Ford Duratec 1.8 huohottaa ja vie öljyä, päästöt tapissaan

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja maverick999, 11.11.2018.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Fort miehet omale forumileen kitosh
     
    Vuppe tykkää tästä.
  2. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Lasketaanko jos tää on vituttava pakkoharrastus kaukana intohimosta :poff:
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Gearhead

    Meni näköjään melkein viikko ennenkuin auto tuli takas myyntiin, ilmeisesti koneremontti tehty kun nyt auto on "kakin puolin kunnossa" ;)

    https://m.tori.fi/vi/53029864.htm
     
    zuinula tykkää tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kai kävit "kysymässä" ongelmista? :D
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Gearhead

    Just äsken laitoin moottoripyöriä harrastavalle kaverilleni viestiä, jos ottaisin sen + pari muuta Harley Davidson henkistä kaveria mukaan ja lähettäis "renkaita" potkimaan :D
     
    Camino'79 ja wilburi tykkäävät tästä.
  6. simeoni

    simeoni Gearhead

    hulto kirjakin on täydellinen joten täytyy olla hyvä peli
     
  7. Sierra

    Sierra Gearhead

    Päivällä tuli osat ja äsken sain nippuun tuommoisen duratekki koneen, ei siihen ihan 8 tuntiin männänrengas jumppaa tee, mutta venytetyn työpäivän puitteissa tehtävissä.
    Tolla oli ajettu 140tkm ja vei öljyä ja lopulta poltti venttiilikin.
    Öljyrenkaat ei olleet karsta jumissa, vaan ponnettomat eli käytännössä lähes uransa pohjassa kyhnöttivät, uudet renkaat oli sitten noin 3mm ponnekkaammat. Nykyisin tuohon koneeseen löytyy helposti kiristysarvot, äkkinäiselle yllätyksenä tulee murretut kk alapäät ja laskerit ilman kynttä eli hieman huolellisuutta kasatessa.
    Autona oli Volvo s40

    ..ja älkää kukaan ostako biltemasta männänrengas puristinta, se on liian ohkaista peltiä, sillä tee mitään, onneks 20v palvellut luottopuristin vielä kykeni muutamaan mäntään ennen roskista.
     
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Bilteman venttiilinjousipuristinta vaivas vähän sama vika, ruuvipuristimen kanssa sen sai toimimaan.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mainittin nestettä hukkaavan Mondeon... paisarihan se oli kuitenkin. Käsikopelolla ei vuotoa/märkää tuntunut mutta painetestissä lorotti. Ei se muovikaan ole ikuista vaikka piiperöt niin väittää. ;)
     
    maverick999 tykkää tästä.
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä tein aikoinaan rosteripellistä männänrengaspuristimen. Kaunis, ajaton muotoilu, toimiva ja edullinen varsinkin kun nussin sen pellin töistä ja tein sen vielä silloin työaikana. On johonkin vaan hukkunu, se kun kävi vaan niille 65mm männille taikka muille mitkä on liki.
     
  11. riv73

    riv73 3rd gear

    Kokemusta kans yhestä duratecistä mikä hukkas jäähdytysnestettä ihan huolella, vuosi vesipumpun tiivisteen välistä, samalla kastui moniurahihna, tämän takia hihna rupes luistamaan ja lataus oli heikkoa. Vaihettiin uus vesipumppu ja samalla moniurahihna, nyt taas kaikki pelittää. Samainen auto oli ollut edellisellä omistajalla pienessä kaupunki nurkka-ajossa, ostamisen jälkeen kulutti öljyä reilusti, normi huollot tehtiin, sopivat öljyt sisään ja paljo maantieajoa, runsas öljyn kulutus lakkasi, oli ehkä kone tukossa liian vähästä ajosta.
     
  12. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Tää sama paska taas vaivaa. Nyt reiluilla kierroksilla puskee kunnon sinisen savun naapurin pihalle asti. Venakopan tiiviste meni vaihtoon (tulppien rei’issä oli puoleen väliin tulpan vartta asti öljyä.
    Ööliä menee se litra per tonni tai jopa alle tonni. Tuskin tulee menemään enää päästöistä läpi katsastuksessa.
    Tein tänään moottorin huuhtelun ja kasatessa katkes tulppakin sopivasti. Saa nähä vaikuttaako öljynkulutukseen mitään. Ei varmaan. Älkää koskaan erehtykö näihin ”Dura”tec-paskoihin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Yksilö mistä oon puhunut leimattiin viimeviikolla ilman huomautuksia. Ei o ollu muuta vaivaa mainittujen jälkeen.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  14. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Ja ullatus! :eek: Eihän se moottorihuuhtelu mitään auta. Sinistä pilveä työntää anuksesta. Ei vaan kiinnostais alkaa purkamaan.
     
  15. ak72

    ak72 3rd gear

    Meinaakko että kaikki duratecit on paskoja jos yhden auton motti on sökö? Rallicrossissa käyttävät duratecin motteja ja ihan syystä. Läheltä seurannut myös yhden kisamoottorin kasaamista ja testaamista.
     
  16. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Helposti sitä yleistää. Totta, ei pitäis antaa pelolle valtaa.
     
  17. Esaa

    Esaa 3rd gear

    "Ööliä menee se litra per tonni tai jopa alle tonni"
    toihan on VAGinalaisten normikulutus yli litra aiheuttaa toimenpiteitä;)
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    1.2TSI Toledossa. Ostettu uutena. Huoltoväli tulee auton ilmoittamana. 18'000km kohdalla eka kerran alarajalla. 1/2 litran lisäyksellä täydet 30'000km ja sitten huoltoon. Sen jälkeen ajettu seuraavalla jaksolla mittari >50'000km, muttei ole lisätty öljyä. Neljäs vuosi menossa, kerran huollossa.

    200'000 ajettu vapari kolmipyttyinen Polossa, ostettu sekin uutena, tarvitsee nykyisin täydennystä 5-10tkm välein. Sen koneeseen ei ole vaihdettu kuin tulppia, suodattimia ja pari EGR:ää ennen kun opittiin ajamaan sillä niin ettei ko venttiili pullauta tulppaa pihalle. Ei ole varsinaisesti enää huollettu. Korjattu jos menee rikki. Ja hitsattu.

    Ei ne kaikki polta öljyä.
     
  19. ak72

    ak72 3rd gear

    Kumma että oma 2014 Golf ei vie yhtään öljyä, nyt ajettu 35tkm. Onkohan se rikki? Kerran lisäsin desin kun autolla oli ajettu 5000km eikä sen jälkeen ole tarvinut lisätä.
     
  20. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Tarviiko se kenkää vai mikä on oikea ajotyyli?
     

Kerro tästä muillekin!