Ford F-150 pick up 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Aulis Hämeenkorpi, 28.7.2018.

  1. Onko kokemusta näistä 5,4litraisista F-150 pick upeista noin vuoden 2007 malleista?. Mitä on heikkoja juttuja, semmoisia asioita joihin voisi ostaa esim. varaosat ennakkoon ja vaihtaa ennen kuin on lauennut tai viallinen?

    Aulis
     
  2. Ei tyyppi vikoja tai vaivoja? Olisin vain ostanut Kalivieteristä varaostat auton mukaan, kun tuli ostettua toiseksi käyttöautoksi juuri 2007 F-150 500RC.

    Aulis
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Varmaan kannattaa amerikan poikien foorumeilta metsästää tyyppiviat. Noita kun ei täällä oo ihan joka nurkalla tulossa vastaan, kuten siellä lätäkön toisella puolella...
     
  4. Totta kirjoitat, mutta mää oon vähän käsi noissa surffailuhommissa. 80luvulla jotenkin vielä meni surffailu.....

    No, jos sitä vaan luottaisi että ei mitään suurta ja otan sen kotiin. Mikko (FINN-US) kyllä ajoi sillä parit korttelit ja jonkin matkaa Freewaytä ennen kuin maksoi myyjälle pois pari päivää sitten. Mielenkiintoinen tekniikka jne. , tuntuu että ei millään jaksaisi odottaa että saa auton kotiin (F-150 Roush 500RC 2007). Aika asiallinen pitäs olla trailerin vetoon jne, jos nyt on kaikki vielä tallella moottoripuolella (445hp 680N)

    Aulis
     
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Powerstroke tykkää tästä.
  6. Kiitos, oikein hyvä. Luin jo kerran pääosiltaan. Iltasella pitää katsoa uuksiksi tarkemmin.

    aulis
     
  7. Mercury

    Mercury Gearhead

    Tais näistä 5.4 moteista jossain vaiheessa sytytystulppia lentää mäkeen..?
    Liian lyhyt kierre tms..
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En ole kuullu et 5.4 kävis noin.
    6.8L V10 on tosta tunnettu.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, tuossa hartsan linkissä käsitellään tämä.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaaveripiirissä useampikin 5.4L ja 6.2L eikä yhtään irronnutta tulppaa.
     
  11. Minä luin jutusta saman ja tosin olin asiasta kuullut Hackspikin Markulta kun soitin hänelle tuossa viikolla ja kyselin vähän tästä autotyypistä ja koneesta. Markku sanoi että niitä on tullut jengoineen ylös ja jokainenhan tietää mikä remontti siitä seuraa.... kannet ylös, hyvälaatuiset helicoilit ....jne

    Suojasen Timo taas sanoi että näissä on hyvä laatikko, sama jota käytetään tiisseleissä.

    No, sitten sen näkee miten toimii. Mahdoton, kun meinaa olla täpinä päällä kun saa jotain uutta semmosta mitä on ajatellut useasti haluavansa. Tämän perään ostin hieman uudemman Haulin umpikärryn. Jos sitä vielä jotain katukisaa joskus ajaisi.... tai jostakin pitää aloittaa, aloitetaan nyt sitten kulj.kalustosta kun molemmille on käyttöä muutenkin.
    Aikoinaa 80luvun lopussa möin isolohko chevyn Alukannet Pohjoiseen jollekin bodarille. Kysyin että mihin autoon tulee, hän sanoi että ei ole autoa eikä konetta. Aloittaa katukisa-auton tekemisen kansista..... niin ja kyllä joku on aloittanut siitäkin että tilasi Scot Shafiroffilta T-paidan.... joten tuo pick up + jenkkitrailer on hyvä aloitus.

    Aulis
     
    päivystäjä, billy the kid ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tommonen yhdistelmä ei mene koskaan hukkaan, ja eihän mistään tulpista kannata etukäteen murehtia. Varsinkin kun on vika mikä ei aiheuta muuta tuhoa mennessään, vrt cumminsin pinni, korjaa vaan jos nyt niin läpipaska säkä käy että osuu kohdalle mitä luultavasti ei edes tapahdu.
     
    Muokattu: 30.7.2018
  13. Totta, ei mene hukkaan ja mielestäni kohtuu hintaisia molemmat.
    Suap nähä.

    Aulis
     
  14. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    5.4 3V koneet ovat varsin moniongelmaisia. Tulpat voivat tosiaan irrota tai olla niin lujaa kiinni, että katkeavat irroitettaessa. Tämä johtuu tulpan erikoisesta rakenteesta vuosimalliin 2007 asti. Katkennutta tulppaa voi koittaa irroitella sitä varten tehdyllä erikoistyökalulla.

    Suurimmat murheet kuitenkin liittyvät jakopäähän, venttiilikoneistoon ja öljypumppuun, kun mittarissa on 150 000 mailia.

