Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. 3/4

    3/4 3rd gear

    Ilmeni autossa vastaavia ongelmia, kun nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia niin pakopuolen ahtimen läpälle menevä akseli soutaa edestakaisin noin sekunnin taajuudella. Ajossa häipyy vedot aikalailla.

    Varmaan samaan liittyy tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä reilusti nousevat kierrokset (myös kesällä) ja samalla kuuluu voimakas puhaltava ääni.

    Mistähän lähdetään hakemaan vikaa? Niin ja kyseessä on 2003 vuoden e-350.
     
  2. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Haynes manuaalissa sanpotaan että vaihteistoon käy MERCON atf, sen voinee korvata DEXRON III liemellä?

    Mites muutes katsastuksessa, kai 7,3 fordissa saa olla suora pakoputki ilman vaimennin pönttöä?

    Löytyykö kokemusta helmakoteloiden ruostevaurio korjauksista? Kun siellä on aukko, ja korjaaminen vaatii astinlaudan kiinnikkeen irroittamisen. Nyt kun siihen hitsataan uusi levyn pala, onko kokemusta, miten saa sen astinlaudan kiinnikkeen takaisin kiinni?
     
  3. lep-1

    lep-1 1st gear

    Siinä öljy railissa on #6 ORB kierre. "O-ring boss" sanoista tulee toi lyhenne. Paikallinen hyda liike joutu jostain toisesta liikeestä tilaamaan 6 orb -> 1/4" muunnos nipan niin sihen sai sit tehtyä letkun väliin.

    Otin sillon vanhan icp anturin mukaan malliksi, kun siinä on sama kierre.
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear


    Kyllä mulla piti olla yksi pönttö vähintään. 2000 vuotinen auto....
     
  5. Marko L

    Marko L 1st gear

    Ei minulla ainakaan ole tarvinnut olla vaimentimia.5 tuuman suora hormi on kelvannut.auto on 99
     
  6. Marko L

    Marko L 1st gear

    Olis muuten myynnissä tuo auto.eli 99 loppu vuoden malli sarjaa oleva yksilö viime talvena tehty täydellinen kone remontti kaikki liikkuvat osat vaihdettu.muulta tekniikaltaan täysin toimiva auto.
     
  7. Kossu44

    Kossu44 Gearhead


    4r100 laatikkoon vaan mercon öljyä vanhempiin käy kuulemma dexronit, kyl sitä merconiakin kaupasta saa niin en lähtis ottaa monen tonnin riskiä turhan päiten.

    Äänen vaimennin homma taitaa riippua katsurista ja kuukautis kierrosta.

    Ite hitsaisin sinne sisähelmaan vaiks mutterin kiinni mihin saa astinlaudan kiinni.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    JATKOA,
    Polttoainesysteemissä ei ole ilmavuotoja; paluuletkussa ei kuplan kuplaa saati vahtoa. Kirkasta ainetta vaan. Polttoaineen laatua en oikeen osaa epäillä, samalla tankillisella auto meni normaalisti useampi sata kilsaa kunnes vika alkoi.
    Listalla vielä:
    Painemittaus kansista
    IDM
    IPR vaihto "varmuuden vuoksi"

    Tuo IDM kunto tulis ehkä epäsuorasti esille silleen että käyttäis konetta ilman venakoppia, näkee miten ruiskut antaa öljyä ulos?
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...nuo toi rätisevä käyntiääni viitä laihalle seoksellä, eli ruiskut eivät toimi oikein. Mootori ei saa tarpeeks ruokaa. Lähtisiin tarkasta aluks IPR solenoidin toiminta. HPOP paineet? Ooks IDM saanut kosteutta jostakiin. Myös mootori öljylämpöantura(EOT) voi sekoit PCM n toiminta jos syöttä vääriä tietojä. No niistä pitais näkyy kyll vikakoodit sun testilaitellä. Sahutaks see käydessä.
     
  10. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Excursion aamulla ei tahtonu käynnistyä. Akut kyllä tuoreet, aina lähteny aiemmin ekalla käyntiin, kylmemmälläkin säällä. Aamulla oli vain n -2C astetta.
    Startti pyöritti hyvin, jouduin hehkuttamaan 7 kertaa ennen kuin käynnistyi. Savua tuli reippaasti enne starttia. Toka vikalla startilla vähä jo rykäs.
    Mikä vois olla vikana? Auto oli seissyt 2 vrk.

    Olisko ilmaa? Miten tapahtuu ilmaaminen?

    Myöhemmin iltapäivällä lähti parkkihallissa päivän seistyään ekalla niinkuin ennenkin.

    Myös oikea etuvilkku toimii, ja välillä ei, onko yleistä esim kontaktihäiriö jossain. Ja onko se nyt näissä maastureissa tarkoituksella indikoimassa rikkinäisestä vilkkupolttimosta, että se alkaa vilkkumaan tiuhemmin?
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, tohon IPR-HPOP-IDM suuntaan pitää seuraavaks edetä. On vaan hienoo kun minkään asian tekemiseen on aikaa 10 minuuttia kahden viikon välein :mad:

    EOT lukemat vaikutti normaaleilta ja järkeenkäyviltä kun noita testejä tein.

