Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Matiask

    Matiask 1st gear

    Olen ajatellut laittaa kyseisen f250, nyt olis tarjolla suomessa 2002 vm. kuinka luotettava fordissa vaihteisto ym? 2001 vuosimallin silveradon laatikosta ei niin hyviä kokemuksia, jospa fordissa lujempi?
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aijaa noinko se olikin. Eipä taija olla nämä uuvet kotkotukset mun juttu. Eilen sitten vielä kyrvähti ilmeisesti venakopan sisänen johtosarja. Yhtäkkiseltään alkoi auto käymään kuin kiveen ajettu ruohonleikkuri ja tehot kaikki pois. Pari kilsaa kotiin pakkoykkösellä. Tänään IDI alle ja menoks :lol:
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Noniin. Hyvä saada selvennyksiä...Joku häiriö siinä anturassa/johtosatsissa kuitenkin on, ku vikavalo syttyy aina uusiks kuittauksen jälkeen.
     
  4. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    osaako joku kertoa paljonko menee öljyä F-250 7,3 vm.2002 power stroken automaatin öljypohjaan. Kun tuo öljytikku antaa niin epämääräisiä näyttöjä vaikka kuinka pyyhkii välillä.
     
  5. lep-1

    lep-1 1st gear

    Netin syövereistä löysin 7 quarts eli jotain 6,5-7 litraa 4r100 laatikkoon.
    Sen tikun pään kun putsaa cleanerilla ni siitä näkee vähän paremmin
     
  6. Ford_GT

    Ford_GT 1st gear

    koitin haeskella tietoa täältä ja läheltäkin liippas, mut tarttis tarkennusta vielä. kyseessä -93 f350 7.3 diesel vaparina.
    vuosia seisonut tapaus.
    ongelmia:

    -hehkutus. virrat laittaa päälle alkaa hehkun rele naputtaan ~10kertaa ja sitten hiljenee, mistä täälläkin oli kyllä juttua. no sattu oleen suunnilleen samanlainen rele jolla sitten kokeiltiin niin naputus loppui, mutta hehkutus ei lakkaa ollenkaan. eli voiko se boxi mikä on releen alapuolella joka ilmeisesti säätelee hehkuja, olla pimeenä. vai onko mahdollista kun 4 hehkua on pimeenä, 2 kaiketi lämmennyt liikaa, ja 2 toimivaa (suuntaa antavaa kun vastusta mittailin) että se sekottaa boxia. kävin tänään tilaan uudet hehkut, niin millä kannattas alkaa lähestyyn asiaa, etten polta niitä, tai kauanko uskaltaa pitää hehkuja päällä ennenku sammuttaa virrat, jos boxi ei itessään sammuttakkaan niitä..? oli meinaan tyyriit kynttilät. :-? myös "wait to start" joka ilmeisesti hehkun valo, pimeenä myöskin täysin. satunnaisesti, käsijarrun ja water in fuel valot palaa kun koittaa startata..? viittaako mahdollisesti johonkin?

    - pyyhkijät. viiksestä kun kiertää, niin levy, missä on 3 relettä jne. hanskalokeron takana naksuu mutta mitään ei tapahdu.
    jäänyt tää sähköoppi vähä pienemmälle. :oops: mutta neuvokaas näistä viisaammat ni kohta on taas yks f350 enemmän suomen kilvissä.
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Kyllä muistaisin että 7.3 vapari lopetti ylipitkät hehkutukset ja alkoi lähtemään käyntiinkin kun vaihdoin rikkinäiset hehkut ehjiin.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^Lyhestä virsi kaunis.

    Lisätään että boksi menee sekaisin jos tulppia tai johdotuksia on yhtään rikki/huono kontakti, mukaanlukien maadotukset (boksi itse, kone). Tollasella puliremmillä tulppia ei ole toivoakaan että se toimis.
    Rele ei kestä kauaa sekää. Boksi itse taittaa olla parhaiten kestävä osa koko risukasassa.

    Ainakin käytetyt Bosch, Autolite, Delco ym tulpat kestää ehkä 30-40 sekuntia hehkua, sitten kuuluu huonolla tuurilla pssssh-poks, tai sitte tulppa vaan turpoaa, mutta joka tapauksessa ne on äkkiä jumissa kannessa. Ainoat tulpat mitä kannattaa laittaa on Motorcraft tai Beru, ja kaikki 8 samaa merkkiä, ja uudet. Rockautosta 10 taalaa kipale. Normaalit hehkuajat on 15-20 sekkaa.

    Jaa "suunnilleen samanlainen rele". Tuohan on sellainen että yhteen pieneen nastaa tulee +, toinen pieni nasta (valkoinen piuha) maadottaa boksin käskystä jolloin rele vetää isot yhteen=hehkua. Elä helvetissä laita relettä mikä jostain syystä vetää koko ajan.

    Wait to start valon virta tulee suoraan boksista sekin, on se ainoa pikaliitin piuha. Vois olla polttimovikakin, tosta piuhasta varmaan voi mittarilla testaa. Mainittakoon että wait to start valo on täysin itsenäinen varsinaisesta hehkutuksesta, eli hehkut voi olla päällä vaikka valo on sammuksissa.

