Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Hande3007

    Hande3007 1st gear

    RockAutosta uudet umpiot alle viikossa suoraan kotiin, kustansi n.100 eur pari... Ei paha!
    Näytti olevan Ebay:ssa myynnissä myös kirkkaita (euro style) D.o.t hyväksyttyjä umpioita n. 39,95 kpl
     
  2. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    täytyypä kyttäillä jos vaikka löytyis tohon 90malliinki uusia, saishan tohon sovitettua mitkä vaan mutta mieluiten laittais kumminki sellaset jotka sopii bolt on malliin....
     
  3. kpj

    kpj Gearhead

    Terve vaan,

    Vielä nuo umpiot näyttää olevan itellä kunnossa, mutta silti varmaan tulee jossain vaiheessa laitettua tilaukseen nuo kirkaslinssiset umpiot. Aina niissä tuntuu tuo valoteho olevan parempi kuin noissa rihlatuissa malleissa. Noita umpioita ainakin omaan malliin löytyy täältä:

    Linkki

    Aika kattava kuvasto heillä on ja piti laittaa jo oma kuvasto tilaukseenkin, saa nähä milloin tulee...


    Mut sit kysymys aiheesta poiketen. Eli mitenkähän suuret pyörät mahtuu kulkemaan -93 idi turbo f-250:ssä ilman, että tarttee laittaa mitään levikkeitä? Tällä hetkellä alustakin kuten myös muukin autosta on orggis kunnossa.
     
  4. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo kyllä sinne aikas isot vielä menee riippuu tietenki vanteista, mulla on alla itellä 305/70 16" ja tuola olis vielä tilaaki.

    vanteet on jotku eaglen pyöree reikäset 8"leveet enkä tiedä et:stä

    mutta kyllä tollasessa ainaki se 33x12.5 tuumanen rengas pitäs heittämällä pyöriä.

    nyt pitäis itelle tulla tosiaan 6tuuman korotus ja siinä ne uhos että 37*12.5tuuman rengas pyörii joka mahdollisessa tilanteessa ottamatta mihinkää kiinni, saas nähdä :D
     
  5. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    miten se näissä foortilaisissa ku mulla oli suburbaniin vaikeuksia saaha leima ku olin korotellu vähä ja tuntu ettei isompia renkaita millään..nyt mulla on tulossa excursion jenkeistä ja ajattelin tilata samaan kyytiin korotuspalikoita..elikkä onnistuuko se vai korottelenko turhaan?? :(
     
  6. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    eikö nuo säännökset vähän mene sen mukaan miksi auto on rekisteröity? eli kuorma-auto on eri ku maastokuorma-auto...

    niin mä ainaki oon ymmärtänyt että kaikki maastomalleiksi jos vaan saa niin rakentaminen on kai helpompaa...

    en tiä miten sitte itellä tuon 6tuuman korotuksen kanssa ku oma auto on vielä kaiken huipuksi paku. noh täytyy se kumminki leimata pian niin tulee asennettua tuo satsi sitte vasta ku on tuore leima paperissa, on sitte vuosi aikaa miettiä miten selittää tuon korotuksen katsaäijälle...
     
  7. kpj

    kpj Gearhead


    Juuri 305/70 16" renkaita olenkin jo tähän hetkiseen tilanteeseen mietiskelly. 35" renkaat on mitä olen suunnittellut, mutta pitää ensin hankkia tilailla pikku korotus. Mie oon kyllä ajatellu jos pelkästään 4" korotuksen hankkis, ni ei tuo katsuri niin paljoa kerkeis ruveta nalkuttamaan. Pitäis olla jäykkä etuakseli, ni ei vois katsuri niin herkkään huomata korotuksen määrää.



    Muuten, ootteko löytänyt paikaa Suomesta mistä löytyisi 4" pönttöjä pakoputkeen? Martteliuksella on 3,5" versioita, mutta ovat kyllä aivan saakelin kalliitakin.
     
  8. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo kyllä se 4"olis mullekki auttanut mutta ajattelin että eikai se 5senttiä siinä sitten paljoa lisää tee... nousee auto kumminki aikas paljon joka tapauksessa.

    eikö noita pönttöjä ole jotain kuorma-autoihin tarkotettuja olemassa jotka on 4tuumasia, muuten niiden ulkomitoista en tiedä, mutta kysäse jostain kuorma-autojen osia myyvästä paikasta...

    noi ns. merkkipöntöt nyt maksaa henkilöautoonki liikaa :D
     
  9. kpj

    kpj Gearhead

    Mitä korkkeempi sitä kommeempi :D , niinhän se menee. Pitää vaan lavalla aina jotaki silloin tällöin saada kuljetettua, sen takia pitää pysyä tuossa 4" versiossa.

    Pittää lähtee käymään tuolla kuorma-auto puolella, jos sieltä löytyis ratkaisu noihin pakoputken pönttöihin...
     
