Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ olenkin täältä sivusta seurannut että huhhuh, ollaan taas vaihtamassa jo vaikka mitä boksia ja pumppua ilman mitään hajua missä on vikaa ja missä ei.
    Omat vihjeeni mitä diagnoosiin tulee olen antanut aiemmin.
     
  2. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Mulla on idissä alkanut vuotaa suihkuputket nipoistaan, saakone Dsl korjaamolla hiottua tai vaihdettua päät että ei tarvis uusia putkia kokonaan ostaa.
     
  3. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Niin peruutus valot täytyisi saada toimimaan, se kaukaisin on ilmeisesti vähän hankalassa paikassa, onko tietoa onko vikaherkkää mallia?
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Vuotaako suihku vai paluuputket? Paluuputkissa on o-renkaat (tms) jotka alkaa falskaamaan.
     
  5. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Suihkuputket,
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

    https://www.youtube.com/watch?v=kRRlYYxoYSA

    Ei kait mitään tämän tyyppistä voisi olla...? Muistaakseni jollain jenkkifoorumilla myös sitä nykinää tietyillä kierroksilla yhdistettiin samaan ongelmaan.
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

  8. reiniday

    reiniday 3rd gear

    Terve,rupes voortti käymään niinkus vajaalla,eli tosi karkeesti. Käynnistettäessä käy normaalisti pari sekunttia,senjälkeen alkaa ryskyttämään ja CHECK ENGINE valo syttyy. En tiedä onko ees CPS sensoria vaihdettu. Vika alkoi pihasta lähdettäessä kesken kiihdytyksen,tehot hävis ja check engine valo sytty,pysähdyin päästin tyhjäkäynnille,valo sammu,auto toimi normaalisti. Vartin päästä kotia tullessa sama homma,mutta nyt käy vajaalla,paitsi pari ekaa sekunttia. Ehdotuksia? Kiitos etukäeen. t:RP
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täällä on vissiin siirrytty keskustelemaan yv:nä :rotfl: :poff:

    Ehdotuksia? Lue koodit.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nousee pintaan et vika tulee joko polttoaineen tai HPOP tuotosta. Käynnistyksen jälkeen käy kaikilla mut kun rupee tavaraa menemään ni loppuu kesken ja alkaa vajaa käynti.

    Toi et sytyttää CE-valon voi johtua ku tunnistaa et kaikilla ei käy..

    Mahd. vikakohteita:

    -löpön siirtopumppu
    -HPOP liittyvät viat
    -suutin ja niiden johdot/liittimet..

    En heti osoittais CPS;ää.. Outo vika sille..
     
  11. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Pulu kele lensi etumaskista läpi, ja vielä selvis hengissä.
    Maski pysyy vielä kasassa mutta halkeili sieltä täältä. Pitää vissii harkita uuden tai siis korvaavan maskin hankkimista,
    tyypillä ei välttämättä niin väliä, mutta mistäs suomessa löytyis, tai oisko jollaa myydä sellasta sopivaan hintaan?
    Pelihän on siis vm 2000 excursion.
     
  12. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tuolla tämän kyseisen automerkin/mallin osto ja myynti osastossa oli naamari myytävänä.
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Joo mulla olisi ylimääräisenä 2001 mallisesta Limitedistä irrotettu alkuperäismaski. Maski irrotettu autosta noin 70 tml kohdalla, kunto ihan OK. Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa.
     
  14. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Osaaks joku sanoo, mikä virka on sillä näppäimellä excursionin taustapeilissä? Peilissä palaa joku vihreä ledi. Mutta miksi? Pitäs ilm olla dimming peili, mutta en kyllä ole huomannu mitään eroa sen toiminnassa, oli se led valo päällä tai ei.

    Ja mistä löytyy helposti releelle ohjausjännite joka päällä kun avain on virta päällä tai startti asennossa. Paikka joko konetilassa tai ohjaamossa.
     
  15. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Se on se dimmerin nappula, toimii vasta pimeellä kun joku ajaa takana valot päällä. Jos on tummennettu takaikkuna niin efekti poistuu kokonaan tai ainakin heikkenee huomattavasti. Itte huomasin sen toimivan vasta ku tumma takaklasu vaihtui kirkkaaseen.
     
  16. callahan

    callahan Gearhead

    Nyt halvaantui alipainepumppu, kalvo oletettavasti. Vuotoja kun en linjoissa havainnut. Kerran sietää polkaista jarrua, toka polkaisu onkin sitten tehostamaton :lol:
    Luputtaa sormenpäätä todella vaimeasti letkunpäästä.

    Onkos kokemuksia saako tuota kalvorasiaa näihin irrallisena ?
    GM:iin näyttäisi saavan. Pumppua (a-1 Cardone) löytyy valtakunnasta kyllä.
    Tietenkin se antautui kun reissuun piti lähteä.
     
  17. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Nyt olis tarve vasemmalle puolelle se osa mihin käsijarruvaijeri kiinnittyy. Tuossa avasin takajarrut ni toiselta puolelta puuttuu kokonaan se osa. Onko tietoa mistä voisi löytyä? 3" o pannan leveys
    Siis se mekanismi osa käsijarrulle
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ "Pakkohan" se vipstaaki on jostainpäin suomea löytyä, mutta jossei löydy niin voin laittaa tulemaan.

    Samoja jarruromppeita ollut Fordeissa iät ja ajat.
     
  19. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    kiitti powerstrokelle. täytyy kokeilla meneekö leimasta läpi, jos ei mene niin sit pakkokai se on kuntoon saada.

    peruutus valot ei syty vivusta vääntämällä. mutta kun aukaisi sen liittimen vaihdelaatikon kyljestä "neutralswicth" ja yhdísti hyppyjohdonlla liittimet niin iloisesti alkoi palaa. mutta onko toi neutralswitc vika yleinen vai vika siinä pakkivalo kytkimessä joka on vielä erikseenkin jossain ku löytäisi.
    selvitykset jatkuu mut helpottaisihan se jos vinkkejä tulisi
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kokemattomille vinkiksi, jos esim vaihdatte polttoainesuotimen kyljestä 7.3 koneessa sen paineen säätö regulaattorin tai vain jousen, kandee olla todella tarkkana sen asennuksen kanssa. Jousi näytti menevän hyvin paikalleen. Onneksi mulla on asennettuna siihen suotimen kylkeen se polttoainepaine mittari. Kun laitoin virrat päälle, pompsahti paineet reilusti yli 100PSi.n. Pitäs olla n.50-65PSi.
    Asensin jousen ja regun uudelleen, ja sama vika taas.
    Kolmannella kerralla onnistui.
    Jos mulla ei olisi sitä mittaria suotimen kupeessa, olisin onnellisena lähtenyt ajamaan täysin tietämättömänä korkeista paineista. Varmaan olis joku paikka hajonnu jossaa vaiheessa.
    Osaaks gurut sanoo, mitkä olis voinu olla seuraukset?
     

Kerro tästä muillekin!