Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    OK, koetan löytää PATSin piuhan ja irroittaa sen.
    Lastu toimii hyvin. Edellisessä oli ongelmia tuon vikavalon kanssa, se myös ohjasi laatikkoa oudosti. Nyt lastutettu Powerstroke on mukavampi ajella kuin vakio, kiertää kivasti ja lisätehoa on sopivasti vaikka käyttäisi niitä miedompia asetuksia. Tarkkaillaan nyt myös onko vaikutusta kulutukseen.
     
  2. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Mulla myös toi ts chip 02' excussa. Nykäsee ikävästi 2vaihteelta kolmoselle, mistäs voisi johtua ja tämä siis vain + 100 ja +140 mutta harvoin tulee noita käytettyä mutta olisi kuitenkin kiva tietää
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko lastu ohjelmoitu juurikin Sinun autosi PCM:n koodin mukaan? Onko autolla ajettu miten paljon?

    Itselläni käytännössä aina lastu +100hp asetuksella eikä mitään ongelmaa. Kulutus pudonnut matka-ajossa 1-2 litraa vakioon verrattuna jos nyt omaan kulutusmittariin on yhtään uskominen.
     
  4. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    On oman pcm mukaan ja 135000 mailia
     
  5. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    semmoinen havainto tullu tehtyä, aina kun auto käy tyhjäkäyntiä P vaihde päällä. hetkisen kuluttua tyhjäkäyntikierrokset nousee reiluun tonniin. onkos tuo normi hoitoa?
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jos on kylmä/viileä keli, niin normaalia. Pyrkii lämmittämään koneen(tai pitämään sen lämpöisenä) hieman nopeammin tätä kautta, samoin kuin EBPV:n avustuksella. Lämpötilan raja-arvoa en tiedä, milloin alkaa tätä tehdä. Itselläni ainakin vielä aamuisin nostaa kierrokset tyhjäkäynnillä.
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Suorittaako muuten moni tuota HPOP öljynvaihtoa? Ilm.vähän mielipiteitä jakava asia. Ei tosin vissiin ole suuritöinen juttu eikä ainakaan haitaksi. Jotkut sanovat, että pääasia kun käyttää hyviä öljyjä ja vaihtaa säännöllisesti.
     
  8. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Jos on kylmä/viileä keli, niin normaalia. Pyrkii lämmittämään koneen(tai pitämään sen lämpöisenä) hieman nopeammin tätä kautta, samoin kuin EBPV:n avustuksella. Lämpötilan raja-arvoa en tiedä, milloin alkaa tätä tehdä. Itselläni ainakin vielä aamuisin nostaa kierrokset tyhjäkäynnillä.[/quote]


    hmmm, ei tartte olla edes kylmä keli. tekee aina kun käy tyhjää minuutin pari. eihän tuo mitään haittaa kun/jos on normi käytäntö. yöllä vain naapuri valittaa metelistä kun lähden töihin :D
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Siis oman kokemukseni mukaan kierrokset nousee vielä muutaman plusasteenkin puolella, varmaan joku asiaan vihkiytyneempi osaa tarkentaa.

    Ja EBPV:lle en edelleenkään näe mitään todellista tarvetta. Tuskin tuo konetta mitenkään "suojaa", vaan ymmärtääkseni pointtina on ainoastaan luoda keinotekoista kuormaa kylmälle koneelle, että lämpenee vikkelämmin.
     
  10. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Mä olen jokaisessa öljynvaihdossa huuhdellu 4-5 kertaa HPOPin.
    Eli ennen öljyn vaihtoa imen sieltä ylätulpasta niin paljon kuin tulee ja laitan uudet öljyt tilalle. Sitten käytän autoa pari minuuttia, ja sama uudelleen.
    Kun tää on tehty muutaman kerran, avaan pohja propun ja vaihdan öljyt ja suotimen. Samalla laitan tuoreet öljyt sinne HPOPiin.
    Mä olen vaihdellu öljyt max 5000 mailin välein.
    öljynä modil delvac 1400 super 10W-30. Olen myös laittanu sekaan MOS2 lisäaineen.
     
  11. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Noniin lisää loputtomia vikoja. Nyt koko auto tärisee kiihdyttäessä ja vauhdissa kun o moottorilla on vastusta ja myös vauhdissa.
     
  12. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Täriseekö silloin siis vain kun kiihdytetään, vai kokoajan liikkeessä?
    Ja tekeekö kaikilla nopeuksilla?

    Entä täristääkö kun esim kiihdytät auton ensin vauhtiin, ja sitten annat liukua tyhjäkäynnillä?

    Eiks sulla ollu joku lastu siihen laitettu äskettäin?
     
  13. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Muistaakseni ei liukuessa niin paljon. Mutta vauhdissa kun lähtee kiihdyttämään pienillä kierroksilla meinas irrota paikat hampaista. Joo on tuommonen TS-performance 6-asentoinen lastu
     
  14. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Kierroslukumittari ei varmaan pompi, eli vaihde N-asennossa kone varmaan käy tasaseen, sekä alhasilla että hiukan korkeemmilla kierroksilla.

    ja ei varmaan ole riippuvainen siitä onko 4-veto päällä tai ei.

    Ja pitääks ääntä?

    Mä kokeilisin jossa parkkiksella et toinen kuuntelee ulkopuolella ja mahdollisesti vois paikallistaa sen äänen.

    Eli onko joku laakeri sökönä.
     
  15. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Ei pompi ihan tasasesri käy kun ei ole vastusta moottorilla
     
  16. Sidney

    Sidney 2nd gear

    No eiköhän voimansiirrossa ole vikaa,,,, ja jos tasaisesti rullatessa tyhjäkäynnillä sitä tekee, niin vika lienee askin jälkeisessä osassa jollain laakerilla.

    Kuuntelemaan vaan parkkikselle.

    Ja jos jonkin niistä lähdet esim kardaanilta vaihtamaan, niin mä vaihtasin samassa rytäkässä ne kaikki. Eivät liene niin kalliita.
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ellei sitten ole itse laatikossa vikaa...?
     
  18. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Joo, mä en tuota aiempaa postausta huomannukkaan. Luultavasti liittyvät toisiinsa nää oireet,,, aika todennäköstä juu.
     
  19. Excursionisti

    Excursionisti 1st gear

    Jos laatikossa vikaa olisiko jotain hyvää yritystä jotka ronklaa näitä laatikoita
     
  20. Sidney

    Sidney 2nd gear

Kerro tästä muillekin!