Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Raha miehet ajaa vakiolla, köyhän on pakko käyttää edgee, nii jää rahaa muuhunkin :lol: Jos ohjelmal säästää sen muutaman litran satasel ja saa tuon malmikasan kiihtyy 8,5sek satasee niin pitää olla ihan tyytyväinen. Joo tiedetään ,tiedetään , ei saa ajaa noin kovasti :soosoo: :rotfl:
     
  2. rs

    rs 1st gear

    Tere onko tuo edge mimmonen verrattuna tuohon bully dogiin? Minulla on tuo bully dog ja jotenkin ehkä kaipaisin että sais tuota lootaakin jotenkin vähä järkevämmin toimimaan.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    joo meinasin ohjelmilla juurikin noita obd juttuja. Sellaista saattaisin kokeillakin. Tossa ei ole koskaan mitään ollutkaan eli auto on vakio. Ajettu sillä ei ole yli vuoteen...josko alkais ajo maistua kun se vähän vielä vanhenee.

    Nykyään kun on jo vaikka mitä android app skanneria ja lukulaitetta mitkä kommunikoi obdn kautta. Obd liittimeen tökätään vaan wi-fi tyylinen palikka minkä kautta älypuhelin kommunikoi. Tuntuis vaan jotenkin hölmöltä alkaa ruuvarien, porien ja santapapereiden kanssa jotain potikoita asenteleen.
     
  4. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Meneekö keskiperään muuten sama öljy (ATF) kuin automaattiaskiin?
    Kyseessä siis 7.3 vm 2000. Onko havaintoa, paljonko sinne suurinpiirtein sitä menee?
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    jo kyllä see sama ATF mita laitoit vaihdeston sopii sinne jakolaatikonki, muistakseeni sinne meni joku pari litra ehkkä...?
    ...."Raha miehet ajaa vakiolla, köyhän on pakko käyttää edgee, nii jää rahaa muuhunkin " :lol: ....
    .... vaihdeston korjauksen? :odroll:
     
  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onkos sul laatikko rikki ?
    Ajaa voi muutenkin kun kaasu on/off asennos :soosoo:
    Kaikkihan saa rikki vaikka vähentäis tehoo :odroll:
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ei. 4R100 ja 5R110 on aika tavalla eri laatikot. Myös niiten kuormituksen sieto on erilainen. Kyllä, kaikki pysty räjähtämä jos kovasti yritä.Tuntuu että voorti ei oikein sovi yhteen Edgen palikoiten kans. Moni on niitä kokeileny ja tulos jotenki pehmeä. Kokeilin joskus kans, oli joksekin osto mielessä. Tietyst nyt puhun eri autost sit omast 6.0 litrasest, missä elektronisest ohjattu 5R110 loota. Mutta muutaman päivän jälkeen luovutin. Mootori toimi kutakuinki ja tehojakin tuntui tulevan pikkasen lisa. PA kulutus pysyi ehkkä samana. Mutta vaihdeston ohjaus on Edgel selvesti metsäst. Loota rupees tako pykäliä pesään vähä niinkuin lekalla... SCT tuuneri taaskin lisas mukavast tehojä ja loota toimi kun unelma. Myös kulutuksestä lähti reilu litra poies.
    "Juhamannile" ooks noi PCM nastat oikeesti niin pahasti hapetunu että hiekkäpaperillä pitaa putsaat. See ei varmaast hyvää tekee. Kun krahnat poies siel nastan pinnas olevan ohuen hopean pinnoiteen. Sielt paljastuv kupari ei sit oo enä yhtä hyvää virran johdin ja on eritäin herkästin hapetuva. Noit nastoja voi putsat asetoonilla tai eeterilla. Mutta kaikenlaisi sähkölaiteiteen putsausaineitä löyty http://www.tele-tukku.fi/tiedosto_haku/ ... LS2009.pdf Noh ehkkä karhunkieli joisakin pahemissa tapauksissa, mutta sekin voi ol liika.
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ihan ohjeiden mukaan on putsattu. Lastun mukana tulee tuo "karhunkieli", toiset suosittelevat hienoa hiekkapaperia. PCM:n koko piirilevy on pinnoitettu geelimäisellä aineella. Tuo hopeanvärinen pinnoite liittimien päällä on sitten TODELLA ohut ja lähtee pois erittäin helpolla, kuten mullakin tapahtunut. Hapettumista ei ole lainkaan. Toisaalta, monilla liitos toimii moitteetta kuparipinnallakin, ilm.vähän tapauskohtainen juttu. Saattaa olla, että kiikutan oman boksini lastun kera elektroniikkamestarille, joka tarv.tinaa pintoja tai muuten varmistaa liitoksen pitävyyden. Tällä hetkellä lastu itsessään tuntuu pelaavan normaalisti, mutta käynnistymisen kanssa on ongelmia. Jahka auton saa käyntiin, lastun ohjelmat pelaavat normaalisti. Ajoneston olen kytkenyt pois toiminnasta.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    millaisen chipin sa niiltä ostit. Näikse olevan myös cursionin sopivaa, mut on vaan sit +75 Hp antava. Cursionis on erilainen ohjelma PCM-s kun on F-laises. Todennäköisest jos haluat oikeen, sit pita se tilaat niilt antamalla oman auton vin koodin. Ja ne kirjoita sulle sinne lastule sun auton sopivaan jutun. Jos mä nyt oikein ymmärsin niiten asioita. Voi ol et pelkän PATS modulin poieskytkentä ei riitä sovitelun sen takia. Kun cursionin PCM on ohjemoitu toimivaksi PATS modulilla. :odroll:
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Kyllä kaikki mainitsemasi seikat on otettu huomioon. EBM2 oli meikän PCM:n koodi. Lastu TS Performacen chippi ja sen on ohjelmoinut Dale Isley / Tymar Performance. Ohjelmat on aika lailla perussettiä eli 1.vakio, 2.tow, 3.race, 4.extreme, 5.hi-idle sekä 6.no-start. Selvä ero vakioon jo tow-asetuksella. 3.ja 4.asetuksella potkua onkin sitten tuntuvasti enemän, extremelle luvataan vähintään +140hp takarattaille(vakioon verrattuna).
     
