Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. aik-gm

    aik-gm 1st gear

    f350

    juu sulakkeet kaikki on ehjät,ja kyllä ottaa normaalisti kieroksia kun laittaa sen sen tps anturin kiinni kun sillon menee virta kaaasu polkimelle,mutta vaihteet häviää,ja taas kun otan töpselin irti sytyy service engine,ja vaihteet tartuu ihan normaalisti. mutta sitten ei tietysti pelaa kaasu kun ei mene virta pedaalille.ja vika tuli yht äkkiä,kun jätin parkkiin ja olin lähdössä uudelleen liikkeelle,ni eipä lähettykkään. laatikko pelannu todella hyvin ja olen huoltanut sen tasasesti.
     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Pari rojektikuvaa eiliseltä päivältä. Amerikan Joe oli vienyt kaikki kajarit mennessään ja katkonut kaikki piuhat. Ilmankos ei kuulunut pihaustakaa tereoista. :mad:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Onko kukaan vaihtanut ratis olevat vakkarin napit? Kuinka ratin saa purettua ja kuinka ne pitää vaihtaa ettei räjähdä bägi silmille!?
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ratti irtoaa helposti.
    Irroitat ensin ne kaksi muovitulppaa ratin takaa (eli siis tuulilasin puolelta).
    Niistä reijistä pääset käsiksi pariin ruuviin jotka pitää sitä keskiosan muovihäkkyrää paikoillaan. Sit vaan bägin ja nuppien liittimet irti ja bägi pois kiusaamasta.
    Itte irroittaisin vielä koko ratin niin kytkimien fixaus onnistuu vaikka pöydällä. Eli ratin pultti irti ja ratti tarvittaessa ulosvetäjällä pois.
    Toki saa ne kytkimet paikoillaankin vaihdettua.
     
  5. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Kiitokset! Hyvin onnistui noilla ohjeilla!
     
  6. lep-1

    lep-1 1st gear

    Morjens!

    Valtavan kuumeen helpottamiseksi oon nyt hommaamassa F-sarjalaista jenkeistä.
    Tarkemmin F350 vm2000 4x4 mallista olisi viittä vaille kaupat.

    Olisiko vinkkejä mitä kaikkea varaosia kannattaa laittaa tulemaan samaan kauppaan? hiukan netistä oon vikoja selaillu ja ostoslistaa tehny...
    Venttiilikoppien tiiviteet johtosarjoilla, Öljynsuodattimet kone+laatikko, Suuttimien O-rengas sarjat, Nokka asento anturi, Ohjaustehostimen paineletku?, ehkä work truck valojen muovit, pallonivel/raidetanko paketti ja Calixilta näyttäis saavan 240voltilla toimivan lohkolämppärin...
    Oliko joku abs sensori myös vikaherkkä?

    Kiitos jo etukäteen!!
     
  7. sasupe

    sasupe 1st gear

    Korjaa sitte sen mukaan mitä on rikki, Rockauto ja vastaavat toimitaa nopsaan. Ei tuu turhaan hyllyyn kasattua rahaa kii.

    Jos liikaa rahaa on niin ostaisin toiset renkaat lavalle ja normi huolto-osia mitä kuluu. Jos valot teet ite niin Work Truck muovit vois olla jees.
     
  8. rammi

    rammi 3rd gear

    Juu kerää lavalle auton mukaan jo alustan korotussarja ja isot renkaat vanteineen, väljempi pakoputkisto - niitä kuitenkin rupeet kohta kaipailemaan, jos hankkimasi auto on vakiokunnossa :) nyt tulee kätevästi auton mukana isompi tavara. Redheadin steering gear ja dp tunerin lastu on varmaan myös hankintalistalla jossain vaiheessa ... sitä pikkuvaraosaa saa kuten sasupe kirjottikin sitten pikkurahdilla tarvittaessa.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    ...jos auto mahtuu konttiin. Ro-ro-laivalla tuotaessa ei tietääkseni auton mukana saa tuoda muuta kamaa.
     
