Ford F250 7.3D

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Trailconista, 2 myymälää löytyy Espoosta.
     
  2. iikka-

    iikka- 2nd gear

    Kysytääs nyt tässä vaikka otsikosta hieman ohi meneekin mallin ja koneen puolesta, mutta jos jollain olis tietoa:

    Kaverilla on tollanen '90 F150 5l bensa, automaatti ja nelikko jossa muutamia oireita.

    Moottori puolilämmin-lämmin välillä, auton kun sammuttaa ja seisottaa vartin-puolituntia ja lähtee ajamaan niin ei tahdo ottaa kierroksia kun kiihdyttää normaalisti. Kierrokset jää ikäänkun junnaamaan paikoilleen ja ei mitään vaikutusta vaikka painaa lisää kaasua. Tekee tätä hetken ja menee ohi itsestään. Kiihtyy siis kuitenkin ja pystyy ajamaan mutta jostainhan tuo on oiretta.

    Toinen on että lämpimällä moottorilla tahtoo välillä sytyttaa check engine valoa, ei tunnu liittyvän tuohon ekaan vikaan mitenkään loogisesti, eikä myöskään mitään selvää oiretta tule sillon kun valo syttyy. Mites tuosta saa koodit katsottua?

    Kolmas, lämpimällä koneella tyhjäkäynti jää välillä aaltoilemaan kohtuu paljon, tässä outoa on että tuntuu tekevän sen useasti kun auto on keula ylämäkeen päin. Liekö sitten vain sattumaa vai voisko tuo vaikuttaa. Autossa on orkkis tuplatankit ja vaihtokytkin kojelaudassa.
     
  3. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Täältä ainaki voi kyselle :)
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Lämpötila-anturi vaihtoon siitä imusarjan etupäästä.
     
  5. tvtv

    tvtv 1st gear

    Eurostainless.fi Laittoi minun Ex 2000 7.3 vaimentimen tilalle ns."pillin"
    Äänet parani, tehon lisääntymistä en ole huomannut.
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko tuo muuten normaalia, että näin talvikeleillä muutaman minuutin normaalin tyhjäkäynnin jälkeen nostaa kierroksia tuonne 1200 tienoille? Ymmärrän, että kone kylmänä tämän tekee. Kuitenkin vaikka olisi ajettu pidemmän aikaa(eli kone lämmennyt), niin silti nostaa nuo tyhjäkäyntikierrokset. Jarrupolkimen painallus laskee kiekat takaisin normaaliin ja taas muutaman minsan päästä nousevat. Joskus hieman ärsyttävää, kun alkaa parkissa huutamaan.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On normaalia. Tai siis sinun moottori ei saavuta tavoite lämpötilaa tai jäähtyy nopeasti.

    Tyhjäkäynnillä kone jäähtyy ja tietokone taistelee sitä vastaan..

    Muistaakseni esim. Edgen boxilla saa muutettua.. Vai oliko korjaamokapulalla.

    Mut hyvää se yrittää.
     
  9. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Trailconissa ainakin noi tarvikeputken osat vissiin tilaustavaraa, onniautosta kävin ite hakee tänää pari 4" kulmaa, luulis sieltä löytyvän noita palikoita kans.
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei siinnä putkistossa monta mutka ole. Vaikempi on ehkkä downpipe osa, mut siinä pysty käytämä alkuperäist osa. Laajenta sitä sit maahan alla jo 4" siks. Ja sit tiety see takaaxelin ylitys. 4" putkest niiten mutkien väsämine on jo työlampi homma. Mut kyllä see taitavan kaverin kädessä menee. Jos käytä rosteri, sit kannata mielestani katto malli jostaakin. Kun sen hitsamine on jo vaativampi homma, että se myös pysy kasassa eikä rupee murtuma niist liitoksistä. Ite käytin sitä laisempan ihmisen versio. Tilasin valmiin putkiston. Eika katu. Magnaflowi suositeltiin ja todella on puhtasti bolt-on juttu. Hyvin istuu paikkalle, ei mitä sovituksiä ja murheitä. Sarja sisältä kaiken tarpeelisen. Ja see luvattu tehonlisaus(oikein mitoitetu putkisto) on ihan persendynöllä havaitavissa.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Molempiin olen tehny. Excuun on todella paljon työläämpi tehdä downpipe kuin pikappiin. 4" ei onnistu millään. Alkuperäisen ekan mutkan joutuu käyttää ku normikäyrä on liian loiva.
     
  12. Aki_A

    Aki_A 1st gear


    Jos kiinnostaa itte väsäillä loppu putkisto niin mun kautta saa ainaki noita 4" down pipejä niin 7.3 kuin 6.0 :)
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mistähän löytyisi pätevä lukollinen tankinkorkki Excuun?
     
  14. PJT

    PJT 1st gear

    Juhamannille tyhjäkäynnistä, et kun pökkää vaihteen vapaalle, niin loppuu se kierrosten nouseminen. Ainakin omassa Econossa. Edellyttää tietysti toimivaa seisontajarrua..

    Putkistoista ollut puhetta, mulla olisi jouten uusi 4"rööri vaimentimella ja kannattimilla. Diamont Eye. Sopii ainakin 7.3l E-sarjan vaneihin 98-03.
    Yhteys YV:llä.
     
  15. Ford F 350 duall

    Ford F 350 duall 1st gear

    Terves
    alkoi 7.3poverstroke -95 temppulemaan, vedätettäessä "hakkasi" aika rajusti(ajattelin että putoo äffästä koetaulu), vaihdoin+mittasin suuttimien johdot, polttoainesuodattimen, putsasin anturien liittimet, parani vähän tuntuu enää oikeastaan ylivaihteella vedätettäessä, mutta tuntuu että ei ihan kaikki´ole täysillä mukana. öljyn vaihdon yhteydessä imeskelin sen yläpäänkin.
    onko kellään tälläisestä "haamuviasta" kokemuksia?
    vanhoja suutin johtimia mittaillessa ja väännellessä ei löytynyt katkoksia, eikä uusilla muuttunut yhtään, nyt pientä "värinää vedolla"
    ja välillä taas pelaa.
    on tuollainen (1994-2003 ford f-series powerstroke 7.3L edge evolution programmer) kun sillä ottaa "vika listan niin kertoo jonkun 0603 numerosarjan mistä tähän selitys?? ei taida olla voortin omia numeroita? :eek:
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

  17. Ford F 350 duall

    Ford F 350 duall 1st gear

    Thänks i needed that!!
     
  18. Ford F 350 duall

    Ford F 350 duall 1st gear

    tuota tuota, avoin pcm / viallinen mitä tuo b+ tarkoittaa ja mistä tuo löytyy??
     
  19. Ford F 350 duall

    Ford F 350 duall 1st gear

    nyt tuli ravistus taas kovemmaksi, ja edge ilmoittaa sys pass p1111 ?
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    P603 on normaali koodi kun viriboxi on ajettu sisään auton boxiin..
    P1111 sys pass tarkoittaa et EI VIKAKOODEJA!!!

    Oletko vaihtanut CPS-anturin? Minkä merkkinen paikallaan? Kannattaisi kokeilla..
     

Kerro tästä muillekin!