Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. musse67

    musse67 3rd gear

    Re: aika

    Ootko mitä laatikolle tehny että kestää? Omasta loota porsi tässä kesällä. Kakkonen häipy ja kun otin laatikon auki, niin oli pakasta keskimmäisestä levystä pinnat häipyny. Saman pakan muissa levyissä oli vielä ihan hyvin pintaa. Tarkotus ois tilata PATC:n vahvistuskitti uudella turbiinilla.
     
  2. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Pitäis tilata jenkeistä uusi maski exen keulaan, mut eivät taida lähettää niin isoa pakettia ups:n kautta vaan pitäis varmaan saada se kontissa tänne! Kuinka löytyis tietoa siitä et minkä/kenen kautta sen saisi konttiin kun niitä kontteja mis kulkee autoja/osia ilmeisesti kuitenkin tulee tänne suomeen tasaseen?

    kaide
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

    Kervisen Petterin palveluja oon käyttäny jo useamman vuoden ajan ja ei oo ollu pakettien rahti kontissa ollenkaan paha.

    Kato www.finn-us.com sivulta kohdasta palvelut ja sieltä laatikkorahti.
     
  4. postar

    postar 1st gear

    Huomasin exessä et pitää ylimääräistä ääntä! Onko kellään ollut vastaavaa vikaa että vauhdin noustessa yli 110km/h rupee kuuluun hurinaa voimansiirrosta? Ei olevinaan vaikuta et onko veto päällä tai ei mut voimistuu vauhdin kasvaessa... Olisko vika ristikoissa tai sit perässä? Pyöränaakereissakin vois tietty olla vikaa mut luulis et perä tai plaakerista kuuluis ääni kokoajan?? Ajettu parisataatuhatta...

    Voiko niitä tsekata muuten kuin nostaa perä ylös ja antaa pyöriä ja mennä kuolemaa halveksien alle kuuntelemaan?
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yksi mahis on vielä kardaanin kannatin jos siellä sellainen on.

    Ja onhan niitä muitakin renkaista lähtien ja päättyen suunnilleen dampperiin. :rotfl:

    Tommoset hurinat on niitä kaikkein vihtumaisimpia jäljittää.
     
  6. umpio

    umpio 3rd gear

    http://www.nettiauto.com/ford/f250/4306424

    Tuon mallista jotakin tässä katsellut (eli -91 -mallista takatuupparia); tekisikös tuolla vielä mitään? Jos saisi S10:n hukattua ja ostaisi täyssylinterisen tilalle. Työajoon; kilsoja n. 10k vuodessa. Onko jo liikaa vanhukselle? Uudempaan ei vielä riitä paalu, ja lisäongelma on se, että nuo ovat pääsääntöisesti kuorkkeja -> emännällä ei riitä kortti. Joko 400k kilsaa on kuinka mahdottomasti IDI Aminille?
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyllä se S-kympin voittaa :rotfl:

    Noh, 400tkm ei välttämättä ole paljon. Olen sellaisista löytänyt vielä hoonausjäljet pytyistä. Miten loput sitte, vaikea sanoa. Pumppu ja suuttimet on varmaan jo uusittu ainakin kerran. Eikä ne paljon maksa, kuten ei just muukaan toho mottiin.

    Henk. koht. tuon yksilön kohdalla laittaisin (itselleni) jäitä hattuun, koska pelkkä takaveto muodostuu ongelmaksi jossain vaiheessa. Ok, ok, pärjäilee sillä hyvillä kumeilla, mutta kumminkin. Toinen seikka on tuo maininta "laatikko hieman seikkailee". Se voi olla kallis paukku ja äkkiä, ellet itse tee.
     
  8. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Onnistuu lentorahdillakin, kulut toki vaan isommat, mulla ois kromi maskeja voorteihinki hyllyssä vm. 99-07. pystyrivotus tyylinen vm. 99-04.
     
  9. umpio

    umpio 3rd gear

    Joo, itsekin vähän miettinyt tuota pelkkää takavetoa, mutta ei kuulemma ole "mahdoton" ongelma. Laatikko tekee kuulemma sitä että välillä vaihto viivästyy tai sitten pykälä "rytkäisee" päälle. K. Koskinen epäili kyseessä olevan kaasupedaalin juuressa olevan tunnistimen vian. Nelikkoa mieluiten havittelisin, mutta Suomessa tuntuvat olevan suolaisen hintaisia :cry: S10:stä ei mikään pakko olisi päästä eroon, mutta kun tarttisi välillä vähän enemmän tilaa lavalle, ja vetääkin pitäisi...
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hinnat ei minun mielestä ole Suomessa kovat.

