Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. maku79

    maku79 1st gear

    Miten ootte saanut Dot etuvalot hyväksyttyä leimalle?
    kyselin katsastus mieheltä ja se sanoi ettei tiedä..
    Pitääkö olla korkeuden säätö
    riittääkö ilma-pussit takana
     
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    Pakuksi leimaamassani RAMissa DOT valot kelpasi kun ensin hain niille asiantuntijalausunnon Espoolaiselta katsastajalta. Maksoi reilun satasen.
    Eli äijä vaan tsekkaa että valokuvio on epäsymmetrinen, ottaa pari kuvaa ja kirjoittaa todistuksen joka sitten näytetään normi katsastuksessa.
    DOT valojen kanssa ei tarvita korkeudensäätöä
     
  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Niin väitti Kouvolaskin ettei saa laittaa DOTtei takasin mikäli e tuikuille jo katsastettu, kysy vielä muiltakin ja kaikki olivat samaa mieltä. Tämä vielä konttorin päätirehtööri, aikani jankkasin et kun muualla on onnistunut, et eikös samat säännöt luulis olevan täälläkin. EI.
    Meni pari tuntii nii soitti takas, et juu voit vaihtaa ja tulla katsastaa ne, pyyhitään otteesta pois merkinnät e valoista ja korkeuden säädöstä.
    Oli jäänny kuulemma vaivaa ja piti selvittää asia.
    Tyypillistä kun ei itse ole asioista perillä niin kielletään kaikki.
    Nyt on projektorivalot matkalla joilla muutkin on leiman saannu joten katsotaan miten käy.
     
  4. maku79

    maku79 1st gear

    Pitää siis ruuvaa valot kiinni ja kattoo kuinka käy
     
  5. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mut saaks tuohon säädettävään polkimeen vaihdettua anturia ? Siinähän on jokin luukku joka on muovi niiteillä kiinni. Joten saako sinne sisään vaihdettua pelkän anturin ?
     
  6. umpio

    umpio 3rd gear

    Nonniiimmpoijjaatt;

    pankaas kertoen ihan inhorealistisesti että pääseekö tuommoisella F350 duallyllä talvella mihinkään? Esim. siis tämmöinen: http://www.nettiauto.com/ford/f350/6459167. Vai pitääkö suosiolla ostaa nelikko. Asuinpaikka maalla, joten sitä lunta ja jäätä joskus on; tosin suurin osa ajoista tapahtuu ihan nelostiellä, joten pahat olosuhteet ovat marginaaliset. Ainoa huoli on se, että jos pitäisi hevoskopilla päästä liikenteeseen, niin onko tuo talvisin kuinka ja kauhea yhdistelmä? Ja vielä tekniikasta sen verran, että eikös näihin kaikkiin 7.3 -koneisiin voinut laittaa biodieseliä?
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Excursionisti: saa pelkkää anturia.

    Umpio: ajoin usean talven takaveto dualilla ja se on aivan hanurista. Sillä jäi kiinni huottiksen tasaselle pihalle jos oli lämpimät renkaat.. Lavalle 500kg painoa ja hyvät renkaat sit pärjää jotenkin mut möin ja aloin etsimään neliveto duallia.
    Hieno peli, pääsee mihin vaan..

    Biodiesel? En ihan kaikkea laittais, suutin on aika herkkä särkymään.. Ovat särkeneet niitä huonolla ryssän dieselilläkin..
     
  8. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Pystyykö itse vaihtamaan ? Onko jossain jotain selostusta tai videota mistä näkisi millanen homma se on käytännössä? Pystytkö sinä tekemään sen esim.?
     
  9. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    No höpö höpö, en minä ainakaan jäänny sillä talvella mihinkään kiinni oli sitten jäätä tai 30 cm lunta parkkipaikal, enkä edes kesäl takapihan savipeltoo vaikka toinen puoli upotti reilusti :D
    Pärjää sillä kun käyttää päätään ja ennakoi, ei tääl landel tiet aina yö aikaa ollu aurattu kun piti töihin kulkee, eikä kertaakaan tarvinu hinata.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juurikin näin. Toisinpäin sanoen nelivedolla ei tarvitse koskaan vaivata päätään ja arvuutella pääseekö vai ei, ja jos pääsee niin pääseekö takas. Ei koskaan. Se on mukava tunne. Itse en ostaisi kaksvetoa ainoaksi autoksi. Ajettavuudessa ei ole oleellista eroa, vaikkakin omista on takavetonen jatkohyttinen +manuaali maantiellä suosikki. Aivan mahtava ajettava niin suoralla kuin mutkatielläkin.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kateeksi taas käy kun osaa tehdä tollasta jälkeä, tai löytää jonkun tekemään.
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Chipin mukana tuli tehtävää varten tuollainen "karhunkieli". Käytin myös varovasti erittäin hienoa hiomapaperia ja hyvin pientä sähkömeisseliä.

    Uutena asiana netin ihmemaailmasta löytyi ohjeistus, että nimenomaan 7.3 Excursioneissa pitää kytkeä PATS pois toiminnasta ennen lastun asennusta. Katson asiaa viikonlopun mittaan jos vain suinkin ehdin. Moista seikkaa ei lastun myyjä ainakaan muistanut kertoa, eikä tästä puhuta edes TS Performancen sivuilla. Olettavat kai että kaikki asentavat lastun "äffäläiseen"...
     
