Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. rs

    rs 1st gear

    No niin nyt alko 7,3 excursioni kusemaan öljyä hpopin takapäässä olevasta messingin värisen mutterin välistä eli sen mikä osottaa tulipeltiä kohen!
    Osaako joku kertoa lentääkö sen mutterin alta jotain kun sen aukasee vai onko se vaan simplex o renkaan vaihto ja mistä saan nopeasti semmosen o renkaan??????
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Olikos täällä joskus jollain noita TS performancen Chippejä 7.3:seen myytävänä??
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eikös tuossa muutama sivu taaksepäin eräs käyttäjä niitä kaupitellut, ei muuta kuin tiedustelua kehiin. Oman chippini tilasin suoraan Tymar Performancelta(muutakin tilasin heiltä) rapakon takaa. Tarkoitus olisi laittaa chippi kiinni ensi viikolla, palataan asiaan...
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    tarkast sulakeet F2.27 15A, F2.45 10A, F2.112 30A Sit kato konepellin alla, releeboxi 3, Kuskinpuolisen akun ja tulipellin välis, sellainen kahden samanlaisen releen boxi (transfer case high to low,low to high relays) missa pitais ol kansikiin. Kokeil vaihta releeita keskenäin, ooks mita reaktio.(VIRRAT POIES PÄÄLTÄ kun vaihtaat releita tai vetäät pistokeitä auki!!!) Sit tosta vakuumisolenoidistä mika ohja napalukkojen toiminta (apumiehen puolel sisälokasuojas) ei sais irriota pistoket virrat päällä, voi aiheuta koko järjestelman blokkauksen. Sitä vika pysty poistamaan vaan sit koneella. Jos on olnu nelikkö pitkä käytämät, voi ol see jakolaatikko ohjausmootorin sydeemikin ryytyny. Pysty avaaman ja putsaman.
     
  5. elmer

    elmer 3rd gear

    Ok. Kiitos. Sulakkeita tuli tutkailtua ja ehjät on. Pitää kokeilla rele. Nelikkon käyttöä muutaman kerran viikossa. Se vähän kummastuttikin kun yht äkkiä täysin toimimaton. Pitää kattoa onko jotain vika koodeja... Ramiinka ole vielä saanu aikaseksi tilata etu kardaania niin saisi tuossa nelikko pelittää.
     
  6. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Tossa ylhäällä on kuva pumpusta. Ollaan vaihdettu nyt 2 kertaa näkyviin proppuihin o - renkaat, ja yhä tippasee dieseliä. Mikä hitto siinä oikein on? Pitäisi olla hyvät o renkaat!
     
  7. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Onkos haisuu ongelmasta, kun juuri äskettäin vaihdettu hehkut, GPCM, venakopan kannen tiivisteet johtoineen. Ja juu Motorcraftia oli.
    Toiminu, ja toimii ihan ok, mutta välillä startin yhteydessä heittää SES valon ja koodi P0674. Koodilukijalla saa pois, mutta taas jossaa startissa syttyy uudelleen. (Koodi: Cylider #4 glowplug, circuit open).
    Johdot on GPCM:llä ja venakopan liittimellä kunnolla kiinni.
    Ja kun siis SES syttyy vain välillä.
    73 powerstroke 2000.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    4" rööri kiinni ja samalla kertaa 6-asentoinen chippi. Upeat äänet ja erittäin kiva lisäpotku! Miinuspuolena joutuu käyttämään virtoja useampaan otteeseen, ennenkuin "THEFT" -hälytys katoaa. Mitä todennäköisimmin (vieläkin) huono kontakti PCM:n ja chipin välillä eli korjattavissa oleva asia.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    toi "THEFT" valo ei pitais ol kyl sidottu sun auton chipin http://en.wikipedia.org/wiki/SecuriLock
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Kyllä tuo vika on selkeästi chippiin/PCM:ään sidonnainen.
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ohjautuuko automaattinavoille alipaine tuosta vänkärin puolella olevasta aparaatista alipainepumpun etupuolella? Navat vaihdettu manuaaliseksi ja alipainevuoto vaikutti olevan e.m.kohdassa. Nyt putki tulpattu ja alipaineet löytyy.
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Onko 4R100 toosassa jotain säätötoimenpiteitä vaativia kohteita? Pakki tuntuis ikäänku lipsuvan, ollu jo kauan vähä vetelä... Eteenpäin vievät vaihteet ok.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Se aparaatti on alipainepulssisolenoidi, navoille ei mene jatkuvaa alipainetta vaan pieni pulssi kytkentään ja isompi irroitukseen.

    On niitä vaihdettu ennenkin vuodon takia..
     
  15. lincci

    lincci Gearhead

    Rupes kiinnostaa nuo ahtopaineet.... Onkos tietoa mitä kuuluis olla paineita -99 mallin 7.3 pick-upissa ?

    itellä maantiellä ilman kuormaa ehkä noin 1 psi:tä ja normi kiihdytyksessä noin 10 psi:tä ja kovemmin polkaistaessa n.15 psi:tä, täyskaasukiihdytyksellä en tohtinut vielä koittaa....

    Onko normi paineet tuollaset ?
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On, max paine vakiona on 17psi, sen yli menevät sytyttää "check engine"-valon.

    Mut on siihen apujakin olemassa,

    Omassa on painetta 32psi..ilman hälyjä..
     
  17. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Pystyykö nuita ahtopaineita nostamaan ?
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pystyn, samoin polttoainepainetta, löytyy uusia polttoainelinjan banjoliittimiä jotka voi avata virtaamaan enemmän..
    Kunhan valmista niin löytyy peruskorjattu viriturbo hyllystä... Isompi siipi, parempi hukkis, laakeroitu & puntitettu.
     
  19. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Entä minkäslainen hintapuoli noissa on ?
     
  20. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Noniin nyt vähän vaikeampi kysymys että pystyykö ford excursionin sähkö säädettävän kaasupolkimen potentiometrin korjata kun nyt tiedetään että nykiminen on johtunut siitä. Kaasupoljin mitattiin ja ja ennen kuin yksi neljäsosa kaasupolkimesta on painettu potentiometri oli siihen asti pimeänä eikä siis toiminut pintakaasulla.
     

Kerro tästä muillekin!