menee silleen kuuraan ettei mitään toivoa ilman nastoja, ja vieläpä paljon semmoisia.

    Aika lähellä oli kyllä että olis hankkinut jonkun talvikinnerin (missä olis ollut valmiiksi nastarenkaat), mutta ei se sitten kauheasti innostanut kun onhan tolla mukava ajella. Jotenkin ei jaksa pitää mitään autovarikkoa pihalla, mukavampi että on vaan se yksi auto.

    No veikkaan silti että konttiin saanee laittaa pari hiekkasäkkiä talveksi. Tossa on X5 akselikoodi eli lukollinen 3.27-välitteinen. Ja joo, sit noi valot, mulla on siinä entuudestaan lisäpitkinä isot 37.5 referenssilukuiset ledivalot, just tilasin niiden kaveriksi samaa sarjaa mutta pienemmän (tulee isojen väliin) jossa ref. 25 eli tulee optimoiduksi se "100". Omat lyhdyt nyt ovat mitä ovat, tolla ref. luvulla pitäis sitten ottaa omat pitkät pois käytöstä, ei varmaan haittaa yhtään kun ei ne nyt mitään kovin kummoisia ole.

    Eilen oli sitten todella lähellä että olis peura ollut tuulilasissa. Voi sanoa että uusille nastoille olikin sitten heti todellista käyttöä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jep, hivenen jännitti raottaa sitä lattiaverhoilua, mutta se oli ihan terve vielä. San Diegosta tämä mulle saapui joten kori oli tullessaan rutikuiva, eikä tämä vesivuoto onneksi ollut aiheuttanut vielä vahinkoa.

    Mun autossa on Z5 akselikoodi, eli lukoton. Lukon kyllä ostin sen matkaan mutta on jäänyt vielä asentamatta. Sen se vaatis ja kunnon talvirenkaat, että sillä talvella pärjää Suomessa. Nykyiset nastarenkaat on jo useita vuosia vanhat. Tai ajaahan voi vaikka T-Fordilla, mutta että arkinen liikkuminen on sujuvaa ja turvallista. Ainakin täällä lapin läänissä kun on vielä ihan oikeat talvet. Lisäpitkät maskin takana auttoi, mutta lyhkäsethän tuossa on niin olemattomat etten ymmärrä miten vuosimallin 2006 autossa voi semmosia edes olla. 1970 Novassa on paremmat valot. Mutta nuilla mainituilla jutuilla varmaan ajelis talvetkin. Hommattiin nyt kuitenkin talouteen toinen talvivolvo, niin saa tämä Ford nyt sitten jäädä jatkossa pelkästään kesäkäyttöön. Saa nähdä sitten minkä verran tulee kesäisin kilometrejä, kun kesäautoja taloudessa on kolme muutakin.. Onneksi niistä oli sentään kaksi telakalla viime kesän :D
     
    Muokattu: 9.11.2021
  12. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Olikohan näissä se ominaisuus, että tuulilasin alla vesikotelo vuotaa kabiiniin. Olikohan juurisyy se, että sen kaukalon vedenpoistoreiät menee tukkeeseen ja veden pinta pääsee nousemaan, ja vuotaa jostain kabiinin tuulettimen kohdilta(?)
    Nyt voin muistaa väärinkin, ainakin eurofordeissa ollut samaa. Tiivistämällä tuliseinän läpiviennin korjaantuu.
    Se kai pitäis vuotaa ampujan paikalle eikä kuskin… :confused:
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Täytyy ens keväänä putsata se sadevesikaukalo huolella ja mennä sitten jalkatilaan lampun kanssa, ja toinen letkuttaa vettä tuulilasille ja kuskin oveen, niin eiköhän se sillä selviä.

