Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niihin taitaa kuulua mukaan yksiosainen vauhtipyorä, kannattaa ottaa koska muuten joutuu kuitenkin uusimaan sen alkuiperäisen kaksiosaisen = $$$$$
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    POWERSTROKEEN EI SAA STARTTIPILOOTTIA KÄYTTÄÄ!!!

    Ei ole kaasulappää joten jos pääsee ampumaan takas niin hyvässänykyssä hajottaa ihan vitusti kalliita osia!!!

    Katso konehuoneen isot sulakkeet ja irroita suodatimelta esilämmitys kierukan johdot. Vanha '95 kun tuli niin samanlaiset oireet, jenkeissä ajettu konttiin mut täällä ei kunnolla luvannukkaan. Syyksi löytyi oikoisessa ollu polt.esiläm.käämi. Löytyy suodattimen pohjalta.
     
  3. AUH

    AUH 1st gear

    Joo näyttäs tulevan vauhtipyörä myös. Kuinka tuo tilaaminen tuolta ku oon tilannu vaan O-renkaita ja ne tuli ihan omaan laatikkoon asti, niin miten tämmöinen painavampi? Ja kuinkas tuo hinta ku nuo pyynti hinnat ei minusta kovin pahoja oo?
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear

    OK hyvä tietää.

    Juu siellä maljan pohjalla on lämmitin kierukka.
    Kaikki sulakkeet katoin ja mittasin flukella vielä varmuuden vuoksi.
    Heiluttelin vielä sulakepoksissa olleita releitä jos joku olisi löysässä...
    Pitää huomen aamulla alottaa ICP:n irrottamisella ja IPR:n putsaamisella
    ja siinä samalla vois sitten irrottaa ne PA. lämmittimen johdot.
     
  5. imohtep

    imohtep 1st gear

    Re: E-350 lämpöä...

    Osaako joku sanoa tähän mitään?
     
  6. lep-1

    lep-1 1st gear

    Pian alkaa usko loppua...
    IPR irrotettu ja putsattu kunnolla. Uitin tuoreessa öljyssä ennen paikalle laittamista.
    9,4 ohm oli solenoidi.
    Reservoir öljyt imettiin pois samalla ja kaadettiin tuoretta öljyä sisään.
    Moottori öljy+suodatin vaihdettu samalla ja öljynä delvac 10w-30
    koitin käynnistämistä ICP irti, mutta ei vaikutusta.
    Pistoke irti myös PA lämmittimestä jos se nyt jotain vaikuttaa. Sulake kuitenkin ehjä.
    Ei vikakoodeja. Öljynpaine viisari nousee startatessa ja rpm myös.

    Nyt iltapäivällä alkoi tulemaan vähän savua käynnistyksessä kun antoi virran olla
    päällä niin kauan että hehkurele sammuu ja sitten vasta alkoi starttaamaan.
    Vähän erilailla yritti parilla pytyllä käymään, mutta ei lähde.
    Akut taas latauksessa ja uutta yritystä illalla...
     
  7. lep-1

    lep-1 1st gear


    Mittalin suuttimet hanttarin puolella 3,8ohm kaikki ja kuskin puolella 2,4ohm kaikki...
    jos ICP:n tilalle laittais mittarin ja kattelis linjapainetta onko sitä lainkaan?
    Ei kellään olis vinkkejä?
     
  8. lep-1

    lep-1 1st gear

    Moro!

    Päivitystä käynnistys ongelmaan.
    Lähti lopulta käymään!!!

    Vastoin ohjeita starttipilotilla vauhtia vaan niin kauan, että kone alkoi käymään
    kaasu pohjassa parilla kolmella pytyllä muutaman sekunnin.
    Tämän jälkeen pari kertaa käynnistystä kaasu pohjassa ja sitten lähti
    hörisemään.

    Näin kuulemma jenkeissä vehkeet laitetaan käyntiin kun soitin myyjältä ohjeita.

    Suurin syy käynnistys ongelmaan oli varmaankin jenkkien jäljiltä olleet siirappi öljyt :mad:
    nyt sisällä delvac 10w-30
    tulipahan tutkittua kaikki paikat konesta.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    kyllä olen itsekin todistanut tälläisiä ohjelmanumeroita, mutta tulpat irti kytkettynä.
    Olisko ollut ilmaa korkeapainekanavissa, tekee kuulemma just tollaisen tenän.
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...no hyvää et ei ampuunu takais. Ooks siinnä vm. jo p.ainen separaatori siinä kuskin kohalla runkon välis? Tuli kans äskein vaihdetu p.ainen suodimet, oli toi suodin aika synkäännäköine vaik vuoden vaan olnu paikal. Mut kyll öljy laatukin vaikuta omas(6.0) tuntuu ainakiin öljyn vaihdon jälkeen et käy paljo iloisemiin.
     
  11. lep-1

    lep-1 1st gear

    Nii voi olla ilmaakin... veikkaan että siirappiöljy oli jumittanut suuttimet totaalisesti... IPR venttiilikin oli ihan tahmassa.
    Ei tullu öljy edes kunnolla öljypropusta ulos. Muutaman sadan kilsan jälkeen pitää kyllä vaihtaa öljyt uudestaan.

