Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Onpas piristävää luettavaa. :lol: ei siinä, kyl itekin haaveilin pitkään Tötsistä, ja luonnollisesti edelleen, mutta tää kun sattui vähän Voorti kun sattui puolivahingossa käteen, ni oon kyllä alkanu todella tykätä kamppeesta! koneessa on työnteon ääni. 8) ja on muuten oikeesti mukavan tilava tuo crewcabi...

    Mutta niin, eli alakierrosvääntö ois se mikä himottelisi, kun suurin osa ajosta muodostuu kaupunkiajosta. Ja tottakai painetta sitten ylemmilläkin, kun alkaa lapsettaa? Saakohan noita EDGEjä käytettynä ollenkaan, tuskin niitä ainakaan pois sieltä enää rapsitaan kun ilo kerran koetaan?

    Ongelmantynkää sen verran, että joskus vaihtelevassa maantieajossa loota saattaa alkaa vilkuttamaan OD Off -valoa ja vaihdot muuttuu töksäyttäviksi. :eek: tämä kuitenkin poistuu kun pysäyttää ja starttaa uusiksi, eikä tuu takas. muutaman kerran moisen tehnyt, mikähän lie?
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Kursioonin takalämppäri ei puhku kuumaa/lämmintä ilmaa.

    Kuuluuko sen puhkuakkaan, vai kierrättääkö se vaan sisäilmaa? Kylmästöinti toimii kyllä.
     
  3. lettumika

    lettumika 1st gear

    Jep. Crc auttoi. Auto hörähti iloisesti käymään seuraavana päivänä.
     
  4. jylppy

    jylppy Gearhead


    Kuuluuhan sieltä tulla kuumaa! Lämppärin kyljessä on läpinäkyvä muovikokkare josta oli johto irti. Ilmeisesti säätää läppää joka ohjaa ilman kennolta toiselle... Nyt tarkenee!
     
  5. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    minun käsittääksen EDGE on aina autokohtainen, ei voi siirtää toiseen autoon!? elikkä silloin ei käytettyjä löydy
     
  6. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ei ole mikään auto kohtanen, omakin EVO cts sopii vaikka dotsii ja chevyyn heittää yhtähyvin voorttiin. Eikä tarvia olla edes kiinni autossa ohjelman ajon jälkeen. Tosin tuo mun purkki ei sovi -99 vai oliko -97 vanhempiin foortteihin, enkä muista mahtoko niihin olla edes sopivaa laitetta edgeltä. Oma vehje saattaa tulla talvella myyntiin kyllä, tekee mieli koittaa muuta, ehkä.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Edgeltä löytyy 5 eri purkkia 7.3 PSD vuosimalleihin 94-97.
    Kuten edellä kerrottiin eivät ole autokohtaisia, ohjelmoidessa purkkiin "imetään" auton vakio ohjema jolla estetään se ettei purkilla voida ohjelmoida useampaa autoa kerralla.
    Jos ja kun vaihdat auton takaisin vakioksi, on purkki autosta vapaa.
     
  8. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    varmaan sitten sillain on käynyt ku kokeiltiin kahteen samanlaiseen -01 Excursiooniin eikä pelannut.. ja se oli Edge Evolution..nooh, pääasia että omassa pelittää
    ja sehän on järkeenkäypää myynnin kannalta ettei toimi ku yhdessä autossa kerrallaan
     
  9. siekkinen

    siekkinen 1st gear

    nyt olis eka foordi tiedossa http://www.nettiauto.com/ford/f350/5176767

    olen omistanut kaikkia muita paitsi dodgea ja foordia ja nyt olis tollasta tyrkyllä tohon pihaan. kellään tietoja tosta kamppeesta?

    ja sitten noihin kansipahveihin. ei taida olla kovin yleinen vika mitä tätä ketjua luoskelin? saako noita suomesta vai pitäneekö tilata ulkomailta? ja jos tohon hommaan lähtis niin suosituksia mitä muuta sieltä samalla vaivalla vaihtais kun kannet pöydällä? ja muutenkin jos on jotain pätevää inffoa niin kuuntelen mielelläni.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No minä tunnustan, toin tuon Suomeen Floridasta joskus 6-8 vuotta sitten.

    Ajoin pari vuotta ja rupesin kaipaamaan nelivetoa.

    Voisin tehdä vaihtokauppaa niistä tankeista, hommaan vaik tilalle vakion.

    Hyvä peli oli mulla, laitoin uuden startin ja laturin. Seuraava omistaja rikko vetolevyn ja turbiinin, eli ne on suht uudet. B&M säätää laatikon paineita, ei välityksiä. (I-asento hyvä, II- liikaa(sitä ei tarvitse, rikkoo paikat)

    Osia saa mistä vaikka minun kautta, kansipahvit ei kyllä ole vakio vika.
     
  11. siekkinen

    siekkinen 1st gear

    no toihan rupes sit tosissaan kiinnostamaan, nyt alla iso transitti eikä siinäkään muuta vikaa mutta ei mahu koko perhe kyytiin. tarvii tota kyytiä tolle ihmetellä että miten sen tänne turun kupeseen saisi,
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mutta onhan tuo ollut melkoinen kiertopalkinto sen jälkeen kun minulta lähti, myytävänä milloin missäkin päin maata. Jossain vaiheessa oli keulassa sanomista kun puuttui maski?

