Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. darth

    darth 1st gear

    Pienimuotoinen gallup:
    Onkos kellään otteessa isoja renkaita merkittynä? Siis yli 35 tuumasia? Eli onko kukaan koskaan onnistunut muutoskatsastamaan sellaisia?
     
  2. locogrin

    locogrin 3rd gear

    Mulla on merkitty otteeseen vaihtoehtoinen rengaskoko 36 x 14.50R16.5 LT, 1999 F-250.
     
  3. darth

    darth 1st gear

    Mulla on nuo kanssa. Valokuvio on hyvä ja kyllä sata nolla päihittää orkkikset ja kaikki e-valo kököstykset. Hain yksittäishyväksynnän noille ja tosiaan epäsymmetrinen valokuvio on eli hyväksyntä tuli ja otteeseen. Istuu tosiaan vähän niin ja näin, mutta niin nuo kaikki pellit on johonkin suuntaan vinossa. Säätö on ihan perseestä, mutta onneksi niitä ei tarvii säätää ku kerran.
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Vaihdoitko lamput vai käytitkö niillä mukana tulleilla?
    Valokuvio on tosiaan ihan OK mutta valoteho ei kaksinen, ehkä kestäis vaihtaa paremmat/tehokkaammat polttimot. Paskottuu kanssa umpeen näillä loskakeleillä ja sit ei nää sitäkään vähää.
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Vielä sen verran että voittaa nuo kuitenkin 6-0 ne Hiacen lamput jotka mullakin oli aiemmin.
     
  6. darth

    darth 1st gear

    Jokku Osramin Night breakerit niihin tuli laitettua. Toinen mukana tulleista polttimoista räjähti parin sekunnin koekäytön jälkeen. Sitä lasisilppua on vieläkin umpiossa. Ei jatkoon...
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

  8. manuliitto

    manuliitto 1st gear

    Idin huohotinta ihmettelin että mikä virka sillä metalli boksilla on siinä ilmanputsarin alla.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Purkissa on jousikuormitteinen kalvo mikä sulkee huohotuksen jos imusarja imee liian voimaperäisesti. Ajatuksena estää moottoriöljyjen imuutus imusarjaan. Alipaineen määrähän on suoraan verrannollinen imuvastukseen kierrosluvun funktiona, joten alipaine saattaa tietyissä olosuhteissa muodostua liialkiseksi. Suomeksi sanottuna jos joku urpo revittää konetta missä umpipaskanen ilmasuti, tai täynnä lunta / vettä / mutaa.
     
  10. manuliitto

    manuliitto 1st gear

    Huohottaa muuten aikalailla ja öljyä kuluu 1000km menee tikun maksimista minimiin. No nyt tuo purkki vaihettu ja ilmanputsari. Saas nähä onko koneeni entinen, toimii kyllä muuten niinku kuuluukin. Lähti käyntiinki 15 asteen pakkaksesta samalla lailla kuin nolla kelillä No aika näyttää.

    No seuraava kyssäri takakardaanista. Yokessa oli melkosesti välystä. Tärrää 3 ja 4:lla melkosesti, no sitä mutteria kirin ja ei kyllä menny mitään mutta välys katos. Minkälainen rakenne on? Ja kuinka tiukassa tuon mutterin kuuluu olla.
    Tietääkö kukaan mikä perä -91 vuoden 250 4x4 on. Mitään lätkiä tai merkintöjä en löytäny.
     
  11. tarsu

    tarsu Gearhead

    Terve vain kaikille.
    Tässä kohta jo vuosi täynnä ,kun luovuin letukasta.
    Nyt mielessä foordi, jokusen chevyn jälkeen.
    Mitä mieltä olette linkistä löytyvästä F250 mallista?
    Onko palstalaisilla tietoa?

    http://www.nettiauto.com/ford/f250/8468503
     
  12. Ranee

    Ranee Gearhead

    Eikös tuo ollut laatikkovikaisena myynnissä pitkään, tähän syksyyn asti.
    Kaverin kanssa meinattiin ostaa rojektiksi kun arveltiin ettei siinä mitään vakavaa voi olla.
    Jäi kuitenkin hakematta, suurin syy oli nuo pakun paperit, ei kiinnostanut alkaa muutostamaan kuorkiksi vaikka helppoa pitäisi olla.
     
  13. tarsu

    tarsu Gearhead

    Juu,näyttää että pari kertaa myyty jo tuon autoliikkeen jälkeen,joka myi tätä laatikkovikaisena.
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Lähes samaan hintaan on myös tarjolla tuo ikäisekseen siisti 1984 mallin 6,9 diesel. Ennemmin laittaisin rahani siihen.
     
  15. tarsu

    tarsu Gearhead

    Niin,meinasit sitä pitkähyttiä?
    Olis kyl messevä ,mutta lyhyt hyttinen kiinnostaa enemmän minua.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onhan lyhythytti perinteikäs malli. Tommonen kunnon kate helpottaa käyttöä, muuten alkaa äkkiä rassaamaan se että hyttiin ei mahdu just mitään. Sinänsähän toi on xlt Lariat, eli malliston lippulaiva kaikilla sähkövimpaimilla. Vaikuttaa erittäin hyväkoriselta. Tomaatin kanssa on just noin kuin on, mut kestäähän se sit taas kun on ensin korjattu. Ainoa pikkuseikka mikä saattas kaivertaa jatkossa on se että ei ole f350.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pelit on kyllä iskussa jos noilla pakkasilla lähtee pelkillä tulpilla. Noin iso öljymenekki ei ole normaalia ollenkaan. Saattaa hyvinkin johtua siittä purkista.
    Perä on noissa Fordin 10.25", ellei ole vaihdettu (yhdestä omasta löytyi Dana 70 mikä oli käytossä 80-luvun keskivaiheilla). Rakennetta en tunne kummemmin, en ole purkanut. Yksi on mulla kyllä irti ja avoimena mutta ei sitä katselemalla tule hullua hurskaammaksi. Ainoa tohnos on, kirjoja lukematta, että muistaakseni se pinioonin mutteri vedetään johki raivokkaaseen momenttiin.
     
    Muokattu: 19.12.2016
  18. S.L

    S.L Gearhead

    Täytyisi varmaan taas jossain vaiheessa toimeentua oman -83 kanssa ja kaivaa 6.9 nokalta avattavaksi, sen jälkeen olisi viisaampi sen suhteen alkaako korjaamaan vai miettimään uutta tekniikkaa.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikäs konetta vaivaa...?
     
  20. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuo startti vika.
    Ettei unohtuisi, omassa 7.3 -99 startti pyöritti huonosti ja lopulta ei ollenkaan, vikana oli vain hiilipäädyn maavika, huonoa tehdas suunnittelua, joka korjaantui kun porasi muutaman lisämaadoitus ruuvin startin päätyyn. Nopsa korjata, startin päätykoppa vain auki ja sieltä paljastuu.
    ..tai akuutisti kiristää 2 pikkuruuvia startin päästä jolloin hiilipidikepää saa taas kontaktia..
     
    Muokattu: 22.12.2016

Kerro tästä muillekin!