Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. lep-1

    lep-1 1st gear

    Löyty muuten tällanen sivu
    http://www.motorcraftservice.com/
    ja sieltä owners guide

    Näyttäis että toi 2004 on erilainen kun 2000. Tai ainakin korkeus muuttuu
    näissä manuaaleissa 2003 jälkeen. Ja manuaaliin tulee lisänä eritelty korkeus
    pitkälle ja lyhyelle lavalle...

    Diesel opuksessa ei näyttäny olevan mittoja taasen ollenkaan 2000 vuonna.
    Jos toi sivu pitää paikkansa...

    Taidan ottaa leimalle mukaan ton lapun missä on korkeammat mitat :)

    edit: linkki ei toiminut
     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tuossa on kuva omasta 2001 owner manuaalista:

    [​IMG]
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu tuollasen sivun olen löytäny noista netin .pdf manuaaleista.
    Samat mitat.
    Tällä mennään katsastukseen :)

    nyt puntaroin edgen mallien välillä... Pelkkä programmeri vai evolution
    missä näkis ahtopaineet, lämpötilat sun muut ajon aikana...
    n.100 taalaa hintaeroa.. erilliset mittaritkin kyl maksaa äkkiä yli 100 taalaa
     
  5. tvtv

    tvtv 1st gear

  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mitäs kaikkea mahdollista tommonen F350:sen CENTURION satsi voi pitää sisällään? Pois lukien nyt tietysti noi crewcabit joita on leikkisästi jatkettu meetri taakse päin... Oon noita hiukan koittanu maailmalta kattoa, mutta kovin vähän infoa löytyy näistä. vuosmallit 95 - 97 kiinnostais.

    [​IMG]
     
  7. Mora

    Mora 1st gear

    Tässä nyyppäkysymystä; elikkäs vähän himottaisi duallymalli vaan mitenkäs täällä ovat duallykuskit ratkaisseet talviajon? Duallyssahan renkaan pintapaine on pienempi kuin sinkussa. Onko kukaan talvella ajellut tyyliin singlerengas+spacer jolloin pito olisi parempi?

    Ja kyllä, duallyn hankintaan ei ole mitään järjellistä syytä, vaan se on komeampi omaan silmään, järkee tai ei :poff:

    Jenkkifoorumeita katselin niin siellä on ainakin jotkut käyttäneet k.o. konstia vaan kiinnostaisi kotimaan toverien ratkaisut.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kahden duallyn ja 5 vuoden kokemuksella:

    Pelkällä takavedolla ei pääse talvella...

    Neljä kertaa kuudella 8) pääsee erittäin hyvin.

    Tosin täytyy täsmentää et edellisellä '95 ei päässy minneen mut nykyisellä '01 pääsee takavedollakin ihan hyvin. Tosin kerran olen laskenu päin koivuu... Nastarenkaista ei ole kauaa apua ellei laita k-an teräsnastoja. (laittomat) Itse ajan kesät talvet samoilla jenkkirenkailla.

    Kyllä näillä toimeen tulee mutta pitää ajaa harkitsevän ennakoiden.

    Johtuu varmaan massasta, sama juttu kulutusken kanssa. Vanha meni 10L/100Km tää vie 14-16L/100Km. Molemmat Edgen kanssa...

    Jylppy: Centurion on usein sisustus ja teippi paketti. Plyyssiä, tiikkiä, tv ja videot. Eihän tota ole jatkettu ku puol metriä...
     
  9. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Ei kellekään ole tullu vastaan purkukonetta josta sais ostaa noita keinuvipuja ja muita???
     
  10. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    Niin siis tarkemmin: 7.3 powerstroke vuodelta2000

    Ja tarve olisi imu ja pakopuolen keinuvivuille, niiden kiinnikkeille jotka kannessa kiinni, työntötangoille eli koko paketti tarvis olla joka venttilit painaa auki, ja mielellään kahden sylinterin roippeet jos jostain sais ostaa...

    Ei siis kummosia palikoita jos jollakulla olisi esim purkuun menevä kone, tai jos hyviä vinkkejä mistä ulkomailta vois kysellä...