    Kannattaa odotella jos täällä muutkin omistajat nousevat esille.

    Takaveto on aika haastava ajettava talvisaikaan. Minä en ainakaan pärjanny sen kanssa. Vaikka laitoin uudet renkaat niin en pärjänny, kiinni jäi milloin mihinkin.

    Nyt ollut alla koht 5 vuotta uudempi neliovinen paripyörä, nelivetoinen ja aivan ihana peli.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Laitetaas tänne tarinaa jos jollain olis vaikka jotain ideoita.

    Eli -97 7.3 PSD, kone alkoi yks kaks ajossa käymään tosi huonosti. Hytkyttää konetta ja käy tyhjää silleen rätisevällä äänellä ja matalilla kiekoilla. Ajamaan ei oikein pysty, pakkoykkösellä sain sen kotiin, kone kyllä kiertää mutta voimaa ei ole yhtään.

    Ajattelin että johtosarja varmaan meni venakopasta, otin molemmat auki mutta kaikki näyttää olevan ok. Mittasin ruiskujen ohmit, vaihdoin yhden johtonipun kun lukemat hiukan heitteli. Kaikki ruiskut antaa lukemat 3.2 ohmia ja tulpatkin 0.9-1 ohmia tiivisteen liittimestä mitattuna.

    P-a paineet on 50 psi:tä regun kyljestä kun koneessa vain joku 600rpm, eli pumppu, suodattimet jne pitäis kyllä olla ok.

    IPR näyttää päällisin puolin olevan ok (johto kiinni, solenoidi tiukalla). ICP anturin johdon irrotus ei muuta käyntiä kuin ehkä huonommaksi.

    Tilasin Auto Enginuity diagnoosiohjelman, niin saa ajettua suutinten surinatestit sun muut
    http://www.autoenginuity.com/products-scantoolpc.html

    Kannen öljynpaineet olis varmaan hyvä mitata oikeella mittarilla, joten aattelin sellaisen rakentaa. Jos vika on painepumpussa tai IPR takeltaa niin tollai saa ehkä selville. http://www.youtube.com/watch?v=OHcCXST2RxQ
     
  14. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    Olisiko kellään mitään hajua mitä rupeisin tarkisteleen ku -01 excursioni on ruvennut syömään polttoainetta 5-6 litraa enemmän satasella kuin ennen. Ainakin auton tietokoneen mukaan. Excursion -01 7.3 TD

    Eikä vuoda mistään..
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No se ajotietokone on nimetty liar-meteriksi, on yleinen vitsi. Minulla näyttää jotain 10.4L/100km.

    Vakio vehkeen kulutus taitaa pyöriä 13-16L, riippuu ajosta ja kuljettajasta. Mut älä luota tietokoneeseen, tankkaa täyteen ja laske todelliset ajot ja litrat.
     
  16. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    samaa olen uumoillut, ei auta kuin odotella tilipäivää. 160 litraa tiisseliä kuitenkin maksaa jo jonkusen verran nykyhinnoilla.
     
  17. jylppy

    jylppy Gearhead

    Onkos kellään muulla ruvennu 7.3 powertroken jäähdytysneste ruvennu tuoksumaan voimallisesti dieselille? Suuttimien "kupit"?? Mistä muualta se löpö pääsee syylariin? Onko kukaan vaihtanu noita kuppeja?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Suutinkupit tai suuttimien O-renkaat. O-renkaat taitaa olla yleisempi syy.
    Onkohan kellään kuppien ulosvedintä/asennus työkalua? Suht kallis hommata yhtä työtä varten.
    Maksaavat jotain $300+, siis työkalut..

    Voihan kansi olla tietty halkikin... Mut todennäköisesti ei ole..
     
  19. jylppy

    jylppy Gearhead

    Hätäsellä kuukletuksella johtui kaikki vastaavat häiriöt oorenkaista ja suutinkupeista...

    Pitäs saada tietää tommosen suutinkupin sisähalkaisija (ja kohta josta sitä passaa repiä ulos) niin sais vetimen tehtyä. Ei se ollu kovin kummosen näkönen kalu jolla setä juutuubissa kupin vaihtoi.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No ei ole kummanen mut just oikeanlainen. Ulosvedinhän on periaatteessa isohko kierretappi jossa toisessa päässä on iso prikka ja mutteri.

    Itse ainakin kun laskee et kauanko tekee ulosvedintä ja asennustyökalua niin halvemmaksi tulee ostaa valmiit oikeanlaiset työkalut kerralla.

    http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0875926407

    Tai jos soitat päivällä niin laitetaan tän viikon Fordin osatilaukseen sulle kuppi/kuppeja tulee niin pääset mittailee..?

    Kai se setä myös painotti et kupin vaihto olosuhteet pitää lähes vastata larboratoriota?
    Yhtään mitään ylimääräistä ei saa päästä...
     

Kerro tästä muillekin!