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mikäslainen homma on vaihtaa Curson lootaan kardaanin puoleinen laakeri? Siinä on aavistus klappii kun putkee heiluttelee, samal vaihtaa ristikot, niissäkin takimmaises klappii hitunen. Saa nähdä helpottaako tuohon 90 vauhdis kuuluvaan ja tuntuvaan jurinaan.
    Mitä noita googletteli ja yritti härmäläisittäin lukee niin aika yleinen ongelma tuo tuntus olevan.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kiitos rispektistä.
    Eniten se on viitseliäisyyttä ja malttia, että tekee/hankkii/muokkaa korjauspalat, jotka on riittävän sopivat.
    Tuohonkin hommaan oli varattuna kaikki Shermanin tarjoamat korjauspalat, mutta käyttökelpoista oli vain 2palaa/puoli, kun 5palaa oli hankittuna/ puoli.
    Ongelmana oli tarvke helmoissa niiden täysin alkuperäisestä poikkeava muoto (slip on malli). Niillä ajatus on haudata mätä korjauspalan alle

    Tuo lattia oli kyllä niitä mukavimpia mätähommia pitkään aikaan.
    4x4 F-350 tarjoilee paikkaa ihan inhimilliselle työasennolle ja työläin kohta on A-pilarin alapää. Eli ei mitään mahdottomia kotelorakenteita.

    Seuraavaksi kuljetusauto kaipaa lavan siistimistä.
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Millainen kardaani sun autos on? Sit tarkoitan ooks ristikot vaihdetavissa. Ooks ne toppareila, vai liimatuja. Mulla on paikalla Cardone palikka ja siinna on toppareila. Niitä liimatujakiin saa vaihta, mut on hankalampi homma. Niis ei vältämat ole klappi, mut on kulunu sellaiset pykälät sinne ja sit juristelekiin. Ostin uudet ristikot US Partsist Hertoniemest. Niitä saa ilmeisest paikalisest agrimarketistakin, kun on aika tavalla stanumittaiset ristikot. Mut ei kannata tietenkin men sinne ostama :lol: Ja jos on valitavana, sit tietenkiin rasvatavat. Mullakiin juristeli siina 90 paikkel. Mut loppui kun olin vaihtanu molemmat ristikot. Eli vaihta ensiks ristikot ja kokeil milt tuntu, voi ol et ei tarvi rupee loota purkaa.
     
  16. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Millainen kardaani sun autos on? Sit tarkoitan ooks ristikot vaihdetavissa. Ooks ne toppareila, vai liimatuja. Mulla on paikalla Cardone palikka ja siinna on toppareila. Niitä liimatujakiin saa vaihta, mut on hankalampi homma. Niis ei vältämat ole klappi, mut on kulunu sellaiset pykälät sinne ja sit juristelekiin. Ostin uudet ristikot US Partsist Hertoniemest. Niitä saa ilmeisest paikalisest agrimarketistakin, kun on aika tavalla stanumittaiset ristikot. Mut ei kannata tietenkin men sinne ostama :lol: Ja jos on valitavana, sit tietenkiin rasvatavat. Mullakiin juristeli siina 90 paikkel. Mut loppui kun olin vaihtanu molemmat ristikot. Eli vaihta ensiks ristikot ja kokeil milt tuntu, voi ol et ei tarvi rupee loota purkaa.

    Nyt on rasvattavat ja lukkorenkailla kiinni ihan normaalisti.
    Täytyy tilaa rockautost jos löytyy rasvanipal, samal tulee kun muutakin tilaa.
    Sitten tarvis hehkujen ohjaus boxsi, mitäs mahtaa täällä maksaa, rockautos oli alta satasen mut ei ollu motorcraft joten en tilaa sieltä. Sitten olis tuollanen pulju mikä ilmeisesti lähettää vetten yli http://parts.autonationfordwhitebearlak ... controller

    Remmiveto jos lukee, niin saa heittää privana tarjouksen nii vois ajella joku päivä sinne :)
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Lauantaipäivän ratoksi vielä hitusen puhdistelin PCM:n kontakteja 400 hiomapaperilla ja irrotin taas PATS II:n piuhan. Nyt sentään lähtee useimmiten käyntiin ja kaikki lastun ohjelmat tuntuvat toimivan. Tosin ei vieläkään 100% toimiva, välillä pyörittää vaan ei lähde käyntiin.

    Täytyy puuta koputtaa, mutta sen verran paljon tullut tuota PCM:ää ruuvattua, että onneksi ei ole pimennyt vielä! Netin kauhutarinat mielessä pitäen...

    ...ja autohan toimii chippi irrotettuna täysin normaalisti vakiona.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikähän mahtaa olla viimeisintä huutoa ohjelmien kohdalla, joku android app tms?
    Olen pysynyt kokonaan erossa chipeistä ja pysyn vastakin.
     
  19. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ainakin chevy duallilla pääsee,kotona jyrkkä mäki takapihalta ylös,eipä ole jäänyt töihin lähtemättä vaikka aamu 5 ei lumitöitä ole kerennyt tehdä,p-karjalassakin tulee joskus lunta,joskus jopa aura auto näkyy.
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eli et koske lastuihin pitkällä tikullakaan? :) Mitäs mieltä olet OBD-portin kautta toimivista programmereista? Vaiko vakio paras? :)
     

Kerro tästä muillekin!