  10. sasupe

    sasupe 1st gear

    Mistä sais katalysaattorin tilalle suoran putken? Semmosen BoltOn palan. F350 on -95 vuosimallia. Katti on semmonen metrin pala heti käyrän jälkeen. Sais katista leikkomalla ja hitsaamalla, mutta jos näitä olis valmiina myynnissä?

    Vauhtipyörä/kytkin remppaa paraillaan teen ja putki on purettuna tieltä. Siitä se ajatus sitte läksi - ku osia pyörittelin. Jätetäämpäs tuppo pois rööristä. Lisää tehoa mulle ja lakua kansalle.

    Mutta olis tässä eko puoliki. Polttoainetta säästys ku kone hengittäs paremmin ja sitäkautta maailma pelastuu :)
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mahtuu se paripyörä konttiin, jos purkaa lokarit ja uloimmat pyörät pois. ;)
    Meneehän niissä muutama tunti, kun pulttaa takaisin paikoilleen.
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tjaa, empä tiedä. Mulla oli valmiiksi suoralla 5" putkella koko hässäkkä.
    Ei siinä kyllä polttoainetta säästy, mutta tehoja tuntuu olevan mukavasti.
    Paremmin lähtee ja kiihtyy kuin tuo mun työkulkine C5 2.0TD.

    Katsoppa jos täältä löytyis tehokilkkeitä:
    http://www.usdieselparts.com/index.cfm/ ... -parts.cfm
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Väsähtäneet etujouset

    Mulla tässä 1999 mallin Excursionissa alkaa olla noi etulehdet ilmeisesti jo olla melko väsyneet kun ovatten kaarella selkeästi väärinpäin ja itse asiassa etuakseli lähes makaa kumitoppareilla :cry:

    Tästä saattoi jo olla juttua mutta mistä saa edullisimmin uudet jousipakat vai onko Punkan paja parempi/edullisempi ratkaisu?

    Enempää kivirekeä kuin tää on jo nyt en kaipaisi.

    Joutuuko pajoittamaan takajouset kans ettei kulje keula ylhäällä jousirempan jälkeen?
    Takajouset näyttäis silmämäärin olevan ihan OK.
     
  14. tvtv

    tvtv 1st gear

    Re: Väsähtäneet etujouset

    Omaan EX 2000 laittoivat Punkalla lisälehdet eteen jolloin auto on nyt vaaterissa ja keula ei enää lyö pohjaan iskukumeihin.
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Iteasiassa on pitkä crew cab ja ei paripyörä. Autossa on 4" korotus ja 37x13,5 17 kumit... takakumit kylläkin melkeen sliksit joten pitää ottaa lavalle uudet renkaat. Oon tässä ettiny kokoa jonka saisi otteeseen. Vai onko jo pykälät muuttunu maastokuorma-autoissa ettei tarttis millin tarkkuudella kumeja ostella... orkkis on 265/75 16 ja noihin 17" vanteisiin sais ainakin 33x12,5 ja 295/70 pysymään sen 51mm sisällä... Kysyin konttorilta että onko se nyt ihan millin päälle niin ON kuulemma... Onko teillä kokemuksia?

    Juu ja rockautosta ja eBaysta oon selaillu osia...
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Laitat amerikan päässä sellaiset nakit alle jotka mahtuu loksujen ja levikkeiden alla pyörimään.

    Mulla ne merkkas otteeseen ne renkaat jotka oli alla maahantuontikatsatuksessa. (kyseessä tosin Suburban).

    Tuostahan sopii tietysti katsurin kanssa väitellä ja pyytää häntä näyttämään se kohta pumaskoista, jossa mainitaan että rengasmuutokset koskevat kuorma-/maastokuorma-autoa. :)
     
  17. sasupe

    sasupe 1st gear

  18. KKop

    KKop 3rd gear

    tuli mieleen mittailla auton virrankulutusta "levossa" kun auton seisottua useamman päivän startatessa huomasi ihan selvästi että akut eivät olleet enää täydessä iskussa. Toki tiedän että akut ovat vähintään 3 vuotta vanhoja eli vaihtoiässä, mutta halusin myös varmistaa ettei auto itsessään kuluta lepotilassa kohtuuttomasti virtaa.