    Tosiaan IPR, HPOP, jopa IDM viat pitäis noilla testeillä tulla esiin, mutta joku testihän tässä ei nyt pelaa niinkuin toivoisi.

    Kone muuten EI sauhuta ollenkaan käydessään.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vaikuttaa hehkuvialta, rele? Sauhu viittaa siihen että löpöä tulee mutta lämpöä puuttuu.

    Muuta ilmaamiskeinoa ei ole kuin sahaaminen, jos suodattimen yhteydessä on sellainen rengasventtiili niin siitä voi päästää pois samaan aikaan.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Excursioneissa kuten ei 99-> pickkareissakaan ole sitä ilmausventtiliä suodattimen kyljessä. Ilmaus tapahtuu vain kääntämällä virrat päälle ja kuuntelemalla kun sähkönen pumppu pyörii kuskinpenkin alla rungossa. Kun pumppu sammuu niin virrat pois ja takas päälle. Noin kun tekee vaik 5 kertaa ilman starttausta niin helppmmin lähtee. Sahaaminen edesauttaa vain starttiremonttin aikaistumista. Käyttöohje starttaukselle oli jotain 5 x 5sek ja 5min huilia.
     
  14. jylppy

    jylppy Gearhead


    Youtuubassa joku herra etsi samansorttista vikaa,(kävi krouvisti ja poksu sekä paukkui) Sillä oli enemmän pensaa tankissa ku diisseliä. Mulla oli ramissa joskus sama häiriö ku meni pensiksellä kahvat sekasin... :D
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    jos täält sivult luet "lep-I" juttuja voi ol apua viewtopic.php?f=30&t=90949&start=2610
     
  16. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Tulipa hankittua Excursioni vuosimallia 2000, 7.3 kiisselillä, neliveto. Pitemmän aikaa olen moista haeskellut, mutta nyt löyty sopiva. Tämänkin threadin pariin kertaa oon lukenut läpi, mutta nyt en haulla löytänyt paria juttua tästä jo aika pitkäksi kasvaneesta threadista. Joten joku varmasti muistaa ulkoa ja viitsisi jeesata:

    -Ostaessa autoa skannailin auton sielunelämän, ainoa vikakoodi oli cam pos sensor p0344. Tämä lienee se kampuran asentotunnistin josta muistelen että täälläkin on kirjoiteltu että Fordilla ois korjauskutsu. Mistäs sen sai tarkastaa että onko jo tehty? Muistelen myös että ihan kakunpala toi vaihtohomma, hanskalokero kamaa tuo sensori

    -Kotona huomasin sitten ettei toinen napalukko käänny käsin, viikonloppuna meinasin purkaa ja puhdistella/rasvailla. Mistäs uusi kannattaa hommata jos ei tokene rassaamalla?

    -Noista viritys/koodinluku kapuloista kuulisin mielelläni kans viimeisimpiä suosituksia, eli merkki, mistä ja miksi?
     
  17. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    No mä juust kans syksymmällä hommasin 7,3 excursionin. Ja napalukot jumitti,,,, irrotin avasin ja putsasin, mutta se jäykkyys on vaikea poistaa kun sitä ei saa sieltä puolelta auki. Siellä ulkopuolella josta niitä kierretään on sellanen ilmaa läpi päästävä vaalea-harmaa metalli siivilä, varo rikkomasta sitä. Jos se on jo rikki ja siinä on aukkoja, mä tilkitsin ne reiät varovasti araldiitilla. pitää vaan kattoo ettei koko alue tukkeennu jotta saapi korvausilmaa sieltä edelleen.
    Siellä napalukon sisällä on sitte kamaa, kaikki ulos ja puhtaaksi.. laitoin alla pari linkkiä, sioinä se avataan, ne avattavat ovat kylläkin manuaalisia. Ne AUTO/LOCK napalukot sisältää myös sellasen kalvon siellä perällä, varo rikkomasta. Jos se on puhki, sitä ei pysty oikee korjaamaan. Mutta se manuaali/Lock kyllä toimii silti.
    Jos haluut tarkempaa selvitystä, kirjotappa mulle meiliä
    pauli.yrjovuori@slovo.fi
    Katso Youtube linkit, niiistä on apua.

    http://www.youtube.com/watch?v=R8jQaeDGrvs
    http://www.youtube.com/watch?v=5XNFm4NWxaw
    http://www.youtube.com/watch?v=lLPC5KIX3pI
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nupin "verkko" on jonkun sortin hohkakiveä, kaveri rikko sen Leatermanillä kääntäessä.

    Meillä on alkup. uusia napoja hyllyssä.

    Usealle täällä kirjoittavalle jo toimittanut.

    Muutkin alkuperäis-osat.
     
  19. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    OK, siis sulla on näitä alipaineella toimiakin AUTO/LOCK napoja. OK, mä väärin ymmärsin et vain niitä manuaalisia.
    OK, hyvä tietää...
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    no näissä vanhemmissa (97) imuilman lämpöanturilta tulee tieto mikä aktivoi ton systeemin, että olisko se sit erheellinen? Onha siin systeemis muutakin, pakopaineanturi ja läpän solenoidi, voishan sekin siellä haahuilla omiaan? Mut niinkun sanottua, vetää kaikilta töpselit irti niin loppuu se.
     

Kerro tästä muillekin!