Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Ford F 350 duall

    Ford F 350 duall 1st gear

    en oo vielä kokeillu vaihtaa, merkkiä en kattonu, liittimen tarkistin ja putsasin.
    minkä merkkistä suosittelisit ja mistä?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Helppo vastaus: ainoastaan alkuperäisiä osia. Minulla nyt hylly tyhjä, on tulossa.
    Varmasti löytyy: MVA-huolto, Savonlinna.
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    Onko jollain ylimääräisenä "jäykintä" lisä jousi pakkaa? Tuos on se 2 lehteä mutta mutta saisi kyllä olla enemmän. Kun ei tos voortis nuo jousto varat ole kummoiset vs ram niin jos tuunaisi siitä kuorma juhdan.
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Joulun kunniaksi nasahti Excursionin takaluukun lasi paskaksi. Mistä Suomenmaasta löytyy uusi? Jos jollain on vanhoja ehjiä ylimääräsenä niin olisin yhdestä varsin kiinnostunut!! Rockautossa 157 euroa. Rahti 480 eurua. Ei kiinnosta...
     
  5. lincci

    lincci Gearhead

    Mistäköhän mahtaa erottaa SUPER DUTY - mallin tavallisesta F250:sta? Ja onko niissä jotain oikeeta eroa vaiko vain nimitys?
    Kyse on 1999-2002 vuotisista F250:stä.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    kaikkitietävä wikiperia sanoo tuollaasta..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Super_Duty
     
  7. lincci

    lincci Gearhead

    No onpas siinä sitten eroa paljonkin, mutta mistäs sen sitten "maallikko" tunnistaa että onko SD? Valmistenumerosta? jostain koodista?
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Super Duty on Fordin lanseerama mallisarja, ainoat EI Super Dutyja ovat fleet-mallin f-250 jotka ovat aivan erinäköisiä koska ovat F-150 tehtyjä. Nettiautossa on yks myytävänä, kaasuauto Laukaasta.

    Jos se näyttää SD;ltä niin se suurella varmuudella on SD.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin se oli noissa vanhemmissa 80 90 luvun peleissä missä Super Duty tosiaan tarkoitti jotain erityistä, eli paripyöräistä cab+chassis mallia josta sit tehtiin hinausautoja sun muuta.
     
  10. lincci

    lincci Gearhead

    No johan selvis sekin...oon vaan ihmetelly kun jonkun kohdalla lukee super duty ja jossain ei, mutta kuvista katellen ne on ihan saman näköisiä!
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, ja sitä käytetään usein erheellisestikin vanhempien kohdalla.
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Excun manuaalinen ilmastointi temppuilee. Puhaltaa ainoastaan laseille ja aivan hitusen jalkatilaan. Kojelaudan suuttimista ei tule mitään. OFF-asennossa puhallin toki sammuu, mutta muissa asennoissa puhallus yllä mainitun kaltainen. Puhalluksen nopeuden säätö pelaa.

    Jäisi vaikuteluma, että ilmavirtaa ohjaava venttiili/servo hajalla?

    Osaako joku sanoa, mitä täytyy tehdä?
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Puhalluksen suuntaa ohjaa aipaine. Jos letkut vuotaa niin puhallus kääntyy lasille.

    Laita virrat päällä ja kuuntele pyöriikö sähköinenalipainepumppu. pärinää konehuoneesta, apparin sisälokasuojasta.

    Kyllä/ EI

    Kyllä: jos kuulluu ja varsinkin loppuu tovin päästä, kokeile puhallusta, käännä naamalle, laita 4wd päälle, jos tovin päästä kääntyy puhallus lasille niin jossain on alipainevuoto.

    EI: tarkista alipainepumpun liittimet ja sit pumpun kunto
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Pikaisen ilta-ajelun tuloksena totesin, että siirto 4WD High -asentoon palautti kojetaulun suuttimiin elon. Lienee alipainevuoto kyseessä.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Kyllä pumppu pärisee. Ilm.molempiin etunapoihin menee alipaineletkut? Letkut ovat löysät kuin keitetyt makaronit ja vänkärin puolen letku oli juuresta rikki. Korjaus ei muuttanut asiaa eli mahd.vuotoa muuallakin. Vapauttaako alipaine etunapojen lukot vai kytkee ne päälle? Voiko vaurioitunut letku päästää pumppuun esim.hiekkaa, joka rikkoo pumppua?
     
  16. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Pyörän ylös tunkkaamalla varmistuu mutta muistelen että sekä kiinni että aukaisu kävi vakuumilla.
    Täst on tovi kun kaverilla oli moinen, ja sillä vaihtu manuaalisiin ne lukot kun talvella ne ei skulannu kun akuutimmin oli tarve.

    Skeidan pääsy pumpulle asti aika epätodennäköinen.

    Eikös siinä ole se.... no varaajakin välissä.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Navat toimii alipaineella periaatteena kuten kuivamustekynä. Sisälokarissa on pulssisolenoidi joka ohjaa napoja. Navalle ei mene jatkuvaa alipainetta. Olikohan et 6Hg kytkee ja 12 Hg alipainetta vapauttaa. Alipainesäiliö ON solenoidin ja pumpun välissä.

    Vuoto voi olla letkuissa, laakeripesän O-renkaassa tai navan isossa takatiivisteessä.
    Käsikäyttöinen alipainepumppu on oiva väline.

    Toimiva orgis navat ovat 100x paremmat kuin manuaalinavat.

    Ja äskettäin korjasin TAAS yhdet navat jolla oli ajettu navat manuaalisesti Lock-asennossa takavedolla. Ja sit napista kääntäen nelikolle.

    NIIN EI SAA TEHDÄ!!!
    Ne menee tosi nopeasti aivan pas...kak...si.. Niissä on sisällä laakeripesät muovia ja ne sulaa, boorit hajoo jne jne
    Onneksi sain korjattua, muuten omistajalle olis tullu helposti 500-600€ laskua lisää..
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onko muuten havaintoa mekaanisista aftermarket automaattinavoista? Vois talviFoordista vaihtaa nuo manuaaliset tomaattisiin, ne on minustakin kätevä keksintö. Etupää on siinä D44 ifs. Mulla on yhdessä Fordissa ja Suburbanissa mekaaniset tomaattinavat jo tehtaalta, ei ole ollut koskaan ongelmaa niiden kanssa. Olen joskus oikein koittanut löytää tomaattinapoja mutta ainakaan silloin ei ollut, pelkkiä manuaalisia vain.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Aiemmin enne alipaine-aikakautta oli markkinoilla niitä GM-tyyppisiä kiertokuula automaattinapoja mut ne ei kestä mitään. Tiukassa paikassa ne joko mureni palasiksi tai sit ne kuulat alko pompaa takas pois lukitukselta.

    Fordin omat ovat parhaat, ainut et hyvät maksaa..
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jahas, kiitoksia, se on sit romiskeikka, mikä oikeestaan sopiikin hyvin. Lienee kympin kieppeillä/kpl tms. Onko muuten itse napa sellainen että siihen sopii kumpikin lukkotyyppi? Olettaisin että on, en muista että niitä olisi mitenkään eritelty.
     

Kerro tästä muillekin!