Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Rauhallisesti vaan. Otetaas tuolta alusta lähtien, tankissa on imuputken päässä kuminen tötterö/sihti jonka sivulla myös ohivirtausventtiili, ilmeisesti sitä varten jos sihti tukkeentuu niin se imee löpöt venttiilin kautta. Jos koko tötterö on irronnut/puuttuu/rikki tai ohitusventtiili rikki tms, niin tankki ei tule tyhjäksi asti. Omituista tosin olisi jos molemmissa tankeissa on sama vika??

    Sähköpumppu sinne on laitettu melkeen satavarmasti ilmavuotojen takia.

    Ilmavuoto siinä tietenkin onkin, jos kerran vuotaa jostain suuttimen kohdalta, suuttimissa kun on paluuletkulle muovinen nippaholkki jossa o-renkaat. Jos ne vuotaa dieselit ulos auto käynnissä, niin sitten kun auto seisoo niin ilmat menee sisään...Uudet holkit, o-renkaat ja letkut, pari kymppii.

    Rasvanippoja on tai ei, riippuu minkätyypin pallot ja ristikot siellä on, silmä käteen vaan.

    Mulla ei ole IDIä tuolla uudella serpentiinihihnalla, mutta samanmoisen PSDn kiristin ei ole vaikea vaihtaa. Tehostimen pumppu? vitut siitä, vaiha uusi, ei ole kallis. Hihna voi myös olla venynyt/väärän mittainen??

    Nelivedolla voi ajaa napalukot auki, ainakin jos toosa on ehjä...
    Jakotoosaan taitaa kyllä tulla jotain remppaa...mulla on kolme varatoosaa tuon tilanteen varalta :rotfl:

    Mites se hehku sit on poikki?

    Ja kyllä, hanki kunnolliset korjaamokirjat, tehtaan kirjat, ei mitää haynesin veskipaperia. Ebaystä tai ehkä nimim. SamiL voi hommaa?
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...jahah saatta ol monta asia samassa. Pamaus...pyöranlaakeri???, voi tempuile myös hubin lukko, tai noh kaik ristikot kannata tarkast. Tos sähköongelmassa, ooks automaatine tai manuaali ilmastointi? GEM moduuli saata ol saanu kosteut, olihan sun auto vm 03? Sit see moduli löyty pelkajaan puolelt, vedäät sen hanskalokeroon täysin auki, painat ne ylakulmis olevat topparit sisälle, see käänty ihan alas. Sit see moduli on siinnä ihan oikeassa yläkulmassa lämmityslaiteen päällä. Siit kun kokeilet jos on havaitavissa kosteut niissä eristeissä, nii kannata ot poies paikoilt. Voi ol tuulilasin tiiviste vuotanu. On sellaine kahden tupakkiaskin kokoinen musta moduli. Saatta lukee pienellä GEM...jotain numerosarja... kolme liitintä tulee siihen. Takimainen ruuvi sellaises paikas, et joutut ehkkä ottama lämparin kannen poies ennen kun pääset käsiks. Ylensää jos on kosteusvaurioit, on korjatavis. Ne näkyy selveesti piirilevyn pinnassa. Myös sulakerasian(kuskin jalkatilassa) kannata katto,et on kaik piuhat, pistokeet kii ja ei oo kosteut. Tarkasta kuitenkiin ennen laturin toiminta. Lataus pitais ol siinnä 13,5-13,9V, myös ajovalot päällä ja muut sähköhilut kytketynä. Muist kuitenkiin että kun kylmilt startat, sit hehkut pysy päällä noin minuutin vaik kone käy ja hehkuvalo on sammunu.(6,0 koneella) Ja kun hehkut on päällä, sit prossesori pitaa lataukseen poies päältä, eli auto käy ns akkujen päältä. Eli oikean tulokseen saat vasta kun konee olnu vähee aika jo tulillä. Lataus pitais ol suht tasaist, jos rupee siinnä voltin verrain heitele sit on syytä ot laturi tarkastukseen...Häh tuli varmaa aika sekava neuvoa... :oops:
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    Pitäs tutkia itse asiassa kumpi on 02 vai 03 alku. Mut aikas karvalakki malli eli manu ilmastointi. Toi boksi pitää tutkia. Paukahdus mysteeri edelleen nyt tänää reilu 200km eikä mitää erikoista. Sama nypytys 70-100 km/h kuin ostettaessakin. Jotenkin semmonen fiilis että alkaisin syyttämään kuivaa ristikkoa tai etu kardaanin liukua. Niissä missään mitään erikoista kyllä näy... Etu kardaanin liu'ussa pikku nytkä kun nykii mutta sekin joskus riittää...
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Niinku pimeroolis sano niin tossa voi olla pari eri asiaa. Mulla kävi sellainen paukahdus kerran, tosin kyseessä oli subu automaattinavoilla, mutta hirvee paukaus kuulu hieman ajoon lähdön jälkeen. Ei koskaan aiemmin eikä sen jälkeen. Auto oli ollut pajalla jostain syystä, en muista miksi, mutta epäilin että olisko kardaaneja pyöritelty alta käsin ja tomaattinapa oli kytkeytynyt, ehkä osittain tms.

