Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. lep-1

    lep-1 1st gear

    Olipas mukava tulla työkeikalta kotiin. Auto seisos 10 päivää pihalla.
    Noh lukkojen kauko-ohjaus ei pelittäny, avaimella ovi auki. Ei syttyny
    sisävalot, niin homma valmis. Akkujännite 2,4V jeees hieno homma :eek:

    Laturi kiinni ja odottelua. Lähti käymään parin tunnin latauksien jälkeen,
    mutta nopeusmittari ei toimi, puhallin huutaa vaikka avaimet on taskussa,
    OD valo vilkkuu ja joku merkkiääni huusi ajaessa...
    P0500 ainoa koodi

    VSS ja sen johto kunnossa. ABS moduulin liittimet ja johdot näytti OK:lta.
    hytin sulakeboksissa on jotain ihme 8V ja 0,6V jännitteitä kun avaimet on OFF
    Kojetaulun alla joku rele raksuttelee omiaan.
    Pitää huomenna irrottaa GEM boksi jos sieltä löytyis jotain...

    Netistä löysin juttua et ton GEM boksin sisälle päässyt kosteus on aiheuttanu
    vaikka mitä ihme sähköongelmia...
     
  2. Boogeyman

    Boogeyman 1st gear

    No niin,nyt se tapahtui mitä pelännyt näiden "sähkömoottorien" kanssa!! Kyseessä siis -99 F350 Powerstroke varustettuna Edge Evolution programmerilla,vekotin toiminut hienosti ykkös-eli Safe Towing asetuksella mutta piru sai vallan ja piti mennä kokeilemaan tätä ns. Extreme ohjelmaa. No,paikallaan kaasuttelua ja savutuksen ihmettelyä kunnes totesin että ei kiitos,back to basics eli turvalliseen hinaukseen. Vehje sammuksiin ja uudet komennot Edgeen mutta,purkki jäätyi 1/4 sivua uudelleenkirjoittaessa 4:n prosentin kohdalle ja myös jäi siihen. Rattikarahkan päässä oleva Overdrive Off palaa jatkuvasti eikä sammu,vihje jostain... "wait to start" valo ei syty,ei oo uskaltanu startata... Joku bittihän tuolla on varmaan vinossa joko Edgessä tai koneessa,onko näissä jotain nollaus/delete toimintoa?? 25 vuotta onnistuinkin pysymään Fordeista erossa mut tässä sitä taas ollaan :mad: no,onneks K5:nen odottaa uskollisena lähtökäskyä... -Timppa-
     
  3. lep-1

    lep-1 1st gear

    Noniin itse itselleni vastaten.
    GEM boksi oli uinut jo pidemmän aikaa vedessä, tai tarkemmin sulakerasian pohja.
    elektroniikka piiri näytti ihan ehjältä, mutta ne metalliliuskat sulake boksin
    sisällä oli aivan syöpynyt ja märät...
    Kuivattelin paineilmalla ja kuumailmapuhaltimella. Yksi liuska oli enää millin paksuinen. Sihen kolvasin vähän lisää tavaraa.
    Kontakti sprayta luiskien väliin ja liittimiin, takas kasaan ja kuinkas ollakkaan
    kaikki oudot sähkö häikät hävinny ja nopeusmittarikin toimii taas.
    Ennen meni ovet kiinni 0,75A virtaa ja nyt menee 0,24A edge kytkettynä
     
  4. mjsn

    mjsn 1st gear

    taitaa olla kosteemman puoleinen säilytys paikka :D
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

    Nyt ois sitten enää pari päivää aikaa ilmottautua tonne miittinkiin.... Jos nyt saatas kolme sälliä vielä niin varaisin viimeisenkin mökin. Jos ei niin sitten jää miittinkin mökit kahteen...

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=238497

    Eipä yhtään Foord kuskia oo näkyny... Aika saamatonta... :(
     
  6. lep-1

    lep-1 1st gear


    Juu juu ei ole kiireissä ehtinyt laittaa viestiä :rotfl:

    F350 ilmottautuu paikalle
     
  7. lep-1

    lep-1 1st gear

    Joo nyt alkaa olemaan kaikki boksit käyty läpi autosta niin ei pitäis vettä enää olla missään :rotfl:
     
  8. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Itselleni vastaten. Kyllä ipr vena voi sulkea koko korkeapaine piirin pimeeks. Tainnu nikotella jo jonkin aikaa ku en ennen muista nähnee yli 2700psi paineita näytöllä.

    Nyt ku auto on taas viikon verran lähteny käyntiin niin on pari kertaa ottaanu ohjaukseen melkoset jurinat niinku pyörän laakeri ois vainaa ja vatkaa ohjausta. Pahimmillaan menee ohjaus melkein jumiin. Jotenki tuntus simpukka tai tehostin vialta ku tulee ja menee. Alkaa yleensä pitemmän ajon jälkeen, öljyt kuumat. Kai tonnekin tehostimeen kuuluu normi atf:ät jos koittas ensi uusia öljyjä.
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

    Kumartaa! Hail to the lep-1! 8) 8)
     
  10. lep-1

    lep-1 1st gear

    Ford sai tänään uudet korvat :D

    [​IMG]

    On muuten aika paljon parempi pakitella ja muutenkin liikenteessä
    näkee vierellä ajelevat autot paljon paremmin!
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Tarkista myös että ne automaattinapalukot on ehjinä. Mulla kummitteli ohjaus pitkään ennen kuin selvisi että toinen napalukkohan se siellä tarttuili kiinni ihan omia aikojaan.
     