    Öljypumpun taustalevy on liian ohutta materiaalia ja alkaa vuotamaan painetta.
    Hydraulisissa jakoketjunkiristäjissä heikot tiivisteet vuotavat painetta.
    Nämä aiheuttavat nokka-akseleiden laakerointien ja rullakeinuvipujen kulumisen ja jakoketjun laahaimien hajoamisen, joka taas aiheuttaa öljupumpun imusihdin tukkeutumisen, jolloin öljynkierto häiriintyy entisestään ja myös öljynpaineella toimivat nokka-akselin ajoitusssäätimet vahingoittuvat.

    Omasta kokemuksesta vaihtaisin, ellei ole jo vaihdettu, huoltotoimenpiteenä:

    Öljypumppu, suurteho
    Jakopääsarja, ketjut, rattaat, kiristäjät, laahaimet
    Nokka-akselin ajoitussäätimet ja -ajoitussolenoidit
    Venttiilinnostajat
    Keinuvipuja tarvittava määrä, jos kuluneita tai hajonneita

    Tämäkään ei luonnollisesti moottoria pelasta, jos on jo kauan ajettu huonoilla öljynpaineilla.
     
  15. Hyvä tietää , erittäin hyvää tietoa.

    Panin mikolle postia harmarille että soittaa vielä sille ex. omistajalle ja kyselee mitä tehty ja milloin ja katsoo auton huoltohistorian läpi, jos semmoista olisi jopa kirjallisena.

    Siksikin kyselen että tosiaan voin ostaa nuo hilut mukaan, jos tarvetta ja siksi että autossa on kuitenkin 445hp ja 500lb-fb (680N), tosin näyttää siltä ainakin sisustasta ja lavasta päätellen että on ajettu enemmän tervesiä kuin mitään isoa, mutta eipä sitä koskaan tiedä.

    Ja onhan tuolla jo ajettu toistasataa tuhatta mailia, joka nyt ei ole kuitenkaan paljon per vuodelle.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minkälaisia veroja noihin tulee?
    Pakettiautosta kun on kyse.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    [​IMG]

    Suunnilleen ton näköisestä vehkeestä siis kyse?
     
  18. Juuri tämmösestä on kyse, tosin valkoinen ja ei ole enää tuota Roush teippiä. Mulla ei ole 4x4 vaan on ehkä heiman matalampi ja vain takapotku. Nuo 20" roush vanteet, billet maski, etu spoileri/sumuvalot, tuplaputkisto, ahdin, 2väri nahkasisusta, kattokonsolit joissa DVD:t, joku mittari paketti, lavakate (rullalta), 2" madaltava alustapaketti bilstein säädettävillä iskareilla ja ehkä jotain muuta. Mun autoon ei oltu tilattu tuota scooppia, mutta parempi niin. Tuohon mun kotteroon on lisätty astinputket, tosin onneksi aika hillityt versiot.

    Tilasin juuri jakopää setit, ylärattaat, tiivisteet, tulpat. Suodattimia ei viitsi tilata, kun on kuitenkin erilainen kun sinne on lisätty Ahdin, imuputket, ilmakotelo voi olla erilainen jne.
    saahan niitä täältä vyönsolki-stetsoni -mieheltä, arvauspartsilta ja muualtakin.

    Veroista ei mitään hajua.
    Pakettiauto , ei taida näissä painot riittää kuorma-autoksi. Toivon ainakin että saan sen pakuksi.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei riitä kuorkiksi. Mikä sinänsä sääli, ei olis mitään päästö-/käyttömaksuja. Ja pakussa 2 veroversiota, pehmeä takapenkki on huomattavasti kalliimpi kuin takapenkin muuttaminen väliaikaiseksi.

    Hyvä Suomi kateussäännöt kunniaan.
     
  20. Tätä se on täällä sovietfinlandiassa. punavihreät on aina vastustaneet kaikkea autopuolella joka on isompaa kuin polski viiatti tai polle lava-auto. Ja saaneet jo pari kolmekymmentä vuotta sitten aikaan sen että kaikkea porvarillista hapatusta eli kunnon moottoreilla olevaa, isommalla kokonaismassalla olevia rangaistaan.

    No, maksaa se kyllä aivan perkeleesti pitää ajossa perus Farmari Diesel mersuakin ja yllättävän kovat on maksut kakkoskäyttöautostani, joka on 2003 passat TDI pakettiauto. Auto jolla ei ole kuin hyvä käyttöarvo, kulut on vuodessa enemmän kuin sen arvo..... ja ikääkin on 15v.

    Pitänee miettiä ens vuoden puolella mitä tuon F-150 kanssa tekee. Katsoa paljonko on autoverot ja muut kulut ja kilvitellä sen jälkeen. Ei tule aivan jokapäiväiseen käyttöön, joten tuskin tulen pitämään ympärivuoden ajossa.
     

Kerro tästä muillekin!