    Niin tässä vm. on kuskin alla runkopalkissa pelkkä sähköinen p.aine pumppu.
    Suodatin on koneen päällä maljassa.

    Nätisti ja tasaisesti kyllä kävi, eikä kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.
    Mieliala koheni kyllä, kun neljä päivää on yritetty käymään aamusta iltaan :D
     
  12. mjsn

    mjsn 1st gear

    mitä sieltä voi hajota jos niinkun "ampuu takas"
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No jos tullaan imuvenalta takaspäin niin:
    Imusarja
    Ahtoputkien liitosletkut
    Välijäähdytin
    Turbo
    Ilmanpuhdimen kotelo
    Kaikki matkan varrella olevan tunnistimet ja anturit.

    Onhan tiedossa että akkujen pitää sisältää min. 1100A CCA: ta.
    Eli oikosulkuvirtaa. Eli startti virtaa.

    Jos ei niin starttaa jopa normaalisti mut ei vaan lähde soimaan.
     
  14. lep-1

    lep-1 1st gear

    powerstroken manuaalissa on Group 65 850CCA(EN) akut merkattu
    Exide oli ainoa merkki miltä tollaset akut Suomesta löysin.
    Olihan siitä yli 1000CCA:n akkujakin muuta ne oli sitten yli 100Ah eikä mitoiltaan mahdu konehuoneeseen. Paitsi Optiman akut on omassa luokassaan.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itsellä lukee owner manualissa ja Fordin korjaamo CD;llä et 1100A on min.

    Totta on et joutuu muuttamaan mut mielluumin muuttaa kun tuskailee käyntiin lähdön kanssa. Eikä ole paha rasti, tai ainakaan kun tekee niinkuin minä tein. Toisen akun maajohto pitää uusia( pitempi) ja muuttaa paisuntasäiiön jalkaa. Muuten on vaan muovin leikkuuta.

    Just pari viikkoa sitten vaihdoin akut uusiin kun ei enää kunnolla lähtenyt. 3v vanhat Motonetin halppikset. Nyt laitoin kunnolliset 105Ah ja ulkomuistista 950A CCA. Nyt lähtee hyvin... Eberin käyttö syö akkujen ikää...

    Ja siinä on yks juttu: koska suuttimet ovat sähkö ohjatut mut öljynpaineella avautuvat on lisälämmittimen hankkiminen ja käyttö suotavaa talvikäytössä. Ihan sama kuinka paljon on virtaa, jos öljyt on kohmeessa ei suutin aukee, ei tuu ainetta eikä lähde soimaan.
     
  16. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu no voi olla et luin väärin... muistelin et bensa koneessa on 750cca ja dieselissä 850cca...
    Mut kyllä se pirusti pyörittää noillakin akuilla.

    Defan lohkolämppäri odottaa mulla hyllyssä. Mietin myös eberiä tai muuta...
    mut ei oo vielä tullu hankittua

    Onko remmiveto sulla muuten tupla laturit?
    mulla on yks laturi siinä koneen päällä.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei ole ku yks iso A laturi.

    Lohkolämmitin toimii mut ei niin hyvin kuin eberi.

    Suuttimien öljysäiliö on koneen päällä ja siihen ei yks vastus lämmitin lohkossa paljoa vaikuta. Pitää lämmittää kauan et vaikuttaa. Täytyy muistaa et kyseessä on iso diesel jossa on paljon öljyä ja jäähdytysnestettä.

    Koneen alkuperäinen jenkki lohkolämmitin on öljysuodattimen jalassa ja lämmittää sekä veden että öljyn. Normi lohkiksia pitäs laittaa kaks...
     
  18. AUH

    AUH 1st gear

    Onkos porukalla pyöriny kulutukset missä lukemissä näillä psd vehkeillä?
    Tuossa tänään yllätyin aika positiivisesti ku kävin tankilla ja keskikulutus oli 12,8l/100km. Kyläpyöritystä vajaa lämpöisellä vehkeellä eniten ja pari vähä pitempää ajorupeamaa. Tuohan aikalailla samoja lukemia ku jollain lavajapsilla, ja tässähän on kuitenki vähä jo autoaki! :lol:
     
  19. super71

    super71 3rd gear

    Mistä etsiä vikaa kun tänään peruttaessa pihasta auto sammui ja ei ole lähtenyt enää käymään,oireena on ettei hehkun merkkivalo syty ja kone ei saa polttoainetta.Auto on e350 7.3:lla vm.-96 vikakoodin lukijoilla ei olla päästy tähän autoon sisälle.Pilotilla käy sen aikaa kun ilokaasua saa.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tuo on nyt nimenomaan merkki siitä että oikariin vetänyt naftakierukka on polttanut hehkuja ja ruiskuja ohjaavan tietokoneen sulakkeen. Ohjeet edellä.
     

Kerro tästä muillekin!