Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. teme01

    teme01 3rd gear

    oliko jollain muullakin tällainen ongelma, että saa starttailla
    3-5 kertaa ja sitte viimesellä kuiteski lähtee ihn laakista käymään??
    mikähän vikana vois olla? ja auto on -99 mallinen 7.3td f 350 pickup.
    valkoista savua kyllä puskee vaikkei käynnistykkään eli
    oisko hehkupuolella, hehku valo pelaa normaalisti. :odroll:
     
  2. teme01

    teme01 3rd gear

    joo itse vastaen. hehkurele ei yhdistä.
    mistäs moinen kannattaa tilata jotta saa kunnollisen, miel suomesta?
    ja laturi ilmesesti myös moiseen vehkeeseen...
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  4. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Omituinen kitinä

    Ford F-250 takapäästä kuuluu outo kituutus kun autoa hiljaa ajaa eteen ja taakse. Nostin takapään ilmaan ja kitinää on vaikea paikantaa onko se jarrusta vai välillä tuntuu kuin kardaanista. Takajarrupalat ainakin hyvät mutta levyjarrujen sisällä olevia pysäköintijarrukenkiä en tarkistanut kun ei ihan heti selvinnyt miten saan levyjarrun irti.

    Auto on F-250, powerstroke 7,3 vm 2002. Onko muilla ollut vastaavaa onkelmaa ???
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...aika paha arvaa, veikkaisin kardaanin ristikko, mut sun autos löyty varma sielt myös kannatinlaakeri..?
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Aika normaalia,jos kardaanin ristikko on kuivahtanut.
     
  7. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Jaa, vois tietysti olla, ei ole nippaa joten purkaminen lienee ainut vaihtoehto jos haluaa tarkistaa ristikon rasvattomuuden/kunnon ?
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Juu, kiitos vastauksista AP-pumpusta, alan metsästää suosiolla uutta. :)

    Tuosta EDGE programmerista ollut juttua täälläkin, osaako joku selittää sen pähkinänkuoressa? Eli ohjelmoiko ECUn uudelleen kokonaan? Onko tuollaisessa kannatusta, vakionakin kivasti vääntöä ja ehtii valoista toisiin, mut...kyl te tiedätte. :D Laskeeko moinen muuten jopa kulutusta, kuten jossain oli juttua?
     
  9. teme01

    teme01 3rd gear

    mites, millä periatteella näissä 99- pitäis imuilman lämmitys
    natsa mennä päälle? jonkun ulkoläpötilan jälkeen vai aina vai mite?
    mahtaakohan olla sekin rele paskana kun ei ainakaan tänään
    illalla mennyt päälle kun mittailin.
    kait boxi maadoittaa senkin releen vastaavasti kun hehkujen?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Edge sisältää ohjelmia joilla säädetään kaasupoljinta, p-a suihkutusta, sen ennakkoa ja ahtopainetta. Mitä enemmän säädät tehon lisäystä, sitä karkeammin kone alkaa käydä, johtuen ennakon muutoksesta.

    7.3 ei todellakaan ole tehokas vakiona, no ehkä verrattuna 6.2.
    Jo ensimmäinen 60 hv, vaikuttaa huomattavastim ja kyllä se pienentää kulutusta. Tietenki siihen vaikuttaa muutkin asiat.

    esim: rengastus, ajotyyli, maasto jne jne

    Itsellä ollut Edge molemmissa 7.3 PSD koneissa ja jos/kun vaihdan seuraavaan, niin tulee siihekin joku boxi.

    7.3;seen saa vieläkin lisää voimaa helposti, juuri teen tilausta osista joilla nostetaan p-a painetta ja ahtopainetta ilman häiriövaloja tai -koodeja.

    2. asia:

    Kuinka monella on laitettu cruisen pääjarrutehostajassa olevaan anturiin diodi/sulake tehtaan recall johto?

    Alunperin anturissa on jatkuva virta aina, korjauskehoituksessa siihen asennetaan diodi/sulake johto jolla se jatkuva virta katkeaa.

    Alunperin ongelmana on että kun sen anturi alkaa vuotamaan jarrunestettä lävi niin silloin on vaara että se syttyy palamaan.