    Aluksi näytti tosiaan siltä että auto syö melkein puoli ampeeria virtaa mutta pikaisen nettivisiitin jälkeen ymmärsin odottaa yli 40 minuuttia että Battery Saver -rele päästää ja vasta sitten kannattaa huolestua jos virrankulutus on edelleen kohtuuttoman suuri.

    Virtojen katkaisun/ovien lukitsemisen jälkeen virrankulutus oli noin 460-480 mA, 45 min jälkeen virrankulutus putoaa 160 mA. Jos Edgen johto irti (diagnostiikkaliittimestä), virrankulutus alussa 330-350 mA ja 45 min jälkeen 30 mA.

    Eli tuon Edgen virrankulutus "levossa" on noin 130 mA eli 0.13 A joka tarkoittaa että vuorokaudessa se kuluttaa 3,12 Ampeerituntia. Ei kuullosta paljolta, mutta jos auto on viikkotolkulla käyttämättä, niin ei tarvitse ihmetellä jos startti ei pyöritä moottoria ihan normaalilla nopeudella. Onneksi tuo diagnostiikkaportti on Excursionissa on näkösällä siinä kaasupolkimen yläpuolella että tuon Edgen liittimen irroittaminen/kiinnittäminen on todella vaivatonta, joten jos auto jää vähänkään pitemmäksi aikaa seisomaan, niin liitin kannattaa ehdottomasti irroittaa.

    Virrankulutuksen mittaus pitää tehdä niin että ensin irroittaa toisen akunkengän miinusnavan ja laittaa yleismittarin akun ja miinuskaapelin väliin ja vasta sitten irroittaa toisen akkukaapelin. Tämä sen vuoksi että jos autosta käy virrat hetkenkään kokonaan pois, niin Edge käynnistyy uudelleen ja pyytää käyttämään virta-avainta ON-asennossa (jossa asennossa yleismittarin läpi menevä virta ylittää 10 A ja yleismittarin sulakkeet palavat). Eli kun ei anna virtojen missään vaihessa katketa kokonaan, niin Edge sammuu normaalisti. Silloin kun se jää odottamaan virta-avaimen kääntämistä, niin se ei sammu lainkaan vaan näyttöön jää jopa taustavalot päälle.

    Lopputulema oli siis että autoni akut itsessään ovat tiensä päässään, toimivat toki ihan hyvin näin kesällä ja kun autolla ajetaaan lähes päivittäin, mutta en uskalla lähteä niillä enää ensi talveen kun pitäisi Eberillä lämmitellä ja pakkasesta käynnistellä. Voipi joku kerta jäädä lähtemättä.....
     
  19. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu ajattelin koittaa maahantuontikatsastuksessa niillä 37 kumeilla..
    Tilasin lavalle kyytiin jo 33x12,5 17 mud grapplerit :)
    että ne ainakin saa otteeseen...
    Pikku varaosa satsi tuli myös tilattua kyytiin. Putkisto vielä ja ehkä
    toi TS performance tai bully dog boksi...

    Hyvä tietää muuten että noi boksit kuluttaa virtaa noinkin paljon lepotilassa.
    Eikös muuten tossa F350 ole samassa paikassa se moottoriohjaus boksi mihin tungetaan noi viri systeemit.
     
  20. moras

    moras 1st gear

    Pätkiminen ja Tuneri

    Heippa!

    Olen moras ja omistan Ford F-250 HD Editionin 2005 6l PowerStroken...

    Jep eli siis asiaan. Olen nyt 3 viikon omistamisen aikana kahlannu nämä 152 sivua tätä keskustelua ja haulla etsinyt tietoa ko. laitteesta. Pari kysymystä.

    Mistä johtuu moottorin pätkiminen kun nopeutta on n. 80km/h ja kierrokset 1500 luokkaa? tämän keskustelun mukaan olen tullut tulokseen, että EGR tulisi ohittaa/tulpata. Tätä mieltä oli myös SpeedCornerin setä.

    Toinen kysymys. Mitä tuneria oletta käyttäneet/asentaneet, (diablosport? DB-tuner, vai mikä?)

    Kolmas. Kannattaako hankkia "oikeat" talvirenkaat.

    Ystävällisesti kysyyhän.
     

Kerro tästä muillekin!