Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    joo se kävi ekana mielessä, mutta ei siellä reijässä se näkyi vielä olevan. ei ilman työkaluja vesisateeseen kehdannu enempää jäädä tutkimaan. mutta käy normaalisti eikä mitään ylimääräistä rouskutusta vaan tuo tavallinen pehmeä ns, läksytys muuttui teräväksi ja voimakkaaksi.
    helvetti pitää se tuolta ajaa yöksi kyllä turvaan. mutta ei kyllä huvittas tuhota konettakaan :x
    tuli oltuakin pari päivää hyvillään kun fordilla ilo ollu ajella ja o renkaatkaan ei vuoda niin nyt si taas :rotfl:
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Joku pakosarjan tiivisteistä korkkas? Sehän on semmonen ohkanen pellilärväke, mulla oli kaks halki josta toisesta puuttu sentin pätkä. piti semmosta "läpsytystä".
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Lähinnä suutinvialta tuo kuulostais. Suuttimet ei ole erityisen kalliita tai edes vaikeita vaihtaa.
    Jotakin 2-tahti öljyä vois ensihätään laittaa tankkiin, ei siitä haittaakaan ole. Puoli litraa/tankki. Mitään alkoholipitoisia tai vettä "liuottavia" aineita ei muuten sais laittaa, korkeintaan sellaista mikä erottaa veden dieselistä.

    Tuntuu tulevan tollasia vähällä ajolla mutta huonolla pidolla olleen auton vikoja. Kyllä se siitä, working the bugs out, sano ämörikkalainen.
     
  4. callahan

    callahan Gearhead

    Mulla piti siirtoajon aikana hetkittäin äkisti alkavaa, "terävää" vähän metallisen omaita ääntä. (Auto seisonut pitkään vähällä dieselillä)
    Nyt käytelty pa-lisäaineinen kanssa, eroteltu vesiä ja tankattu uutta dieseliä eikä ääni ole ilmennyt. Lueskelinkin täältä että olisi mitä tod. näk. ilmaa taikka vettä pa-järjestelmässä.
    Kiitos muuten porukoille mm. "Powerstroke" asiantuntevista vastauksista.

    Tuore :D F350 XLT CC Duallyn omistaja
     
  5. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    kiitokset täältäkin, 2-tahtiöljyä laiton sen reilut 0.5l ja 11km ajon jälkeen kuin taikaiskusta ääni hävisi täysin.
    PA-suodattimen vaihto ja hehkutulpan kärjen irrotus olis seuraavat operaatiot. jenkki foorumilta luvin että olivat joutuneet kansia irrottelemaan kun hehkujen kärjet katkennu. ja ainoa hehkut jotka kestää olis beru:t.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä kestä, hyvä jos on apua. Olen täältä itsekin saanut monta hyvää neuvoa.
    Jos tiedonhaku jenkkifoorumeilta sujuu niin siellä ovat kyllä tehneet kaikki hommat monta kertaa.
    Tulpista Berut tai Motorcraftit, sama tulppa eri nimi, muita ei sais laittaa. Käy just kuin edellä....
    Kannen irrotuksessa ei ole mitään ihmeellistä, jonkun verran ruuvaamista. Painaa sit prkeleesti se kansi....
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mulla on sitten vielä(kin) jossain 8kpl iskemättömiä Motorcraftin hehkuja 7.3:een, työttömänä ja toimettomana. Jos löydän ne niin ovat kaupan asevelihintaan.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Elä myy, kohta sulla on taas Foordi kumminkin. :)

    7.3 idi ja psd tulpat ei muuten sovi ristiin.
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    No kuume ois kyl aikamoinen :) Täl kertaa pitää vaan katsoa se four-by-four suoraan.
     
  10. tuurna

    tuurna 1st gear

    Polttoaine vuodot on onneksi historiaa. Nyt alko jotain sähkö vikaa/vikoja pukkaamaan. Silloin tällöin ajossa tuntuu et kone pätkis, ei huomaa kierroksista mutta käyntiäänestä kuulostaa et kone sammuis välillä ja kävis samantien uudestaan. Cps-anturi olemaan ehtoopuolella? Toinen juttu:
    3 kertaa tehnyt sellaisen tempun, että ei meinannu starttia pyörittää. Mittariston valot yms. toimivat normaalisti. Avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, valot palaa mutta startilta ei kuulu mitään. Joka kerta on sitten startannut kun vaihdekeppiä hiukan heilauttanut. Kaikilla kerroilla vika tullut kun olen huoltikselle pysähtynyt ostamaan kahvia. Eli auto on sammuksissa muutaman minuutin ja sitten ei millään meinaa lähteä startti pyörimään. Avainta saa kääntää edestakaisin jonku 5-6 kertaa ja sitten pyörittää ja hörähtää tulille.
     
