Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kuka tarjos mulle kerran yv.nä vesipumppua powerstrokeen ??
    En muista enää kuka oli oli uus pumppu, ja nyt sitä tarvittaisiin.
    vai onko pumpussa tiiviste siinä hihnapyörän päässä, sieltä se kusee.
     
  4. Hande3007

    Hande3007 1st gear

    Ongelma vaihteistossa??

    Mikä mahtaa olla vikana kun OD valo rupeaa vilkuttamaan ( ja laatikko kettuilee tietty) kun ajaa muutaman kymmenen kilometriä, vaikka ei vakkari olisikaan päällä??
    Sama homma kun vakkari on päällä niin hetken päästä rupeaa vilkuttamaan OD valo.
    Autohan on F350 Diesel -94 IDI
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se ilmoittaa ongelmista laatikon painesysteemeissä, kirjaa lainatakseni.
     
  6. Hande3007

    Hande3007 1st gear

    Mitähän häikkää tuolla painesysteemeissä mahtaa olla???
     
  7. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Tuli sitten eilen haettua oma F250 satamasta :p , nyt pitäis vielä malttaa odotella nuo valo ym. muutokset ennen kuin saa auton virallisesti käyttöön.

    Tuossa näkyi olevan tuplatankit, mittariston vieressä kytkin (front/rear) tankeille. Mites tuo käytännössä toimii, ilmeisesti tuolla on joku relekytkentä joka ohjaa käytössä olevan tankin pumpun päälle?
    Oliskohan tuo systeemi niinkin fiksu että osais ottaa toisen tankin itse käyttöön mikäli toisesta on löpö vähissä vai vetäseekö ilmat järjestelmään jos ei muista ajoissa vaihtaa tankkia (=ilmaus) ?
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Fordin tankinvaihtosysteemi on kyllä aivan kuljettajan fiksuuden varassa.
     
  9. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Niin arvelinkin, tuon tankin voi ilmeisesti kuitenkin vaihtaa "lennossa" eli kesken ajon?

    Tuollainen tuli muuten laitettua tilaukseen:

    http://www.edgeproducts.com/product.php?pk=91&pvk=278
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Voi vaihtaa lennossa.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ...ja ei kannata ajaa kuivaksi. Pruutat ei tykkää hakata kuiviltaan ja voi olla myos hankaluuksia saada taas käyntiin.

    Minkä vuosimallin auto tuli?
     
  12. Hande3007

    Hande3007 1st gear

    Mitähän nuo ongelmat voivat olla??
    Akun kaapeleiden irroitus on auttanut, mutta ei kait se nyt noinkaan kuuluisi olla...
    Mistä lähteä vikaa etsimään??
     
  13. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    -96. Ja tietysti mun tuurilla 7/96 :mad:
     
  14. freeride

    freeride Gearhead

    mitäs erikoista tossa on?jos tarkotat valomuutos ym.hässäköitä niin ne iskee jo 14.6.95 eteenpäin kuorma-autoilla.henkilöautoilla raja taitaa olla toi 7/96
     
  15. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Vaatii pari ylimääräistä vaatimuksenmukaisuutodistusta, joita ei olis tarvinnu 6/96 asti.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Alkaisin vikakoodien lukemisella, mihin ei riitä tavallinen bilipali lukija, vaan tarvitaan semmonen millä saa Fordin omat ei-standardi OBDII koodit ulos. Koodeja saa tulkattua vaikka täällä jos ei muu auta. Akut irrottamalla (tai sulake no. 9) saa kompuutterin nollattua ja koodit haihtumaan hetkeksi.
     
  17. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tilasin kans viikonloppuna korotussarjan tohon autooni (250 4x4)

    en tiedä sitte mikä sieltä tulee mutta pitäis olla tollanen skyjakcer:in 6 tuumaa korottava satsi.

    oli pieni pakko tehä asialle jotain kun etujouset on noin kolme senttiä irti pohjaanlyöntikumeista, montuissa tahtoo "vähän" pohjata.

    tuo oli sellanen sarja missä tulee etupakat kaikki iskarit pultit puslat jne. ja taakse korotuspalat, en nähnyt tarvetta ottaa takajousia koska nuo on hyvin ryhdissä, enkä taas toisaalta edes halua taakse mitään veteliä korotusjousia koska tod.näköisesti kuormattavuus kärsii aikalailla.

    kai noiden omat takajouset yleensä aika hyvin kestää jollei lavalla kauheita taakkoja ole jatkuvasti, eri on taas etupää kun sielä on se melko painava moottori :D
     
  18. kma68

    kma68 Gearhead

    Paljonko kustansi? Minulla etupäässä sama juttu; pohjaanlyöntikumit liian lähellä. Montako jousta pakassaan? Takominen on kyllä yksi vaihtoehto, mutta turhan työläs, varsinkin kun takomoita ei ole lähelläkään.
     
  19. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no joo. ei tuo onnistunutkaa ostaa tuolta putiikista:4wheelonline.com

    noilla jenkeillä on kyllä oudot systeemit kun ei visa edes kelpaa, ja silti noillaki on vissiin ainoa maksumahdollisuus tuo credit card.

    nämä lähettivät mailin jossa kerrottiin että tarvii olla usa:ssa myönnetty luottokortti muuten ei kelpaa niille, sinänsä outo homma koska onhan tuo visa todella kansainvälinen luottokortti.

    noh kai noilla on markkinoita senverran paljon kotimaassaan ettei tarvitse miettiä "kekkoslovakiaan" myymistä tai laivaamista, täälä kuitenki on markkinat lähes olemattomat usaan verrattuna.

    noh täytyy koittaa tilata uudestaan tänään jostain toisesta paikasta, kyllä liikkeitä ainakin jenkeissä on paljon jotka noita myy, mielellään ne ei sieltä mitään suomeen laivaa joten täyty käskeä americarsin lähettää se suomeen.

    noista sarjoista selviää aikas paljon ku kirjoittaa kuukkeliin: lift kit hakusanaksi ja rupee selaamaan.

    noita sarjojen valmistajia on lukuisia ja niitä on tarjolla lähes kaikkiin jenkkiautoihin joita joku haluaa korottaa.

    kannattaa syynätä muutenki tarkkaan hintoja koska ne vaihtelee jonkuverran liikkeittäin.
     
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onnittelut oivasta valinnasta :wink:

    Löpön loppumisen kyllä huomaa, alkaa pitää sellasta naputtavaa ääntä,
    sitten viimeistään kytkin toiseen asentoon. Ehtii kyllä ainakin 80 vauhdis ihan ongelmitta vaihtaa.
     

Kerro tästä muillekin!