Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pitäs käydä.
     
  2. Erska

    Erska Gearhead

  3. lincci

    lincci Gearhead

    Dodii, tuli sitten mustakin tuollasen F250 SD:n omistaja.
    4wd ja 7.3 riiselillä ja -99 vuotinen.

    Kertokaas nyt sitten kokeneemmat:
    Mitä öljyä vaihteistoon? 4r100 kaiketi? mercon V vai mitä?

    Onko jotain hyväksitodettuja pikkuhommia, parannuksia mitä kannattaa tehdä kestävyyden maksimoimiseksi?
    Tietty normi huollot tehdään mut jotain muuta parannettavaa...
     
  4. toony69

    toony69 1st gear

    -92 250 7.3idi 4x4
    kellää tietoo mistä löytyy eteen tukivarsille korotusmallin (3" tai 4") kiinnikerautoja? Kävis käytetytti... nii ja pitman armia...
     
  5. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Miten toimii Idi;n kylmäkäynnistyksen lisä rikastua? Tällä hetkellä kun käynnistää kylmänä niin kierrokset on yhtä matalalla kuin lämpimänä. Kuuluisko tuon nostaa kiekkaa? Tai mitä kylmäkäynnistys toimintoja Toa o
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Pumpun päällä kaks solenoidia, toinen on pysäytys, toinen tukkii kylmänä paluulinjan joka aikaistaa sytytystä oliko 7 astetta? Mulla ei ainakaan omassa 91:ssä ollu muuta.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siinä on kyllä normaalisti solenoidi nopealle tyhjäkäynnille sen pumpun sisäisen ennakkosolenoidin lisäksi. Se on ihan simppeli mokkula pumpun ulkopuolella, ja se yksinkertaisesti tökkää kaasuvipua aukipäin sen verran että kiekat nousee. Hellyyttävän simppeli viritys.

    Molempia ohjaa sama yhtä simppeli lämpökatkaisija mikä on todella vittumaisesti lohkossa, piilossa termarista tulevan ylävesiputken juurella. Katkaisijan johtoliittimen malli on ryssitty niin että se on miltei mahdotonta saada katkaisijaan kiinni ilman pientä jatkojohdonpätkää. Liitin onkin 99% autoista huonosti kiinni / irti = kylmäennakko ja nopee käynti ei toimi.

    Eli pumppuun sen päälle kaksi johtoa ja yksi sivulla olevaan mokkulaan.
     
  8. esco_73

    esco_73 3rd gear

    ajattelin tänne kirjottaa jos vaikka täältä saisi vastausta että onkohan kellään tietoa että onko F350 vm84 maastokuorma-autoon mahdollista laittaa 40/17 r16.5 renkaat laillisesti, katsastusmiehen mukaan ei saa laittaa vaan pitää jostain fordin maahantuojalta saada vertailu laput että minkälaiset renkaat alkujaan on ollut kun tehtaalta tullut ja myös korotuksiin katsuri puuttu kun takana lehtijousen ja akselin välissä on 120mm palaset ja niistä pitäis kanssa saada selvitys, turbo myös lisätty niin siitä pitää saada helvetinmoiset selvitykset. Kun oon alkujaan ymmärtänyt että maastokuorma-autossa on vähän vapaammat säännökset mutta kuulemma noudatetaan paketti ja henkilöautojen säännöksiä. Että mitä mieltä olette asiasta? Pitääkö vaihtaa konttoria vai mitä tehä? Auto on määräaikaiskatsastettu ennempää suomessa kyseisillä romppeilla mutta otteeseen niitä ei oo merkitty ja nyt hylättiin niiden takia.
     
  9. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Menisin kyllä jollekkin autoilijayställiselle konttorille. Ei tuollaisia joka paikassa edes tutkita. Katotaan vaan normaalit nivelet, jarrut, valojen toimivuus. Näin ainaki täällä pohojanmaalla.
     
  10. esco_73

    esco_73 3rd gear

    Menisin kyllä jollekkin autoilijayställiselle konttorille. Ei tuollaisia joka paikassa edes tutkita. Katotaan vaan normaalit nivelet, jarrut, valojen toimivuus. Näin ainaki täällä pohojanmaalla.[/quote

    Sen verran selvis että noi korotukset ei koske tätä ajoneuvoluokkaa ja noista renkaista tuli trafilta ympäripyöreä vastaus että sovelletaan henkilö ja pakettiauto määräyksiä tai sitten ei. Täytyy auto käyttää tehopenkissä jos mahtuu hallin ovista sisään. Ihmetyttää vaan kun rekisteröintikatsastuksen yms. on tehty kyseisellä kokoonpanolla ja nyt jää normikatsastuksessa leima saamatta. Auto on tosiaan tuotu ahvenanmaalta 2012
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no katsastus on aina vähän sellanen oma juttu... mutta luulisin turbon takia, että joutunee teholapun hakemaan ja renkaille muutoskatsastuksen jos menee sen normimäärän ylitse (eli siis minkä verran isomman saa laillisesti laittaa ilman muutoskats.) sekä korotushan taitaa olla melkein aina myös muutoskats.
    mutta tosiaan, toisissa paikoissa ymmärretään katsoa tärkeimmät asiat sekä mitä asiakas haluaa tutkittavan enemmän (kolina tai natina tms.), toiset taas haukkuu auton ihan läpimädäksi sekä mitä hulluimpia vikoja.
     