  10. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Hieman asiaa sivuten, kun nyt kerran renkaista on puhe: Onko kellään ollut Excursionissa 305/50/20 rengastusta? Sopiiko ilman levikkeitä, katsastettua ilmeisesti saa ilman kommervenkkejä?

    285 levyistä ajattelin aiemmin, mutta tulevat vanteet ovat niin leveät (en muista kuinka leveät) että vaatii 305-renkaan.
     
  11. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Katsastuksessa pitää olla riittävän kantoluokan kumit alla, voi olla aika kiven alla tossa kokoluokassa.
     
  12. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Tuota kantoluokkaa en tullut ajatelleeksikaan, M.C. joka hoitaa auton suomeen sanoi että nimenomaan 285 -leveydellä on kantavuusongelmia.

    Oli miten oli, nyt on paketti tilattu, vaikka kuulemma tuleekin hiukan kaaren ulkopuolelle ilman levikkeitä. En viitsi nättiä autoa levikkeillä pilata, joten pitänee sitten leimata vakiorenkailla. Ei kai noita kukaan tienpäällä syynää?

    Aika paljon näkyy olevan noissa kuorma-autoiksi leimatuissa vehkeissä olevan isoa vannetta ja rengasta.
     
  13. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no kyllä pitää olla erikoinen syynääjä jos tuollaseen rengastukseen tienpäällä puuttuu, mulla ei ainakaa maastureissa ole oikeastaan ikinä ollu isoja renkaita otteessa, ja niitä autoja on ollut useita eikä kukaa ikikinä ole mitään kyselly...

    kaippa tuossa cursionissa senverran kaaren ja kumin välissä tilaa on ettei heti kiinni ota vaikka ulkoniski lokasuojasta hiukan...
     
  14. jylppy

    jylppy Gearhead

    Ehtoota.

    Tuossa kun nyt ootte noita jousihommia pähkäillyt niin montako lehteä päällekkäin pitäis tossa kaksviiskymppisessä olla edessä? Kovin on kääntyny jouset väärinpäin mutkalle, meinasin että jos sinne lykkäis pari lisää?
     
  15. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    en kans muista mutta ei siinä taida ku 2lehteä olla... ja sama homma mulla että ihan tosiaan mutkalla taivasta kohti...
     
  16. sasupe

    sasupe 1st gear

    Soitin ASPOlle ja kyselin jäähdytysnesteiden luokituksista. Setä tuumas että Zero Long Life "sisältää erinomaiset kavitaation esto ominaisuudet jopa ilman erilllistä nitriitti lisäystä". Nesteen kestävyys henkilöautokäytössä -> ei vaihdeta ja raskasliikennekäytössäkin karuja aikoja.

    Eli olikos tuo lisäaineräkä (FW-15, FW-16 alias FGs DCA4) nitriitti mömmöä? Zero Long Life on punaista ja alkaa tuntua että sitä laitetaan seuraavaksi eikä muuta.

    Raadin kommentit?
     
  17. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Paljonko automaattivaihtestoöljyä tulee ulos öljyä vaihdettaessa? Eli paljonko pitää öljyä varata vaihto-operaatioon?
    Turbiinia ei vissiin saa ainakaan helposti tyhjennettyä öljystä?
    Kyseessä siis -96 F250.

    Tästä on varmaan ollutkin täällä juttua mutta alkaa tämäkin topicci olemaan sen verran mittava että ei jaksa alkaa kaivelemaan.
     
  18. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no öljyjä vaihdettaessa varaat 20ltr. kannun niin riittää, mulla ku on neliveto niin jakolaatikon kanssa meni aikalailla koko kannu.

    niin tosiaan en tiedä sitten mutta tuossa 90mallissa missä on tuo sähkölaatikko, niin siinä ainaki pysty turbiinin tyhjään sielä on roppu pohjassa.

    yhteensä taitaa mennä vaihteistoon ja turbiiniin ainaki joku 16litraa jollei 18litraa en tarkkaan muista, mobilin kartastossa muistaakseni oli 18ltr.

    tuolta turbiinista tuli jotain nafti 10litraa öljyä pihalle :D

    aika määriä tuon kokoselle autolle...
     
  19. sasupe

    sasupe 1st gear

    Fleetguard DCA4 löytyi 2L pöntössä machineryltä matkahuoltoon toimitettuna. Homma selvis, ei tarvi punaseen nesteeseen siirtyä.
     
  20. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    onkos tuo sitte sitä kavitaatio ainetta juuri?

    kuinka paljo sitä tarvii laittaa ja kuinka usein vai tarviiko sitä lisäillä?

    paljonko tuo 2litraa kustansi?

    olis varmaan ajankohtasta itellä kun tarvii laittaa lohkolämmitin niin samalla vois vaihtaa nuo nesteet uusiin....

    eikö tuo 7.3vapaasti henkivä sitä juuri vaadi?
     

Kerro tästä muillekin!