    Muistaakseni brake ja water in fuel valot kuuluukin palaa startatessa ja sammua sitten, mutta sen voin tsekata vaikka huomenissa. Nyt en lähe mitää starttaileen :rotfl:
     
  9. Ford_GT

    Ford_GT 1st gear

    oli tossa kaveri jossa sähkärin vikaa enemmän, toiminnaltaan samanlainen rele oli siis. en nyt ominpäin lähe viritteleen jos ei varmaa tietoa ole.
    ja kiitoksia infosta, näillä pääsee jo pitemmälle. uudet hehkut tulee huomenissa ni pääsee kokeileen. tossa oli juttua sen releen korvaamisesta "telisolenoidi" mallisella releellä, mistäköhän semmosen mahtais saada? orkkis rele on vainaa. ja uudet tuntuu olevan hinnoissaan ja mitä noista kuvista päätteli niin aika bolt on juttu olis. (tässä aiheessa aikasemmin käsiteltyä siis)

    mutta mutta, nyt tuli uudet ongelmat ku katsastuskonttorilla poikkesin, rekisteröintikatsastus suomeen. kaikenmoista todistusta pyytelivät, epa, ls?, jarruista, ja korista/rungosta jne. + todistusta amerikan ajoilta rek. otetta tms. mutta, tun tää on tullut suomeen -98 ja siitälähtien maannut tullissa ja muutama kk. sitten huutokaupassa myyty, eli ns. valtiolta ostettu. joten onko tietoa miten tää homma nyt menee? ja mitä nyt tarttee rekisteröintiin. tästä varmaan aiheita od:llakin, tarttee lueskella ja soitella trafille. on tää helppoo meillä suomessa, vielä suhteellisen vanha (-93) kyseessä, niin mitä se sitten on uudempien kanssa.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pelkkä orkkismallin rele ei pitäis olla millään tavalla hinnoissaan, boksi+rele voi olla 80-100 taalaa jenkeissä. Joku parempi rele siihen olsi kyllä paikallaan.
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Rockautossa 7.3:n hehkurele maksaa 50-126 euroa merkistä riippuen ja tosiaan, muita kuin Motorcraftin (eli Berun) hehkutulppia ei pidä laittaa ja kaikki 8 kerralla. Omaanikin ostin ensin Championin tulpat, mutta asioista selvää otettuani vaihdoin ne kiireesti Beruihin. Onneksi lähtivät vielä ulos.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    IDIn pelkkä rele on kyllä vain 10-25 taalaa Rokkiautossa, kallein(Standard motor products) on ollut ok rele, made in USA. Näköjään halvin IDIn boksi+rele irtoaa jo 45 taalalla. Tuo em 80-100 taalaa on natikan/motorcraftin boksi+rele hinta, noin. Tilasin juuri 2kpl IDIn alkuperäis bokseja+releitä, 60 taalaa kpl ebaystä, ilmeisesti jotain vanhaa varastoa.

    PSD 7.3 koneen rele maksaa enemmän, vaikka ainoa ero IDIn releeseen on napojen erilainen "kellotus". Jos piuhat saa ylettään pelaa IDIn rele siinäkin
     
  13. Billy78

    Billy78 1st gear

  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...ooks kone käynissä ja vaihe "N" tai "P" asenossa...? Oli itelkiin alus vähä ongelmia sen kans. Mut kyl see öljytaso pitais selkeest näky siin tikus. Koit ol tarkkaa, eli lisaa kun tiedäät, et on tarveeta, ei sais olla ainakiin liika
     
  15. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Tuli tuossa hankittua aika sattumaltakin F350 duallyna... 7,3 DIT ja 1995. Onkelmaa on tuottanu jarrupolkimen jäykkyys ja huomasinkin, että jarrutehostimen pöntölle menevä alipaineletku ei tuota ku pientä sytkutystä sormea vasten koettamalla. Eli, onkos alipainepumppu söpö? Pieni nytkytys siellä tosiaan tuntuu, että kalvoko halki vai mitä sieltä yleensä särkyy? Jotain ap-pumpun huomioitavaa irrotuksessa ja purussa? Saako siihen korjauskittiä vai kannattaako suoraan vaihtaa koko systeemi?

    Juu, en oo ennen Foordilaista omistanut. :D GMien kanssa pelaillu vaan turvallisesti.
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Jossei siellä ole vuotoja niin pumppuhan on loppu.
    Siihen käy ihan suoraan 6.5td express vanin pumppu.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei siinä mitään erikoista pitäis olla. Olen jokusen irrottanut purkuautoista omaan varastoon. Itse pumpun purkua en ole edes harkinnut. Saatanpa vilasta yhtä pumppua sillä silmällä ihan huvikseen. Korjaussarjaa ei ole ainakaan minun tiedossani.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Alipainepumpusta yleensä rikkoontuu sisältä pieni kumisen läppäventtiilin kiinitysnasta. Vanhasta hajos pumppu ja uteliaisuuttani purin sen.

    Siihen ei ole korjaussarjaa.

    Irrotus/asennus on helppo rasti.
     
  19. sbf

    sbf Gearhead

    us-center kyllä aikoinaan kauppasi uutta kalvoa asennusohjeen kera.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No kaikkea sitä onkin kun tietäs vaan. Ja Rokkiautosta löytyy näemmä vieläkin se kalvokammiopää erikseen, nyt kun oikeen silmällä katsoo.
     

Kerro tästä muillekin!