  12. 33.7" max renkaan korkeus sun autossa joten ei tarvii päästää läpi. millikin tuntuu olevan konttoreilla liikaa. Typeräähän tämä on mutta näillä mennään. Maastokuorma autossa ei oo muita eri vapauksia kun ei tarvii roiskeläppiä käyttää eikä alle ajosuojia laittaa. Pikku pyörät vaan alle konttorilla. Ja jos turbo huomataan niin penkkilapun tarviit muutoskatsastukseen ettei vaan oo tullu liikaa tehoa :D Taitaa olla tämä auto? http://www.nettiauto.com/ford/f350/5981348
     
  13. esco_73

    esco_73 3rd gear

    Jep kyseinen laite on kyseessä ja tosiaan tuo korotushan ei koske kuorma-autoja, ei löydy lakipykälää kuorma-autoille niin mulle sanottiin trafilta. Pienellä laitolla leimasta menee kuitenkin ettei mitään hätää, poikkeusluvat hakee joskus isoille pyörille.
     
  14. Minkä niminen henkilö trafilta antoi ton tiedon? Mä haluun kirjallisena tuon että ei koske kuorma-autoa korotuksen muutoskatsastus. Konttoreilla ne vertaa näitä pakuihin ja henkilöautoihin korotus ja rengas asioissa.
     
  15. esco_73

    esco_73 3rd gear

    En muista nimeä kun sinne soitin mutta sano vaan että korotuksille ei lyödy lakipykälää joka koskisi kuorma-autoja eli siis muutoskatsastaa kyllä täytyy mutta rajoituksia ei ole korotusten suhteen että kuinka paljon, rengassäädöksiä kyllä noudatetaan henkilö ja pakettiauto säännösten mukaan. Näin sieltä mulle väitettiin. Mistä noista tietää kun jokainen sanoo vähän mitä sattuu.
     
  16. freeride

    freeride Gearhead

  17. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mikäs voisi olla vikana kun Powerstroke 7.3 sammuu kesken meno, ilm polttoaineen syöttö loppuu, soppaa on kyllä ja se pumppu oikeassa laidassa pellin alla surraa, siis toimii.
    Piiitkää starttia, pakoputken usvattomuuden perusteella näyttäs siltä et jostaa syystä polttoaineen syöttö pysähtyy. Lähtee sitte vaihtelevasti uudelleen käyntiin starttaamisen jälkeen.
    CPS vaihdettu, sen ostin partsilta, eli se ei liene viallinen. Vai voiko partsilta saada sellasiat joka ei pelitä? Samoin se IPC-anturi siinä HPOP:in takana on vaihdettu.
    Mistäs lähtisitte vikaa etsimään, mittaristoon ei myös syty mitään merkkivaloa. Kone vaan sammuu ajossa. Joskus se pätkäsee, mutta jatkaa silti menoa.
    Riittäisi sekin kun joku osaisi kertoa yrityksen esim PK-seudulla joka osaisi tällaisen vian tutkia.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minkä merkkinen cps-anturi ? Standard, ja vaihtoon vaihtoon.. Motorcraft? Ok!

    Sisäloksun pumppu on alipainepumppu, ei mtn tekemistä käynistymisen kanssa.
    Jos vanhempi ku '99 ni mekaaninen polttoaine pumppu turbon alla/edessä. Jos taas '99-> ni pumppu kuskkn penkin alla rungossa.

    Diaknoosin aloittaisin kuitenkin lukemalla vikakoodit..

    Yks mikä aiheuttaa käynnistymättömyyttä on palanut ( oikosulussa) polttoaineen esilämmitin, sijaitsee suodattimen alla. Mut se polttaa moottorin sulakkeen ja sit ei lähde nyt eikä kohta.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sen on oltava uudempia koska vanhemmissa ei surraa mikään. Tai sitten siellä surraa joku minkä ei pitäis... :rotfl: Cps vialta kuulostaa minustakin.
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Saako siis US-partsilta ei Motorcraftin CPS:ää? Ja nekö ei muut kun Motorcraft pelitä?
    Onko oikea osoite sitte Rockauto jos US-Parts vääriä myy?

    Katsoin Rockautosta, siellä se on, standard, harmaa sensori, kele.

    Rockautossa ei ole Motorcraftia, mistä niitä sitten saa?
     

Kerro tästä muillekin!