Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Otopas nyt. Mika vuosmalli. Ooks see koska toiminnu? Jos ei oo sit voi ol vika myös siinnä, mitenkä on suoritety toi valojen oiroopaksi muutaminen. Jarruvalojen katkaisemisen yhteydessä on joskus katkaistu toi vaaleanvihrejä piuha vilkujen kytkimeltä väärast paikast siinnä se. Jarruvalot saadan mut cruise mykisty.
     
  2. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Vuosimalli on 2001 ja on ennen toiminnu kunnes kerran ei menny katsastuksest läpi ni muutostyöt tehtii tuolla salossa autoagentilla ni sen jälkee ei oo toiminnu . Mites tollane homma et onko miten korjattavissa ? :D
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eli siis onko auto jo aiemmin ollut täällä kilvissä ennen noita muutostöitä? Miksi ja mitä muutostöitä on tehty ylipäätään?

    Itselläni juurikin saman ikäinen Excursion ja myös Salon Autoagent tehnyt muutostyöt ilman ongelmia. Oletko ollut firmaan yhteydessä asian suhteen?
     
  4. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    On ollut kilvissä ennen muutostöitä ja ei olla oltu yhteydessä firmaan. Muutostöitä on tehty ajovaloihin eteen laitettiin hellan valmiit umpiot ja takana vaihdeltiin vain vilkut peruustus valojen tilalle
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mikäli k.o.ongelma on ilmaantunut tehtyjen muutostöiden jälkeen, niin eikö loogisinta olisi ottaa yhteyttä työt tehneeseen tahoon...?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jahah, jos ei oo sähköhommat tuttuja. Kannata käyt siel firmas, mis muutostyöt tehtiin. Voorumin kaut vaikea neuvo kun ei näe asiansa. Tos muutokses ite katkaisin vilkujen kytkimen takaa vaaleanvihrean piuha, see mene jarruvaloihin. Eli sillä saadan jarruvalon poies vilkuist. Vilkut nostin peruutusvaloihin ja jarruvalon toin lisajarruvalosta. Toi vaaleanvihrea piuha pita katkaist mahdollisest läheltä vilkujen katkaisintä siinnä rattipylvässä. Muuten lakka toimimast toi cruise. Mut toki, käy siel firmassa missa se tehtiin. Voi ol vaik joku liitin auki, kun tunnevat oman käsialan parhaiten. Tai sit noi onkelmat mistä Remmiveto kirjoiti.
     
  7. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Noh kiitos REMMIVETO kun lähetit CPS sensorin joka ikävä kyllä ei auttanut nykimisvikaan joten onko muita ehdotuksia mistä nykiminen johtuisi ?
     
  8. umpio

    umpio 3rd gear

    Joko olet tuohon firmaan ollut yhteydessä?
     
  9. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Ei olla mutta nykiminen olisi etu sijalla saada pois:)
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ no harmin paikka. Nykiminen: cps ( vaihdettu), icp-anturi, onko töpseli sisältä märkä?
    Onko minkä kuntoiset öljyt, yläsäiliön öljyjä ikinä vaihdettu.
    PCM-vika...

    Vaivaako aina, ainostaan kylmänä, ainoastaan lämpimänä.
    Joka vaihteella?

    Kerro lisää..
     
  11. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mistä on hyvä vetää letkuja tai lisäkaapeleita rintapellin läpi ohjaamoon?
    Onko siellä joku sellainen läpivienti. Ei viitsisi uusia reikiä alkaa leikkaamaan.
     
  12. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mikä töpseli ?
    Vaivaa aina lämpimänä ja kylmänä joka vaihteella. Öljyjen kunto pitäisi olla hyvä. Mitkä ovat yläsäiliön öljyt. Mikäs se PCM on ?
    Olen niin sanottuna keltanokka näissä asioissa... Vielä
     
  13. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Icp anturin töpseli, anturi on sylinterin kannessa laturin takana, törröttää ylöspäin, sen piuha irti, onko siaältä märkä?
    Yläsäiliön öljyt on korkeapainepumpun öljyt, moottorin päällä ylimmäisenä edessä. Se öljy olis hyvä huuhdella öljynvaihdon yhteydessä. Googlaa HPOP OIL CHANGE POWERSTROKE.
    PCM tark PowerControlModule.
    Iso apu vikojen etsimisessä on vikakoodien lukija, itse ostin sellaisen talvella, suomessa joku yritys myi, mun laite on AUTEL MAXIDIAG US703.
    Maksoi alle 200€.
    Asun espoossa, olet näemmä samoilta seuduilta, tuu käymään, voin opastaa ja voidaa lukee vikakoodit sun autosta.
     
  14. Ford F 350 duall

    Ford F 350 duall 1st gear

    terve kursionisti

    sellaisen pikku neuvon voisin antaa ko koneen kanssa tapelleena että jos niillä kierroksilla nykii niin otappa aivan ensiksi venttiilikopat auki ja käynnistä kone, seuraa taskulampulla että jokaisesta suuttimesta "ruiskahtelee" moottori öljyä samalla tavalla jos jostain ei tule tai tulee selvästi vähemmän tahi harvemmin kuin muista niin sielä takertaa tai on löystynyt magneettiventtiili. tarkista ensin suuttimien johdot yleismittarilla ettei ole poikki. antaa montaakin eri vikakoodia ko ongelmaan kun pata ei ittekkääk tajua vikaa 1280, 1211, yms
    suuttimien aukaisua ei kannata aristella osia on kaksi kertaa niin paljon kuin airamin termospullossa!
     
  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  16. Kekkonenkin

    Kekkonenkin 1st gear

    Morjesta vaan kaikille!

    Ostin tuossa jokuaika sitten tuommosen foordsonin ja nyt on ruvennut ajon aikana sillointällöin tekemään sitä että alkaa vilkuttelemaan tuota overdrive off merkkiä vaihdenupin päässä eikä sen jälkeen vaihteet enää pelaa. Kuittautuu kun käyttää virrat pois. Onko ollu muilla samaa ja onko korjailtu millä.
     
  17. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Nyt on asennettu mittari ilmaisemaan HPO paineita.
    Startatessa pomppaa paineet n200bar, sen jälkeen laskee tyhjäkäynnillä n 50bar:iin. Ja lämmetessä jopa 35bar:iin. Kierroksia otettaessa nousee reilusti taas ylös, mutta tyhjäkäynnillä siis 35-50bar.

    Onkos nämä normipaineet 7.3 koneella?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    laatikon elektroninen nopeusanturi. Kannattaa ostaa alkuperäinen osa, Minulta saat tilattua ton.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    käynnistyäkseen tarvitsee 500psi(34,5bar), tyhjäkäynnillä 480 (33bar)-520 psi(35bar) 10-11% duty cycle, kierroksilla 3000 psi (206bar)
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

    OK, kiitos REMMIVETO taas.
    Noi mun paineet siis lienee ok.
    Ajellaan , ja katsotaan kun TILT iskee, et mitä se sitten sanoo.

    Pauli
     

Kerro tästä muillekin!