Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. kpj

    kpj Gearhead

    Juu ilmeisesti nää IDI koneet on just niitä, mitkä tuota lisäainetta eniten tarttee. Ite kun kerkesin nesteet vaihtaa, niin tilasin Voitelukeskuksesta tuota Fleetguardin litkua. Sellainen litran purkki tuli, joka pitäis riittä 60 litraan nestettä, eli suhtkot riittoisaa on ja käsittääkseni sen myös pitäisi pysyä koneessa pidemmään aikaa. Miten pitkään, ei ole varmaa tietoa.

    Nyt jos oisin nesteitä vaihtamassa, niin tilaisin suoraan Voitelukeskuksesta Fleetguardin nesteet. Siinä on suoraan tuo lisäaineistus, niin ei tartte lisäillä enää mitään.
     
  2. sasupe

    sasupe 1st gear

    Köyhyyksissäni koitan selvitä vihreellä perusnesteellä ja käyttää lisäainetta.

    Nesteet vaihdettaessa Fordin omaa FW-15 mömmöä laitetaan Owner Guiden mukaan 4 pints, eli noin 4 stobea :wink: ja sitte 8-10 ounces eli 2-3 desiä vuosittain jos ajelee 15tml. Nesteet vaihtoon 3-4 vuodenvälein.

    Fleetguard DCA4 on kai omalla seossuhteella sekoitettavaa. Pitää tutkia pönikkää tarkoin kun se saappuu.
     
  3. kpj

    kpj Gearhead

    Kun lisäainepurkki tullee siulle, niin laitahan purkissa olevat ohjeet tänne näkyville. Itellä kun tuossa litran purkissa ei lue muuta ku, että riittää 60 litralle ja on haitallista terveydelle :-? .
     
  4. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Saakos näillä Voorteilla yleensä vetää 3500kg kärryä? Mulla ei ainakaan tullut mitään merkintää rek.otteeseen että paljonko saa vetää, enkä muistanut katsastuksessa kysyä. Ei kyllä korttikaan riitä, C1E:n kun hommais niin 2800kg ja risat sais sen puolesta kiskoa, omapainoa tuon verran tässä yksilössä.
    Ja koukku varmaan tarttee olla hyväksytty? Tässä on nimittäin itsetehty takapuskuri (HITSATTU runkoon) johon koukku tulee (irrotettava). Varmaan jenkeistä tilattava tehdastekoinen siihen?
     
  5. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Auton kokonaispainon verran, omas 4300kg kärrypaino,
    pikkukuulal max 3500kg
     
  6. sasupe

    sasupe 1st gear

    Purkki tuli. Ei siinä ollu ku juontivaroitus ja DCA65L & DCA4 merkinät. Onneksi valmistajan sivuilla oli tarkat annosteluohjeet

    http://www.cumminsfiltration.com/pdfs/p ... 021-GB.pdf
     
  7. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    tuosta turbottamisesta on kanssa ollu joskus puhetta, niin kattelin vaan että jenkeistä saa valmista turbosatsia ostaa (n.2900dollaria).

    tekee vissiin noin 1800jeuroa ja sitte rahti suomeen siihen päälle...

    en tiedä sitte mikä on kallista mutta kuulostaa yhtäkkiä hintavalta, mutta toisaalta taas ku miettii niin on tossa kuitenki uusi turbo pakosarjat pakoputki ja kaikki muu mitä siinä tarvii kasatessa tiivisteistä lähtien.

    sitte siinä tulee vielä lastuki mukana, kylläki vaihdelaattikkoa varte :D

    en tiä sitte minkälainen tuo ahdin muuten on jos tehoa oikeasti haluaa lisää niin käykö se ahtaaksi heti 300hepan paremmalla puolella, tolla sarjalla ne lupaa 82heppaa lisää takapyöriltä kuitenki...

    tuosta lisää:
    http://store.bankspower.com/Categories2 ... fed85aa9fb
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

    ...Ja paljonko toi IDI patti kestää!? 300kin on jo riittävästi. Tarttis jostain saada osviittaa että mikä tuo turbo on mitä ne kauppaa, ja minkä kokoisilla siivillä/ pakopesän koko.
     
  9. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    niin kai se kestääki jos vaan hengittelee kunnolla ja polttoainetta saa tapeeksi...

    joo en tiedä sitten tarkemmin mikä tuo ahdin on kun ei tuossa siitä senparemmin mitään selviä...
     
  10. jylppy

    jylppy Gearhead

    Jollain jenkkipalstalla paikallinen hilpili väitti jarruttaneensa idistä +350 kaakkia ja 1000 nyyttonia vääntöä, mutta ei ollu lainkaan laittanu kirjotukseensa että millä kokoonpanolla/ paineilla tämä oli toteutunut.
     