    Ilmotelkaa jos tulee mieleen mistä noita vois löytyä

    Kiitos
     
  11. lep-1

    lep-1 1st gear

    Edge evolution tuli ostettua. Oli se kuitenkin aika monipuolinen... näkee kaikenlaista
    infoa koneesta ja voi laatikkoakin säädellä, jos se kestää... kojelauta pod tuli mukana myös.

    Nyt vaan odottelua et saa auton Suomeen. Ehkä kuukauden päivät vierähtää
     
  12. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Satunnainen käyntihäiriö Ford F-250 2002, 7,3 powerstroke. Moottori nykäisee normaali matka-ajossa satunnaisesti. Ei syty mitään merkkivaloja. Toistaiseksi nykäisyjä tulee ehkä 50 km välein tai jopa harvemmin. Voisko olla siirtopumppu puolella ongelmaa. Ja onkos Foortissa polttoaineen saanti täysin siirtopumpun varassa eli jos se pimenee niin käynti lakkaa heti ??
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Yleensä tuommoinen nykiminen johtuu siitä kampiakselin asentotunnistimesta. Vaihda siis se ensin, ei maksa paljoa.
     
  14. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Olis pitäny laittaa tuohon äskeiseen tietysti että olin jo vaihtanut uuden asentotunnistimen ja vanhalla se ei muuten nykinyt. Vaihdon syy oli vain varmistus että ei ainakaan vanhan tunnistimen takia jättäis tielle. En tiiä pitäiskö kokeilla laittaa se vanha tunnistin takaisin...
     
  15. superduty

    superduty 1st gear

    nykiminen

    Oliko uusi asento tunnistin kenties tarvike osa?Jos oli niin niillä ei tee mitään,laita vanha paikalleen ja jos vielä nykii niin vie auto testeriin,vika valo ei välttämättä syty tuollaisen häiriön aikana.vika voi myös olla idm poksissa tai venttiili kopan johto sarjassa.
     
  16. moras

    moras 1st gear

    Mistä tilasit Edgen ja mihin hintaan? olitko kattonut muita malleja, eli miksi Edge?
     
  17. moras

    moras 1st gear

    Mulla nypyttää "ihan v*tusti" kylmällä koneella matka vauhdissa, oliskohan se kiinni tuosta asentotunnistimesta? voiko jostain VIN numerolla tilata tuota asentotunnistinta ja kuulemma EGR-venttiili pitäisi vaihtaa, saako niitä mistä?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Todennäköisesti on tunnistin syynä. Uuden saat vaik MVA-Huollosta Savonlinnasta mutta MAKSAA reilusti. Löytyy vaik RockAutosta kun valitset Motocraft-tuoteperheestä. EGR? eli onko kyseessä 6.0, se pitäs tulpata kokonaan jos haluaa lisätä moottorin kestävyyttä.
     
  19. lep-1

    lep-1 1st gear

    Moro.

    Edge tulee the diesel shop nimisestä puljusta. Tulee auton mukana aikanaan, kun auto tulee Suomeen. 365 dollaria + posti oli hintaa.
    Joo kattelin muitakin malleja. Moniasentoisia chippejä, superchip programmeria yms... Mut toi evolution tuntu ihan hyvältä, kun siitä näkee kaikenlaista infoa ajon aikana. Ei tarvii erillisiä mittareita laittaa esim. A-tolppaan... Netistä saa myös ladattua uusia ohjelmia sihen ja saa säädeltyä vaihteiston toimintaa... Tosin tohon vaihteisto säätelyyn suhtaudun epäilyksellä, mut sit sen näkee...
    http://shop.thedieselshop.com/ford-powe ... ammer.html

    Edit. Niin mulla 7.3 Sulla taitaa olla 6.0 sihen on edgellä oma malli http://www.edgeproducts.com/product.php?pk=54&pvk=216
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Uskaltaako tollaista Edgeä enää laittaa, kun nytkin lähtee valoista kuin purkka tukasta ja nopeusmittarissa lukemat ei piisaa. :) :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!