Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. lettumika

    lettumika 1st gear

    Pientä käynnistys ongelmaa pukkaa.
    Auto on kahtena päivänä lähtenyt kylmänä (yön yli) yskähdellen käyntiin. Startannut, sammui heti. Lähti kun vähän avittaa kaasupolkimella. 10 km ajelun jälkeen ajoin parkkiin, odottelin 1/2h ja sitten avaimesta kun vääntää niin mitään ei tapahdu. Eli ei lähde edes pyörittämään.

    Vikakoodit löytyivät seuraavasti. 2 päälimmäistä ovat olleet jo pitempään.
    P0470 Exhaust backpressure sensor circuit malfunction
    P0541 Air Intake Heater Control Circuit Low
    P1249 Wastegate Fail Steady State Test
    P1211 ICP Not Ctrllable - Pressure Above/Desired

    Autossa Superchips, ilmeisesti pelkkä ohjelma parannus ilman piiriä.

    Sen verran tutkittu että startille ei tule herätevirtaa.
    Onko kellään kokemusta mikä voisi tehdä starttiongelman
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tossa on nyt monta asiaa päällekkäin.

    Ainakin osa noista koodeista on varmaan sen viritysohjelman aikaansaannoksia.

    Startin kanssa voisi alkaa käpistelemällä sisäloksussa olevaa starttirelettä, jos noin uuvessa sellainen vielä on. Kattoo tuleeko siihen virtalukolta virtaa, ja lähteekö siitä startti pyörittämään, jne.
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    tarviiko 04:n 6.0L psd vielä sitä kavitaatiosuojalitkua?ja jos tarttee,niin onko "varaosanumeroo"merkkiä tms.jota löytys vaikka tuolta http://www.voitelukeskus.fi/
     
  4. AUH

    AUH 1st gear

    Tuota tuota...tää on kyllä aika nolo!? Mut missä tuommosessa F250 7,3psd:ssä vm-94 sijaitsee obd pistoke tai siis se pistoke mihin edge/yms härveli tökätään kiinni? Onko se sama kuin ecc test pistoke? :oops:

    Pistoke löytyi aikalailla keskeltä autoa aavistuksen vänkärin puolelta kojetaulun alta.
     
  5. kpj

    kpj Gearhead

    En tiiä tartteeko tuo enää, mutta löyty jonku vuoden vanha kuitti voitelukeskukselta, jossa oli seuraava varaosanumero 80002DCA60L, eli Fleetguardin DCA4 kavitaatiolimaa 5 unitin verran. Taitais olla aika muuten lisätä tuota omaankin, joten täytyy huomenna pistää tilaukseen...
     
  6. AUH

    AUH 1st gear

    Nyt on Edgeä käytetty kiinni ja hyvin rokkaa! Kiitoksia Panzelle! :D
     
  7. AVEL chevy

    AVEL chevy 1st gear

    moro
    Hommasin pariviikkoa sitten 2001 mallisen 7.3 excursionin ... ja nyt huomasin että isompaan töyssyyn ajaessa kolahtaa etupää aika kovaa.
    Kattelin sitte mikä siel paukahtaa ja huomasin että molemmat pohjaan lyöntikumit ovat poissa !
    Lisävahvistusta jousiin on jo tulossa ,
    mutta osaiskohan kukaan kertoa , mistä löytyisi uudet pohjaan lyöntikumit ?
    enklanti kun ei kovin hyvin taivu , niin en osaa oikeella nimellä netistä ettiä :oops:
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Econolineen ostin kumistopparit ihan tavallisesta Varaosamaailmasta. Siellä oli niitä erimallisia. Myöskin esim. Etrassa on erilaisia kumityynyjä. Osa ei ole kovin kriittinen malliltaan, kunhan on sopivan mittainen ja helposti kiinnitettävissä. Omaani laitoin semmoisen kartiomaisen, jossa oli kiinnitys mutterilla. Käypä varaosaliikkeessä.
     
  9. tvtv

    tvtv 1st gear

    Moi

    Käyppä katsomassa tuolta www.onninauto.fi
     
  10. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    kuinkakohan nuista 05 mallin etu umpioista muokkais e-hyväksytyt... onko kukaan tehny, olisko hyviä ideoita?
     
  11. mjsn

    mjsn 1st gear

    en tarkemmin tiedä mut näin tossa yhen E sarjalaisen josta oli linssi heivattu ja laitettu pyöree umpio pohjalle siisleikelty se orikinelli umpio seopivaan kokoon . näytti äkistään olevan jotkut 4" lisävalot en tiedä mut ei näyttäny kyllä hyvältä.mut suomi pakolta kyllä.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minä olen tehnyt, omat tein kolme vuotta sitten.
    Tuli hyvät mut kalliit...

    Kysymys: millä todistat umpion E-kiinnityksen kun muutat sitä?

    Sillä vaikeuttavat nykyjään noita leikkaa liimaa umpioiden tekoa/hyväksyntää...

    Kannattaa kysyä ennenkuin rupee pilaamaan valojaan...

    Minun valot: http://kuvablogi.com/nayta/2783589/
     
  13. lep-1

    lep-1 1st gear

    Moro!

    Huomenna vihdoin saa hakea auton Hämeenlinnasta.
    Sit alkaa hirveä valojen virittely ja maanantaina näyttämään leimalle.
    Kävin hakemassa siirtolaput ja samalla kyselin katsastus ukolta valojen tilanteesta.
    Kuulemma he ei saakkaan todeta ajovalojen epäsymmetrisyyttä ja hyväksyä dot valoja... pahoitteli että joudun väsäämään naurettavat E-valot keulalle :)

    Nyt pitää keksiä miten saa helpoiten korkeus säädön....
    Purkaamolle kattomaan golffien pellin alle...
     