    Nyt kun siinä on ne nastarenkaat varmuuden vuoksi alla, niin täytyy ens keväänä heittää pikku lenkki ja tunnustella, että vieläkö semmosta häiritsevää pientä "jumputusta" tuntuu ajossa jossain 80 vauhdissa. Mun autolla on ajettu jo 300tkm ja olen lueskellu, että turbiini alkaa iän myötä oirehtia pintakaasulla ajaessa tuossa nopeudessa. Kovempaa ajettaessa menee hienosti, mutta sopiva matkavauhti pintakaasulla niin pyllyssä tutisee häiritsevästi. Vois samalla vaihtaa kampiakselin takastefan jos käyttää laatikon pois, se näyttää vähän hikoilevan, ei kuitenkaan niin että öljytippoja tulis maahan saakka.

    Tänne tulee ehkä liian vähän kehuttua tuota autoa. Onhan se tietyillä tapaa hivenen askeettinen eikä talviautona kovin erikoinen, mutta eihän sitä Suomeen tehtykään, ja on siinä sitten sitä tyyliä ja aitoa amerikkaa senkin edestä! Melko simppeli tuo on korjata ja osat on halpoja. Tuo mainittu turbiinikin Rockautossa alle 200€ ja siihen satku rahtia ja muuta niin halpaa on. Tilava se on ja letkeä peli sohvapenkkeineen ja rattivaihteineen, silti kuitenkin vähän ripeähkö ja alusta on kyllä sopivan napakka.

    Onko muut tehny saman havainnon, että näiden pyyntihinnat olis jenkeissä vähän nousussa?
     
  14. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Jenkeissä hinnat nousi, kun ihmisille jaettiin tukiraha paketti. Tyypillinen reaktio kun valtio jakaa rahaa; Inflaatio nousee ja rahan arvo heikkenee. Eli tulos on +/- 0. Hintojen nousu vaan rankasee meitä ulkopuolisia jotka ei tukishekkiä saaneet :)
     
  15. smgt

    smgt 2nd gear

    Moi!

    Onkos näistä carb tarraa monestikkaa löytyny?
    Soittelin katastus konttorille kilvittely asiasta, niin sano että pitäs olla ja helpottavan asioita jos on.
    Kyse 2004 vuoden poliisimallista.
     
  16. Muki

    Muki Gearhead

    "A C.A.R.B. sticker is a sticker that comes with a aftermarket part stating that the part has been approved by the California Air Resources Board for legal on highway use and is legal to pass smog visual inspection in California".

    Onko tuo ihan vakio, tehtaan jäljiltä oleva auto (ja edelleen onko Calista peräisin). En ole ainakaan omassa 05 Floridan mallissa nähnyt mitään CARB-tarroja, muita (tehtaan alkuperäisiä) kyllä.
     
  17. smgt

    smgt 2nd gear

    Pohjois floridasta tullu.
    Muuten aika tuntematon historia. Poliisiopiston auto.

    Jäähytys nestettä tuntu koneen takaa valuvan, kun ajoin keulan pukille lämppärin asennusta varten. Saa nähä joutuuko imusarjaa nostaa pois. Mitä eroa nuilla sarjoilla on jos joutuu uutta tilaamaan? Paljon niitä vaihellaan ja penkitellään pikku eroja youtubessa
     
  18. Muki

    Muki Gearhead

    Melko vahva käsitys on siitä, että se Ford Motorsportin tuotteena myytävä olisi selkeästi paras valinta. Tarvikepuolen "laatu" on ilmeisesti erittäinkin kyseenalainen, imusarjoista lueskellut runsaastikin negatiivisia tietoja lähtien ihan laadusta, kestosta ja ominaisuuksista. Jotain muistelen myös siitä, että tarvikesarjoissa esimerkiksi plenum on kooltaan pienempi.

    Samalla sitten vois olla hyvä tsekata josko siellä imusarjan "alla" kulkee semmoinen putki/letku pituussuunnassa ja uusia myös se kun kerran imusarja on pois.
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Muokattu: 15.1.2022 klo 11:24
  20. smgt

    smgt 2nd gear

    Tuntuu että heti menee sekasi tämmösestä valinnan vaikeudesta. Tähän asti oon ajanu pääsääntösesti vanhoilla tiisseleillä, niin ei ole tarvinnu murehtia tämmösiä. :D

    Taitaa nämä cvpi olla pi moottoreilla?
     

Kerro tästä muillekin!