    Rikki menoista juu, toive toteutui sit täällä. Juurikin tuo sama subu piti eilen ottaa ajoon, ei starttaa, mitvit? noh, virranjakaja auki ja sisuskalut aivan silppuna :eek: Ei ole ihme jos ei käy. Ja viimeksi käynnistä sammutin ihan normaalisti.
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ :rotfl: ei montaa sekuntia mennyt kun oli rotke jyrännyt yli (linkissä oleva linkki). Olis kiva osallistua, välimatkat haittaa


    Mutta tässä ehkä hieman leikkimielessä galluppi, ostanko ton pois, mitä sanoo raati?
    http://bc.kijiji.ca/c-cars-vehicles-car ... Z478597125

    Sukulaiset ja duunikaverit sun muut puolituttavat pitää jo umpihulluna että sikäli ei väliä, vaimo on jo antanut kokonaan periksi :rotfl:
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eiku osta pois, hieno camperikin on mukana.
    Ei kyl ole hinnalla pilattu..
     
  8. capri30S

    capri30S 1st gear

    Osta pois vaan, ja laita tuleen mulle tänne suomeen 8)
     
  9. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    olihan se näin että näissä aut vaihteisto öljy pitää tarkistaa auton käydessä? tikku näytti käydessä että lisätä pitäis ja kun sammutin niin sitten sitä oli aivan liikaa. voinko muuten periaatteessa lisätä atf type a:ta, ei tietoa mitä siellä on nyt..

    pitää ens viikolla ruveta tutkiin noita vikoja tarkemmin mutta jakolaatikon sain toimimaan kun kävin sorkkimassa sitä vivustoa auton alla, sit se hihna liian pitkä tai kiristin kuoleutunut, hehku oli irti ihan kannessa se mutteri paikallaan hehkun keskus sitten irti.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mistä sä type A:n edes keksit, se tarkoittaa Aatamin-aikuista, eli jotain 40-luvun öljyjä. Tohon toosaan on alkujaan kuulunut muistaakseni Mercon, jonka korvasi Mercon III ja IV vai miten se nyt meni, ja yleensä kohtuu-modernin ATF purkin kylestä yleensa nuo löytyykin, sekä Dexron II ja III tms merkinnät. Auto käynnissä, toosa P:llä, öljyt normi käyttölämpimänä ne katsotaan.

    No eihä siihen sit jäänyt kuin tuo tulppa enää varsinaisesti ratkaistavaksi. Kuulostaa omituiselta, mikä siitä nyt oli irti, hehkukärki vai se osa mihin piuha tulee kiinni. Tulppa kannattaa ottaa ulos ja katsoa onko se kokonainen. Väkisin ei kannata kääntää jos kärki on sisällä jumissa, se katkeaa.

    Nythän siinä on oltava nappihehku, vakiosysteemi vaatii että kaikki tulpat ja piuhat on ok. Niinku olen aiemmin sanonut vakiosysteemi on helppo entisöidä ja hieman tukevoittaa samalla, jos vaan saa kaikki tulpat ulos ja uusittua.
     