  12. Boogeyman

    Boogeyman 1st gear

    Ääni tälle!! Itte pähkäilin jyrinöitä/tärinöita tossa muutama postaus aiemmin,syyksi paljastui juurikin kipeetä ottanut napalukko,manuaalimallinen mutta kuitenkin. Lukko iski töyssyn tai kuopan jälkeen vetariin kiinni,jurina loppui pysähtyessä => jousi irrotti lukon vetarista. -Timppa-
     
  13. Boogeyman

    Boogeyman 1st gear

    Tämä homma selvä,rassasin sulakkeita/releitä,yhtäkkiä vaimea naksahdus ja Edge heräs :eek: :eek: Äkkiä naputtelemaan ohjelmaa purkkiin,ohjelma loppuun ja kärry käyntiin!! Sulakerasian kantta kiinnilaittaessa pannu sammuu,"Mitä v_ _tua" No,taas sulakeaskin puristelua,naksahdus ja vehjes käymään!! Täytyy vielä selvittää missä kosketushäiriö piilee,rele,yksittäinen sulake,rasian johtosarja... mut onneks ei tarvinnu ruveta hommaileen PCM sun muita boxeja,ainakaan vielä :lol: -Timppa-
     
  14. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tarkotatko hytissä olevaa sulake boksia?
    Mulla oli se juuri kastunut ja sisältä johdinliuskat syöpynyt...
    Aiheutti kaikenlaisia ihme vikoja.
    Sain onneksi kuntoon. Jenkeistä saa uuden 300$...

    Ford sai tänään uudet tiivisteet takajarru satuloihin. koko päivä siinä meni...
    Mutta ei tarvii enää haistella palaneita jarruja liikennevaloissa. Pikkasen oli jumissa... :rotfl:
     
  15. Boogeyman

    Boogeyman 1st gear

    Juurikin kajuutasta löytyvää askia tarkoitan,täytyy ottaa lähempään syyniin,ei kyllä äkkivilkaisulla näyttäis vesivuotoja olevan mut eihän sitä tiedä,vesinorohan osaa tietty valua ties mistä vaikka yksittäistä johtoa myöten... -Timppa-
     
  16. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Mulla on kans manuaali lukot, tuommonen vika kävi mieles mut aattelin ettei voi olla manuaalisis. Täytyy ottaa tarkempaan syyniin ne, tiukat ne on ainaki kiertää ni voihan se vika siellä ollakki.
     
  17. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ford F250 Crew Cab 1987-91
    Otsikon laitteista:
    Minkälaista tekniikkaa noissa oikein on? Etuakselisto on se hirveistä ihmeellisin TTB, ja ilmeisesti näissä pitkissä Dana 50 murikalla, mutta entäs jakis, laatikko, perä?
    Konehan nyt voi olla mikä vaan kuutosesta-> 8)

    Olis tollanen vaan tarjolla erittäin edukkaasti ja lähellä, niin haettava se varmaan on, vaikka olis mitä sontaa syönyt. Mutta olis kiva tietää mihin kätensä pistää, kun ensimmäistäkään Fordia ei mulla ole ollut eikä luovuttava osapuoli tiedä yhtään mitään minkälaisista vehkeistä on kysymys.
    EDIT: Olipas tuo pahuksen otsikko sitten jäänyt pimentoon :wc: :oops:[/b]
     
  19. lep-1

    lep-1 1st gear

    Viikonlopun aikana F350 sai suuttimien O-renkaat, turboon kompura siiven, pedestal O-renkaat, Up-pipen donitsi tiivisteet(felpro 8194), venttiilikoppien johtosarjat/tiivisteet ja motorcraft hehkut 8)

    Koneen ääni muuttui kertaheitolla ja ihan kuin voimaakin olisi tullut lisää... tai siis tullut takaisin ne karkuteillä olleet hevoset :D Kone ei enää pidä sellaista karkeaa raksuna ääntä.. nyt kuullostaa terveeltä 8 dieseliltä.

    On muuten hyllyssä Dorman merkkiset 8 suuttimeen O-rengas setit. Tuli vahingossa tilattua liikaa...
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    87 oli ylimenovuosi, dieselkone oli vielä 6.9 ja oliko lootakin vielä vanha (4-speed manuaali/C6) vai ei, en nyt muista. Jakis porivarneri 1356 vai oliko 1345. hmm taitaa muisti pätkiä..., mutta manuaalitoimisia alumiiiniaskeja kuitenkin. Loota ZF5 tai E4OD, ellei 87 ollut noilla vanhemmilla. Perä Ford 10.25". Crew cabia tuskin sai kutosella, voin olla väärässäkin. Bensoja oli muuten 5.0, 5.8, 7.5 litraset.
     

Kerro tästä muillekin!