  11. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Eikö muka kellään ole suomen maassa purettua f sarjalaista tai bronkkoa mistä sais ohjauspylvään
     
  12. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo kai tuossa koneessa pakosti jonkulaista potentiaalia on, on se senverta iso kumminki....

    joo noita jotain pikkuosia itekki tarvisin eikä taida kellään olla tosiaa purettua tuollasta, täytyy varmaan uittaa yksi itelle ja kavereille osiksi :D
     
  13. sasupe

    sasupe 1st gear

    Yksi kattovalo oli puoliksi kadonnu ja pari muuta semmosessa kunnossa että murenevat ku ruuvit avaa. Vaihtoon menevät.

    http://www.autobarn.net/pac20225.html

    Ei olis sarja kallis mutta postikulut reippaanlaiset. Olisiko kellään yhtä ehjää lasia myydä ettei tarvi koko sarjaa tilata. Tai vaihtoehtoisesti olisiko kimppaan lähtijöitä? Postikulut tuossa on samat 1-6 kpl tilaukselle.
     
  14. freeride

    freeride Gearhead

  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samma här, 2 lehteä ja mutkalla, mutta niin ne kuuluukin olla. Suora-akseli Subussa sama. Kuinka paljon mutkaa pitäis olla on eri juttu, mulla on ehkä reilut 3 senttiä toppariin. Hämärästi muistan että pari senttiä olis ihan normaalii. Xcursion jannut kuulemma trimmailee toppareita että saa liikkumavaraa lisää. Lieneeko urbaani legenda?
     
  16. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mulla ottaa kyllä jouset jo gummeihin kiinni. Ja onhan tuo kiesi aikamoisessa etukenossakin! 15- 20 cm tarttis saada etupäätä ylös niin olis kurakaarien ja renkaan välissä samanverran ilmaa ku takana.
     
  17. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    joo mulla on kanssa auto jonkuverran nokallaan, ja sielä kumin välissä on varmaan se pari senttiä.

    tuntuisi ainaki siltä että tuo nokka on normaalia alempana.

    en sitte tiedä mutta mitä kuvia oon katellu niin ihan ku tuo olisi uutena ollut hiukan nokka pystyssä, voi olla että olen väärässä.

    liftkitti kuitenki korottaa vissiin nokkaa enemmän ku perää mielestäni siinä luki että edestä 6 ja takaa 5tuumaa...

    nuo mun jouset on todella vahvasti lengolla ylöspäin ja kumi on ihan sellanen latuska että mistä tietää vaikka noille kumeille joku olisi jo jotain tehnyt.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eroa etu ja takapään välillä näyttäs tossa omassa olevan 4-5 senttiä, taka ylempänä. Sanoisin melkeen että tuo olis melko normi tilanne, jopa uudesta lähtien. Nuita lappaa täällä koko ajan vastaan. Tolla erikorkeus lift kitillä tulis auto sitten suurin piirtein suoraan. 15-20 senttiä kuulostaa aika hurjalta erolta, siinähän putoo penkiltä.
     
  19. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tarkista moottori - valo syttyi startatessa ja kone kävi ku keuhkotautinen traktori. Epäilytti että useampi kuin yksi muki oli kyydistä, sen verran puistatti. Hetken kuluttua valo sammu ja käynti palautui normaaliksi. Varovasti nilkuttaen kotiin, mutta silti käyntihäiriö iski parin kilometrin matkalla 2 kertaa.

    Kotipihalla pelti auki ja tutkimaan. Rouva tuumas vaan ohimennen ettei tarvi olla happamalla naamalla ku toiveiden auto on nyt pihassa. Kommentti osu ja uppos.

    OBD osaa kai sanoa jotakin (huomenna korjaamolle lukeen ku säätöpoksi ei oo vielä saapunu jenkeistä) mutta äkkiseltään arvelutti johdotus. Kone on -95 PowerStroke ja eristysnauhaa näytti olevan venttiilikopan läpi menevien liittimen tuntumassa. Eikös tuossa ole aina 2 suutinta ja hehkua per läpivienti?
     
  20. kpj

    kpj Gearhead

    Eipä tuossa itelläkään ole etujousien ja kumien välissä kuin joku 3 cm. Läheltä menee mut menköön, eiköhän tuohon jossain vaiheessa tule jonkinlainen muutos...

    Muutes, mistä kaskinikki tilas ittelleen korotussarjan ja minkä merkkisen? Jos tilasit Amerikan puolelta, niin paljonhan mahto tulla rahtikuluja kun on kuitenkin painavista osista kyse. Eteen varmaan tulee siulle uudet jouset, mutta tuleeko myös taakse?

    Itellä oli tuossa pikku projekti, tuossa alempana ois muutama kuva. Täytyy sanoa, että äänet muuttu jonkin verran :) ja ongelmana on nyt, että tahtoo tahtomatta joka kiihdytyksessä tulla :D huulille + turbon äänistä :D :lol: :D :lol: :D . Loppupelissä tuntuu, että homma kannatti 8) .

    edit: jaa niin ne kuvat

    ][​IMG]
    ][​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!