  14. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Hyvin on voorti kulkenu :)

    "2011 Ford F-250 Super Duty vei nimiinsä nopeusennätyksen dieseleiden ja biodieseleiden luokassa. Auto oli lähes vakiokuntoinen ja siinä on 6,7-litrainen Power Stroke V8-turbodiesel. Moottoriin oli vaihdettu ruiskutussuuttimet, ruiskutuspumppu ja ahdin, että moottori saisi enemmän polttoainetta.

    Uusi sarjavalmisteisten dieselavolavojen nopeusennätys on nyt 275,337 km/h, mikä on 7 km/h enemmän kuin aiempi. Ennätysajon jälkeen polttoaineeksi vaihdettiin B20-biodiesel, ja lähdettiin rikkomaan vanhaa 210 km/h ennätystä. Siinä onnistuttiin erinomaisesti, sillä uusi biodieselillä ajettu ennätys on 292,8 km/h."
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Nyt on vihdoin auto pihassa!!

    Perinteisesti ei mikään mene putkeen. Auto ei millään käymään.
    Uudet akut ja virtaa vielä toisesta autosta. Ei auta. Pyörii hitaasti.
    Lopulta startti jumiin.... Noh hinataan pimeässä ja sateessa kotiin.
    Startti irti ja hiilet aivan loppu...

    Nyt voi heti aloittaa harrastamisen :)
    Huomenissa kuvaa.
     
  16. imohtep

    imohtep 1st gear

    E-350 lämpöä...

    Haaleeta pukkaa!

    Termari vaihdettu>koneen lämmöt hiukan paremmat, puhaltaa haaleeta.

    Lämppärin kenno tukossa?
    Mistä menee letkut kennolle?

    Myös Eberi päästi savut pihalle ja saattaa olla, että siitä asti vain haaleeta puhaltanut>voiko liittyä toisiinsa?

    Pelissä ei ole ilmastointia.

    Nimimerkki; Perä huurussa...

    Kertokaas, mitä pitää vaihtaa, kun katsuri sanoi molempien puolien "olkatappien" ylhäältä ja alhaalta olevan vaihto kunnossa?
    Onko näissäkin jotku king pinnit?

    Oli muutenkin hienoa, kun keltaiset parkit ollut n. 10v. (vanhoissa umpioissa ei edes ollut parkkien paikkaa...) ja ei takasumaria, niin pitää nyt sitten vaihtaa valkoisiksi ja laittaa sumari :)
    _________________
    Ford Econoline -94 7.3 IDI non turbo
     
  17. mjsn

    mjsn 1st gear

    mistä sitä saa tota bio lintä näyttää pääsevän kovempaa kun tavan aineella.
    onkose niin sanottua kisa dieseliä :eek:
     
  18. lep-1

    lep-1 1st gear

    uusi startti oli pakko hannkia. Kollektori oli kulunut aivan loppuun.
    ei olis saanut edes sorvaamalla ja uusilla hiilillä kuntoon.
    Uudella startilla pyörii paljon paremmin, mutta ei lähde käyntiin.

    Tankissa 40litraa talvidieseliä, ölyä koneessa puolessa välissä,
    reservoir täynnä öljyä, mitattu hehkurele toimii, mitattu hehkut kaikissa n. 1,8 ohm
    uusi polttoainesuodatin ja malja oli täynnä löpöä, uusi CPS anturi laitettu, avattu PCM ja otettu pois "joku" chippi ja puhdistettu liittimet.
    Edgellä vikakoodeja oli vain P0603. Viittaa PCM:ään siksi chipin otin pois.

    Startatessa yksi pytty jotain paukauttelee, mutta muut ei lähde millään mukaan...
    En keksi enää missä vika voi olla... USA:ssa kuulemma lähti hyvin käytiin ja ajettiin jopa :D

    EDIT:
    tänään koitin vielä aerostarttia ja sillä käy niin kauan kun sitä suihkuttaa, mutta ei polta löpöä.
    Huomenna IPR auki ja ICP myös. suuttimet ei jostain syystä aukea...
    öljynpaine mittari nousee kyllä startatessa
     
  19. AUH

    AUH 1st gear

    Rokkailee tuo vakotin tuon edgen kans senverran ilosesti et nyt luistaa kytkin!? :cry: Mistähän tohon löystyis kytkinpaketti ja sais tietty olla vähä vakiota jämäkämpi? Rifraffilla olis kyllä mut on aika hinnakkaita? ja miten lie sieltä tuommosen painavemman tilaaminen? Onko muita ehotuksia?
    -Auto on F250 -94 7,3psd+5v manuaali ja 4x4
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Varovaisuutta starttisprayn kanssa, hehkutulpalliset vehkeet saa sillä äkkiä romuksi jos tulpat on yhtään toiminnassa.

    ICP:ltä voi ottaa pistokkeen irti kokeeksi, toimii silloin oletusarvoilla.

    Suodattimen yhteydessä on venttiili (sellainen rengasventtiilin tapainen) naftapaineen mittaamiseen, pitääs olla 20psi startatessa.

    Hehkutulpat ei ole tarpeen käynnistämisessä, ainakaan jos antaa lohkolämppäria pari tuntia. Jopa IDI lähtee sillä keinoin ilman tulppia.

    Topikin sivulla 2 on linkki HARD START DIAGNOSIS sivuille missä lisää vinkkejä, eilen se toimi mutta just nyt oli joku käyttokatko menossa, eikohan se taas siitä.
     

Kerro tästä muillekin!