  11. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    [/quote]
    Mistä sä type A:n edes keksit, se tarkoittaa Aatamin-aikuista, eli jotain 40-luvun öljyjä. Tohon toosaan on alkujaan kuulunut muistaakseni Mercon, jonka korvasi Mercon III ja IV vai miten se nyt meni, ja yleensä kohtuu-modernin ATF purkin kylestä yleensa nuo löytyykin, sekä Dexron II ja III tms merkinnät. Auto käynnissä, toosa P:llä, öljyt normi käyttölämpimänä ne katsotaan.

    joo nappi hehkun on, hehkut tohon on laitettu joo, ja suuttimien o renkaatkin 2v sitten. mutta joo näyttäs dsl:ää vuotavan juurikin siitä suuttimen ja suihkuputken mutterin välisestä osasta, jostakin siitä, ne väli letkut siinä ei hirveän vanhoilta näytä mutta se holkki mihin ne letkutkin menee liikkuu kyllä käsipelillä.
    suihkuputket tuntuu olevan tiukasti kiinni.
    missä välissä ne 0 renkaat on?
     
  12. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Sarpsooterille; Mulla sekosi kanssa jakotoosa pari vuotta sitten. Hävis nelkku ja sit ei löytynyt mitään ja keppiä heiluttamalla löyty vain hidas alue ja sekin kepin väärällä kohdalla. Ongelmana oli:
    Jakotoosaan menee se akseli jota keppi kääntää. Akselin päässä on sellainen muotolevy jonka kylkeen on koneistettu urat jota myöten siirtäjien kyljessä olevat tapit kulkee. Mulla se muotolevy oli väljä akseliin ja pääsi heilumaan (poikkipäin akseliin nähden) varmaan ylisentin. Siirtäjät pääsivät siis (2kpl muistaakseni) kulkemaan miten halusivat. Yritän kaivaa valokuvat jostain ja voisin ne lähettää sulle (kunhan vain löydän ne). Jakotoosa oli Borg ja Warner 1356 ja auto -87/88 7.3IDI C6. Laitoin kkuvat tänne foorumille silloin mutta se kuvapalvelu tais mennä konkurssiin kun ei ne näy enään.
     
  13. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Kuvat löyty!!! Miten saisin ne näkyviin helpoiten, onko joku kuvapalvelu (ilmainen) olemassa, mistä vois linkittää ne. FaceBookkia ei oo ei tuu, jos ei sitä voi tilata paperiversiona kotio. Sähköposti Sarpsooter?
     
  14. umpio

    umpio 3rd gear

    Vaikkapa Flickr -palvelu...
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    o-renkaat on sen muovisen paluuletku- holkin sisällä, suuttimen rungossa on urat niitä varten. Holkit pyörii kyllä ja lähtee sormin vetämällä irti. Todella heiveröinen systeemi. Muita o-renkaita ei olekaan.
    Joskus jossain jenkkifoorumilla oli joku sälli puuhaamassa tuotantoon metallisia holkkeja, mikä oliskin parannus, mutten tiedä miten sen projektin kanssa kävi.
     
  16. Marko L

    Marko L 1st gear

    No niin pojjaat.käykääs hakemassa lahden kamux minun entinen f-250 pois niin ei joudu jonkun tumpelon käsiin hyvä auto.
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    Totaaa... Eikö tos pirun etulaakeri paketissa tule uusia pinnapultteja?
     
  18. EskoS

    EskoS 3rd gear

    No niin, linksin takaa löytyy kuvat BW1356 kun siirtohaarukka pois paikaltaan ja korjaus.... Tää sivu ei anna laittaa kuvaa näkyviin, kun sanoo että kuvakoon määritys ei onnaa...

    http://www.flickr.com/photos/95521110@N07/
     
  19. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Kertokaas, kuin se otetaan se GEM moduuli esille, siis irti pitäs saada.
    Jotta voisin katsoo onko hapettumia ym.
    Irrotin mittareiden edestä ne paneelit ym, ja avasin mutterit (2kpl) ja pultit (2kpl) siitä GEMistä, mut GEM ja sulake taulu on aika isot, ei ne niin vaan pois tule ilman rälläkkää. Mitä pitäs purkaa et saa sen ehjänä ulos?
     
  20. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    kiitokset jakolaatikko kuvista.
    kiva tänään se moniurahihna nyt sitten katkesi, kaupan pihalle.
    suuttimien holkkeista kun ottaa kiinni ja nostaa niin sieltä välistähän sitä dsl:ää alkaa pulputa eli kai ne on ne o renkaat.
    on kyllä vastustanyt tämä auto vaikka kunnossa piti olla!
     

Kerro tästä muillekin!