  11. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Joo, tää vika selvisi, oli kopan alla nelos hehkun piuha irti, oli kait jääny löysälle.
     
  12. kostaja

    kostaja Gearhead

    F250 -99 kaappariovilla

    Olisiko jollain tietoa kaiuttimien koosta ovissa?
    Alkuperäiset alkaneet särisemään ja tilaisin uudet mutta ei tarttisi purkaa kuin kerran jos olisi valmiit kajarit odottamassa.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

  14. kostaja

    kostaja Gearhead

    Laatikko temppuillut jo pidempään ja öljyt aloin vaihtamaan niin oli
    huonossa hapessa ja magneetissa jauhoa ja lastuja enemmän kuin kuuluisi.

    Suosituksia minne aski remonttiin?

    Tarkoitus irrottaa loppuviikosta ja kauaa ei voi autoa pitää pois ajosta.
     
  15. asperiini

    asperiini Gearhead

    MVA Auto Savonlinna.
     
  16. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tulipahan tuossa eilen vaihdettua omaan Excuun kaasupoljinasetelma. Pikku juttu ja loppui se käynnistyksen jälkeinen kaasun vastaamattomuus. Ebaysta Dorman, Made in China näytti olevan mutta toimii...
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joku aika sitten oli puhetta chipit vs. programmerit ja kyselin android appien tms perään. Noh, näköjään niitä on:

    http://usdieselparts.com/i-13466214-sct ... r-gas.html

    Toi ei kyllä mitenkään vakuuta ohjelmavalikoimallaan, tai oikeastaan sitä ei ole. En tiedä miten tohon saa ohjelmia sitten.
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Supports and holds custom tunes.

    Eli menisiköhän tuohon valmistajan normaalit softat. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Jos tuosta chipistä ei tuu lasta ei paskaa, niin voisihan tuota kokeilla.
     
  19. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mie laitoin ts performancen 6-asentoisen chipin ja ei vielä ole ainakaan tullut mitään eli toimii kuin unelma ja saa tuon malmikasan liikkumaan yllättävän ripeästi. Kunhan muistaa vain huolellisesti puhdistaa pcm:män kosketuspinnat niin eiköhän sen pitäisi toimia.
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Excursionisti, katosiko se nykimis oire? Ja katosiko chipin mukana vaiko jollain muulla tavalla?
     

Kerro tästä muillekin!