Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onko kellään näköpiirissä F mallista ohjauspylvästä tarvis koko paskan,
    miulummin tiltillä.
    Huomenna pitäis selvitä yks mahdollinen , mut varmuuden vuoksi huhuilen.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ainahan voi myös seurata naftamittaria, jos nyt ei välttämättä halua elää vaarallisesti... ;)
     
  3. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tuo mun auto ainaki on sellanen että tankki ei tarvi edes olla lähelläkää tyhjä niin se jo kurveissa horii ilmaa.

    tuo ilmiö on vielä pahempi etummaisessa tankissa, niin ja kai se siitäki on kiinni kuinka lujaa kurveihin ajaa :D
     
  4. sasupe

    sasupe 1st gear

    Just tää Edgepoksi kiinostaa, kerro ihmeessä kokemuksista. Oma Foordi tulee Kotkaan huomenna ja perjantaina voisi ehtiä hakemaan. Odotellessa on ollu aikaa miettiä tuommosen hankintaa.

    Voi olla että vakio PowerStroke riittää mutta koittanu kiivaasti perustella itelleni että tarvin ton "vikakoodeja varten" :wink:
     
  5. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Mahtaakos tuo em. edgeboksi vaikuttaa kulutukseen miten? Onko kellään käytännön kokemuksia?
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kylla sen kerkiaa vaihtamaan jos hokaa ajoissa sen naputuksen. Mulla naytti toinen mittari hiukan vaarin ja tottakai muutaman kerran tuli tota ylimaarasta ''naputusta'' :rotfl:
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Riippuu nilkan asennosta, normi ajos laskee pari litraa, autoni entinen omistaja sano et laski jopa 4-5 litraa sadal.
    Itse en ole ajanu vakio ohjelmal kun noin 10 km , enkä meinaa ajaa vastaisuudessakaan, sen verran herkemmin pelaa sillä ekallakin ohjelmal,
    se "race" ohjelma on yleensä käytös eikä se "extreme"kään mikään liian raju ole. Täys kaasu kiihdytyksis ne erot sitten huomaa, muutama kunnon kiihdytys ja parkkiin niin huomaa eron kun turbo tuoksahtaa ja jäähtyessä napsuu :odroll: Eli kyllä eroa on reilusti vakioon nähden, mutta se löpön säästö ja kaasuun vastaavuus on se juttu tässä tapauksessa.
    En voi kun suositella, ja muistuttaa et turbiini kannattaa vahvistuttaa, ei maksa maltaita ja samalla saa stalspeedin alemmas.
     
  8. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Osaako joku kertoa paljonko kantavuutta F350 takaveto, 2 ovinen jatkettu ohjaamo 7.3 manual?
    Olis kiikarissa ja tarviis puoltoista tonnia olla.
     
  9. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Oma on 4 ovinen paripyörä ja kantavuus muistaakseni n.1400kg kok.massa 4300kg
    Jos en ihan väärin muista :oops:
     
  10. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tuleva F350 on muuten sama mutta crewcabilla. Tossa on GVRW 4373kg ja 3500kg riittää kuormuriksi. Kantavuus lasketaan punnituksessa.

    Huomenna Kotkaan hakeen ja ens viikolla vaalle jos ehtii. Paan infoo ku sitä on antaa.
     
  11. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Kuinka arvokasta turbiinin vahvistaminen on, hyviä vinkkejä missä kannattaisi teettää? Mikä on sitten käytännössä "sopiva" stallspeed?
     
  12. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Soitappa tuonne

    www.jntrading.fi

    Tuli hyvä ja edullisempi kuin valtamerien takaa.

    Koskinen K. Hartolasta huolti muuten laatikon ja palvelu pelaa, jeesas
    muutenkin kun laatikko asiassa, mm. vesipumppu tuli hänen kautta.
     
  13. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    eikö tuo turbiinilukko olekin ihan elektronisesti ohjattu? ajattelin vaan että toisissa tilanteissa olisi ihan paikallaan että menisi aikasemmin lukkoon.
     
  14. finmower

    finmower 1st gear

    Tuosta Edgestä, omassa ainakin kulutus putosi litran pari, ja on paljon mukavampi ajaa kun kone tottelee pintakaasua herkästi, taso 2 on kans käytös. Kokeilin kolmosta mutta oli tehoja niin paljon että taitaa rikkoa vakio auton. Mr. Mäen pihalla oli eilen 2008 F250 HarleyDavidson malli rekisteröitävänä, aika fiksu pikuppi.
     
  15. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Niin taitaapi olla mut stalspeed onkin eri asia
    nyt ainakin omassa perstuntumalla, kun lähtee reippaalla kaasulla kiihdyttää,
    niin luisto turbiinissa loppuu aikaisemmin eli veto on kiinteä kauemmin,
    normaali liikentees kun ruisailee niin eroa ei huomaa , vasta kiihdytyksis. vähemmin luistoa , parempi suorituskyky.
     
  16. sasupe

    sasupe 1st gear

    Auto tuli ajamalla Kotkasta Pohjanmaalle ilman ongelmia ja vaikuttaa hyvälle. Sen huomas että kytkimen on oltava ihan pohjassa ku starttaa. Pari kertaa kerkes ominaisuus "säväyttää" - ei startannu ja fuel filter varotus kollotti :)

    Auto on 4/95 niin DOT ei vaaranna liikenneturvallisuutta mutta vaihto koittaa umpioille. Nää on jotain muovia (ei siis lasia) ja ihan kustun kulahtaneet. Miten muilla, onko noi pleksiä aina?
     
  17. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tuosta turbiinista.

    en tiedä onko mun autoon tehty joskus jokin turbiinin rukkaus koska tuo luistattaa minusta hyvin vähän kovissakin kiihdytyksissä, ainaki isompaa heittäessä sen huomaa että vaihde todella menee silmään eikä se turhia luistattele, olisko sitten joku shift kitti tai jotain.

    no tuota on vaikeeta ruveta ruotiin koska en ole muilla ajanut ku tuolla omallani.
     
  18. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Saman panin itsekin merkille kun ekat 50 kilsaa omalla ajelin, aika "tönkösti" vaihtaa. Lienee kyseisen laatikon ominaisuus??
     
  19. F350

    F350 3rd gear

    Kyllä ne muoviset dotit yleensä kustun keltaisia on pääsääntöisesti. ja ei oikein millään tahdo saada "puhtaaksi"
     
  20. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo noi valot on kyllä ihan kusen polttamat mullaki, on kyllä vanhempi malliki mutta kaippa ne samaa muovi matskua on.

    noissa mulla on vielä kauheita skraiduja, kai niitä on siihen mattapintaan tullu ku joku on kravannu puhtaaksi jollain kovalla kravalla.
     

Kerro tästä muillekin!