    Itse katsellut uteliaisuuttani samanlaisia kun millä nyt ajan eli '01 neliovinen 4x4 paripyörä, koht kääntyy 210tml mittariin. Jos pitäs saada myytyä, eli antaa halvalla pois niin sillä rahalla en sais saman kuntoista tilalle jenkeistä.

    On käytetyjen hinnat nousseet jenkeissä laman myötä. Ehkä hinnat korjaantuu täälläkin jos se valohomma menee nyt päin persettä.

    Ja aiheeseen liittyen, älä osta takavetoa jos ajat yhtään muualla kuin auratuilla/suolatuilla valtateillä. Ne on myyntipuheita et kyl sil pääsee...
     
  11. umpio

    umpio 3rd gear

    Mmjoo, katselin vain ylipäätään noita neliveto-avolava -tarjokkaita (mukana myös japsit) ja mielestäni pyynti on vähän yläkanttiin... Toki jos riihikuivaa alkaa kouraan latomaan niin myyjällä voi hinta pompsahtaa hyvinkin alaspäin :rotfl:

    Ja takaveto siis unohdetaan. Kiitoksia kommenteista; etsintä jatkukoon...
     
  12. kaide_n

    kaide_n 3rd gear


    Onko sulla Aki sellasta hyllys niinku sun voortsonin keulas?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ilmiötä esiintyy muuallakin mualimassa, jos on kaikki paitsi vetotapa yks yhteen, niin nelivetonen on 50-100% arvokkaampi.
    Tuttava just voivotteli kuin ei 2003 mallin 2wd F150 kelpaa kerrassaan kenellekään, ajettu oliko 120tkm, hintapyynti 7500 taalaa. Ei tule menemään tällä alueella tohon hintaan.
     
  14. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Se malli kerkes jo mennä, enää yhtä mallia hyllyssä sen ikäseen.
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...joo pitaa paikansa vaik ajankin cursionila mika on ny vähä erilainen kun pickupi ja siinna etuna viel 170l vetoinen pa-tankki mika siaitse takaakseliin takapuolella. Jos pystyt pitämä sen täytenä teke teränsä. Mut kyl see liukal ja vähä paksumassa lumessa rupee tekee kiusa. Ja tietyst jos otat siihen viel painavan kärryn perään... :oops: Kyl neliko siinnä on kohdalla...painava mootori vetävän etuakselin päällää kyllä lähtee eikä valita
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Aikasempi paripyöräni oli takaveto ja sillä ei pääsy mihinkään. Nastarenkaita on turha ostaa noin painavaan ja nyky nastat on täyttä pashaa.

    Oli edellises ja on nytkin isommat tankit taka-akselin etupuolella, jos täynnä niin painoa n.320 kg. Ja 4x6 pääsee melko hyvin... 8)
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Olen mie päässy miun paripyörä takatyöntimellä ihan hyvin... Ei se nyt nelikolle pärjää ikinä missään olosuhteissa mut ei sitä tarvii työntämääkään ruveta jos pikkusen ennakoi ja kattoo mihin ajaa... 8)

    Nykysistä nastapyöristä olen täsmälleen samaa mieltä!
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No kyllä joutu työntää, lapioimaan ja hiekottaa. Ainahan näillä pitää ennakoida... 8)

    Vanha crew cab oli '95, nykyinen '01. täs on omaa massaa paljon enemmän kuin mitä kuvittesin nelikkotekniikan lisäävän.

    Kulutuksessakin on selvää ero... Toki voimaakin on pikkasen enemmän...
     
  19. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Mistäköhän löytää exes raitisilmasuodattimen? Nyt kun kelit on kylmät ja kosteat, tuumaa mennä lasit huuruun!? Onko siinä edes sellaista?

    Vastaankin itse itselleni: Eipä noista löydy sellaista...
     
  20. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tänään kävin katsastuskonttorilla kyselemässä tosta uudesta valosäännöstä.
    Nyt käy DOT valot. Ei tarvii korkeudensäätöä ellei ole xenon valot. Takana pitää olla vilkku oranssi ja sumari pitää olla niin kuin ennenkin.

    Huomattava helpotus kun ei tarvii viritellä katsastukseen mitään motonetin lyhtyjä ja korkeudensäätö vehkeitä nippusiteillä kiinni :D

    Sivuvilkkua vielä metsästän. Pitäis löytää pinta-asennetteva, jotta sais 2-puolisella teipillä kiinni.
    Millasia sivuvilkkuja porukka on käyttäny täällä?
     

Kerro tästä muillekin!