Ford F150 4,6l 2002 DPFE anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja C.charger, 6.7.2020.

  1. C.charger

    C.charger 1st gear

    Auto herjannut vikoja p0401 ja p0402 eli dpfe anturi pakokaasukierto liian suuri tai liian pien mutta yleensä liian pieni.
    Ostin uuden ja halvan mutta samat vikakoodit vieläkin, egr venttiili vaikuttaisi pelaavan kun muuten ei mitään vikaa, kone käy hyvin ja toimii mutta tuo perhanan valo palaa kokoajan.
    ( Tarkastanut solenoidin, letkut ja putsannut kaasuläppä kotelon ja sen kanavat ja testannut egr venttiilin)

    Ostin Motorcrafin DPFE anturin kalliilla rahalla koska ajattelin että nyt ei anturissa ainakaan pitäisi olla vikaa, lukenut foorumeilta että sitä halvinta ei missään nimessä kannata ostaa.

    Nyt orkkis osalla ei enää tule p0401,p0402 koodeja vaan P1401 ( anturin jännite liian suuri, lienee referenssi karvassa jossa on vain pari volttia jota PCM valvoo?).

    Olisko teillä tietoa mitä asialle voisi enää tehdä? rupeaa konstit loppumaan.

    EGR hommelia ei voine poistaa kun on 4.6l V8 Bensakones.
     
  2. C.charger

    C.charger 1st gear

    Selvitetty.
    Vika oli solenoidissa joka säätää tankin bensahöyryjä, Siellä oli alipainevuoto.
    Auto on toki herjannut välillä myös vuotavien bensahöyryjen vikakoodiakin mutta en uskonut näiden kahden asian olevan yhteydessä toisiinsa mut näköjään..
     

Kerro tästä muillekin!