  11. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mulla oli vuoden vanha us-parts:lta ostettu startti jumissa myös.
    Solenoidi ei liikkunut kunnolla. Illalla jäin kaupan pihaan auton kanssa ja seuraavana aamuna menin hinaamaan ja lähti kuitenkin käymään...

    Selvis, että pieni metalli lirpake estää solenoidin vartta pääsemästä liian kauas. Mulla toi lirpake oli vääntynyt hieman ja päästi varren liian ulos... näkyy kuvassa ja varsi siis liikkuu sisälle päin.
    [​IMG]
     
  12. tuurna

    tuurna 1st gear

    Kiitos lep-1! Saattaa olla sama vika täälläkin. Startista ei ole hajua, onko alkuperänen vai ei. reilu 130tml ajettu, joten alkaahan solenoidin antautumaan. Kun vaan saa monttupaikalle niin tarkastelen.

    Ja ei riemulla rajaa kun voortilla ajaa!! Tänään sitten vaihteeksi tällästä. Laatikko ei meinannu 1 vaihdetta löytää d-asennosta. Autolla oli pakko ajaa joten riskillä vaihtelin manuaalisesti 1-2-d. Pysty ajeleen miltei normaalisti. Sitten kuin taikaiskusta loota rupes pelaamaan liikenne valois, kun en hokannu laitta takas 1:lle. Eli D vaihteel pelas kuten pitää. Taaksepäihän auto kulki kaiken aikaa hyvin :) Alkaa tuntumaan että rupee rahaa palamaan ton riemulavan kanssa.
     
  13. callahan

    callahan Gearhead

    Mistäs on väki hankkinut CPS-anturia. Etelän liikkeessä sanottiin että Fordilta ja toim.aika 4 viikkokiertoa.
    Täällä oirekuva tuntuis keskittyvän juuri siihen. No "check engine" palaa ja pitäis päästä mahdolliset vikakooditkin lukemaan.

    `94 F 350 Crew Cap DIT + man.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Täällä on hyllytavarana..
     
  15. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    On tuossa mielenkiinnonkohteena Foortin f350 nettiautosta. Pakinpanta poikki. Minkälaanen tuommonen Foortin laatikko on pärvöttää? Ja maksaa tietysti. . .
     
  16. umpio

    umpio 3rd gear

    Jaa niin se Lahdessa oleva? Yhtään en osaa asiaan sanoa mitään, mutta osta auto ja varaa Koskiselta Hartolasta aika. Tuu meille siksi aikaa kun Kari sepittää laatikon kuntoon; juodaan sillä aikaa viinaa ja puhutaan paskaa :poff:
     
  17. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Menee käpy. Paljonko tuon laturin kuuluis "normaalitilanteessa" puskea virtaa? Se nyt temppuilee huolella. 22amppeeria oon mitannu sieltä tulevan, 13.8 volttia jännitettä. Akkuina keltaset optimat, täyteen ladattuina toimii hyvin noin viikon ja sitte rupee taas vittuelemaan.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No voltit ja ampeerit ainakiin sen hetken mittaukses tuntuu olevan paikalla. Tartis seurat pitemalla aikavälil kuormitetuna, valot päällä ja joku sähköhilu kytketynä. Ooks lataus tasaine, noh etei lataus pumpaa. Käynystykseen jälkeen voi lataus koho 80A-inkiin riippu minkatehoinen laturi on. Kuin vanhat akut on?
     
  19. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tuntuu nyt toimivan, sain takuuseen uuden laturin. startin jälkeen ~85A puskee virtaa, laskee siististi ~45A:n tuntumaan. 14.3V jännitettä. Ja laturi pysyy huomattavasti viileämpänä ku vanha.
     
  20. tvtv

    tvtv 1st gear

    Onko kellään tietoa mistä saisi Suomesta Excursioniin 7.3 2000 uritetut ja reijitetyt jarrulevyt sekä palat.
     

Kerro tästä muillekin!