Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. Crown Vicista on moneksi:

    Mies kuljetti härkää vieressään henkilöautossa

    Kuljettaja selvisi tilanteesta varoituksilla.

    POLIISI pysäytti torstaina Yhdysvaltain Nebraskassa kuljettajan, jolla oli matkustajanaan henkilöautossa härkä, kertovat muun muassa News Channel Nebraska ja uutistoimisto AP.

    Afrikkalaislähtöisen watusi-rodun härillä on huomattavan kookkaat sarvet. Tämän yksilön sarvien kärkiväli vastasi miltei auton leveyttä. Sen kuljettamista varten sedan-mallisen Ford Crown Victoria -auton katosta ja tuulilasista oli poistettu koko vasen puoli.


     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Hmm, meillä kotimaassa kai enempi kuskataan Kruunun-Viktorioissa lehmiä. Riippu tietty minkälainen flaksi on käynyt elämässä.
     
    taunusstyle tykkää tästä.
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mistähän fordiin saisi tuulilasin?
     
  4. Artzi77

    Artzi77 1st gear

    Jaakkotuote panelia, myy vain yrityksille, mut aina löytyy joku jolla on yritys. Hain tänään tilaamani sivulasit 39 fordiin
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Soitin, eivät pystyneet toimittamaan.
     
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Mä jossain vaiheessa laittelin uudet korjauslaakerit taka-akselille. Oli vanhojen laakerien kohdalla urat ja laakerit metelöi. No nyt viime katsastuksessa taas vähän turhan paljon välystä vasemmalla puolella omaan makuun. Vaikka nostin öljytason täyttöpropun alatasoon. Tässä 2003 mallissa pitäisi vähempikin öljy riittää valmistajan mielestä. Ei vaan oikein siltä vaikuta.
     
  7. jani5721

    jani5721 1st gear

  8. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Sit ku vetarien pinta alkaa mennä niin ei sitä mikään pelasta.

    Ford suosittelee 75W-140 muistaakseni kaikille 8.8 perille. Mistä luit että tason vois jättää täyttöpropun alapuolelle?
    Mun manual sanoo 2-2,5 quarts, to fill plug. Ja auto vaateriin sivuttain ja suurinnpiirtein pitkittäin.

    Laitoin tossa hiljan uudet litkut sisään ni varsinkin paksun öljyn kanssa sai rauhassa odotella sen tasaantumista akseliputkiin. Pari tuntia annoin asettus ja sinne menikin puolisen litraa lisää.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    "Korjauslaakerit" saattavat olla semmoiset, joilla kosketuskohta siirtyy sivuun. Mullakin on joskus ollut sellainen laakeri jemmassa F-150 varten, muttei koskaan tullut käyttöön.
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  10. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Joo mullakin oli sesmmoset, eivät siirtäny kosketuskohtaa kuin hädin tuskin laakerin leveyden verran. Kai ne toimis hetken aikaa ainaki.
    Akselistefan paikka muuttu myös, eikä vetarin tiivistepinnasta saanu tarpeeks silosta ja stefat petti parinkymmenen kilsan jälkeen ja linkos peräöljyt pitkin rumpuja ja vanteita.

    Nyt on ollu uudet vetarit, vakiotyyppiset laakerit ja stefat tuhannen mailia ja kaik o hyvin.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei ollut vetaritkaan kalliita ainakaan lava-autoon. Mä ostin samalla ostoksella kaikki mahdolliset, millä sen saattoi korjata ja sitten menikin vain tavis laakerit. Autoa ajaessa ja renkaasta rytkytellessä odotin pahempaakin.
     
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Kun auton ostin, niin vaihdoin peräöljyt. Laitoin tehtaan korjausohjeen mukaisen määrän öljyä, niin sillä tavalla taisi jäädä öljypinta ainakin sentin alle täyttöaukon alareunan. Saattoi sen takia mennä se pyöränlaakeri silloin. Näissä 2003 mallin autoissahan oli uutena laakerivikaa. Olen lukenut juttuja, että vetari olisi ollut väärin käsitelty, ja kuluu siksi uralle laakerin kohdalta. Tän oman kokemuksen mukaan voisi päätellä, että laittoivat 2003 mallin autoihin liian vähän öljyä tuotantolinjalla. Tai sitten ei.

    Muistaakseni vetareiden rahti oli niin kova, että tuli tilattua ne korjauslaakerit silloin.
     
  13. kpj

    kpj Gearhead

    Kyllä myös vuosimallin 2009 tehtaan ohjeessa on, että peräöljy täytetään 6-12 mm aukon alapuolelle. Tai ensin lukee, että täytä 2,2-2,3 litraa ja tulppa kiinni (eli aukkoon saakka) ja vieressä kuitenkin kuva tuosta 6-12mm ohjeesta, joka tulee muistaakseni jo 1,8 litralla täyteen. Jostain muistan lukeneeni, että liittyy jotenkin perän huohotukseen ja öljyvuotoihin. Tiiä sitten mikä pitää paikkansa, kun ennen myös nämäkin perät täytettiin aukkoon saakka ilman ongelmia. No, just vaihdoin öljyt ja aukkoon asti laitoin.
     
    Beach tykkää tästä.
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    Nyt kun sanoit, niin katsastuksessa ihmettelin, kun perän huohotusletku oli pinnaltaan kostea öljystä. Olkoon vaan. Mieluummin varmistan, että öljyä pääsee pyöränlaakereille myös suoraan ajettaessa, eikä vain mutkissa. Eli saa olla jatkossakin täyttöaukon alareunaan asti öljyä.
     
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No nyt ois imusarja tiivisteineen vaihdettu kahteen kertaan. Nuissa uudemman mallisissakin imusarjoissa murtuu tiivisteuran ja vesikanavan välinen kannas salakavalasti siitä alumiinisen "crossoverin" alta, joten nyt on uusi alkuperäinen imusarja paikallaan. Jostain syystä auto käy nyt remontin jälkeen vajailla pytyillä. Pakoputkista kuuluu semmonen pöpötys ja ajaessa huomaa selvästi, että yksi sylinteri on pois pelistä. Vikakoodia se ei nyt kuitenkaan jätä jostain syystä. Tulpat tuli uusittua samalla. Tällä kertaa uudet eivät olleet Motorcraftit. Noh, tutkitaan...
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Vika löytyi.

    [​IMG]

    Vanhat tulpat paikalleen, ja kone käy taas kuin Singeri.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Aika jännä..

    Oliko ne täysin vastaavat tulpat?
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mitä olen foorumeita näihin panttereihin liittyen lukenut niin joka paikassa suositellaan käyttämään Motorcraftin valmistamia varaosia. Kai se koskee myös tulppiakin...
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Rockauatosta ostin muiden osien mukana yhtä mallia miljoonasta joita se sivu tarjosi Ford Crown Victoriaan vuosimallille 2006. NGK Iridium, liekkö laadunvalvonta sitten kakkaa kun kävi vain seitsemällä pytyllä.
     
  20. kma68

    kma68 Gearhead

    Ostin myös aikoinaan yhteen Foordiin NGK:t, kun vanhoilla Motorcrafteilla oli ajettu jotain 50000km. Reissussa sitten yksi tulppa paloi siten, että koko kärki suli pois ja siitä aiheutunut väristys irrotti vaihteiston öljytulpan ja oli hilkulla, ettei vaihteistokin ottanut siitä itseensä.:confused: No, kotona sitten laitoin myöskin vanhat tulpat paikoilleen, eikä toiminnassa ollut jatkossa enää mitään ongelmaa.:cool:
     

Kerro tästä muillekin!