    Usassa on todistetusti palanut useita autoja joten tehdas teki siihen muutoksen.

    Onko halukkaita tälle johdolle, hinta on kympeissä ei satasissa :)
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead


    Kuinka säserä tuo 4r100 loota nyt sitten on tuon EDGE yms boksin asennuksen jälkeen hajoomaan? Jenkkipoikain sivuja kun lueskelee niin yks hilpili ei ikinä asentaisi kyseistä looraa ilman että hakkaa ensin laatikkoon muutaman tonnin ja toinen ajelee surutta vakioaski/edge yms kombinaatiolla...

    Tuosta Rammin viilaamisesta tuli juuri laatikon puitteissa melko hintavaa, niin on tullu vähän varovaiseksi.

    Ja eikös nuo recallit saa hoidettua ilmaseksi valtuutetulla merkkikorjaamolla?
     
  12. teme01

    teme01 3rd gear

    onko näiden merkkikorjaamo normaali ford huolto??
    mahtaako ne siellä olla edes nähneet monta tällaista autoa,
    eli tietävätköhän näistä hölkäsen pöläystä? :-? :odroll:
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vaihdeloota kestää sen mitä Edgellä vakioautoon saa tehoa lisättyä.

    Jos ajoneuvoon on vaihdettu halkaisijaltaan isommat renkaat mutta vakio välitykset akseleissa niin sitä yhdistelmää loota ei kestä. Se hajoaa kun turbiini lukko päällä rajusti vejättää menemään. Mutta ei se yhtä heikko ole kuin Dodgessa. Siitähän valuu öljyt alle kun käy parkkipaikalla kuiskaamassa että "mää viritän sut" :poff:

    Itsellä on molemmissa paripyörissä ollut Edge kiinni kokoajan, olen vetänyt isoakin kärryä mutta rengastus alkuperäiskokoa ja muutenkin käyttö ollut tarkoituksenmukaista. Ei ongelmia.

    Paikallinen mondeo-huolto ei ole näiden merkkihuolto, on niillä tietokone jolla pääsee auton koneeseen sisään mutta ei varaosia eikä muitakaan merkkikorjaamon varusteita.

    US-Fordia ei ole virallisesti tuotu Suomeen '60 luvun jälkeen. Minä tuotun alkuperäisosat suoraan ameriikan Fordilta ja mein pikatoimitus tarkoittaa paria päivää, ei paria viikkoa.
     
  14. Niin ja dodgeen saa melkeen kuiskaamalla reilu 1000NM vääntöä niin ei kai kestä :poff:
     
  15. jylppy

    jylppy Gearhead

    Juu niin sai! Siinä mun yksilössä ei ainakaan koneen ja perän välissä ollu ikinä muuta ku skeibaa. Oli se sitte vakio aski tai ATS niin koko ajan sai maata auton alla!!
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    Saa muuten tommoseen 6.4 powestrokeenkin kuiskaamalla 1800nm vääntöä ja askitkin tuntuu kestävän.
     
  17. sisu

    sisu Gearhead

    Ai että kuiskaamalla,taitaa vaan öljyt lämpee ja pahvit paukkuu!
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    jep,

    Appiukollani on 2008 f-350 6.4 ja voimaa on oikeasti paljon.

    ja tuntuu kestävän.

    Oltiin Orlandossa kattoo kun ajoivat boxi-viritetyllä 6.4 duallyllä 11.4sek vartin. Kone avaamaton, vakio, ulkoiset muutokset rajoittuvat pakoputkeen.

    6.0 on se mistä menee egr cooler ja sit pahvit,

    terv. nim. juuri yhden 6.0 bullit proof - muutossarjan tilanneena
     
  19. Nopeella googlettelulla tuli aika paljon 6.4 dieselin tranny slipping ongelmia. Että se niistäkin askeista.
     
  20. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Nopealla googlettelulla olisi voinut ehkä törmätä tähänkin.

    http://www.dieselpowermag.com/tech/ford ... _upgrades/

    Että se niistä askeista. :poff: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!