Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. S.L

    S.L Double Gearhead

    Alkuun kusi öljyä ulos öljynjäähdyttäjän tiivisteen välistä, tiivisteiden vaihtamisen jälkeen öljyä ei enää tullut ulos, mutta pääsi pikkuhiljaa jäähdytysnesteen sekaan.

    Kun tuo ongelma lopulta tuntui ratkenneen menikin sitten kansipahvi ja vedet öljyjen sekaan :rotfl:

    Sillä hetkellä ei kyllä naurattanut.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo ei varmaan.....
    Jotkut on kertoneet vaihtaneensa noita öljynjäähdyttäjän tiivisteitä kone paikallaan, vaatii melkosen fakiirin...?
     
  3. S.L

    S.L Double Gearhead

    Been there, done that. Myöskään lehmän hermoista ei ole haittaa.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yhden öölijäähyn olen irrottanut kone paikoillaan, yhtään en ole laittanut takasin :rotfl:.
    Kansi on sit vi-tun painava nostaa ulos käsivoimin...
     
  5. sisuli

    sisuli 1st gear

    ´98 7.3 Powerstroke Van hehkuttaa normaalisti ,ainakin valon perusteella, ja hörähtää käyntiin kylmänä heti, eikä yski yhtään, mutta sammuu samantien eikä muuta ku hörähtelee vaan kun yrittää uudestaan. Sitte ku laittaa lämppäriin niin lähtee aina heti ja pitkin päivää lähtee aina. Mutta jos on pakkasessa yön ni ei. Mikä näitä vaivaa...?
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ...tustako sen tietää..:rotfl:
    Iiihan ensimmäisenä veikkauksena polttoaine puoli, siis olettaen että ei ole jokin anturi/tietokonevika, ja hörähtäminen tarkoittaa että oikeesti käy, mutta sammuu sitten.
    Ei käyvää konetta muu sammuta kun se että löpö loppuu.
    Suodatin? Suodatinjalan kanavat ja regut?
    Millaset öljyt on?. Ruiskut vaatii toimiakseen että öljyt on edes sinnepäin.

    Sitten meneekin ehkä HPOP / IPR suuntaan ja erilaisten anturien irtikytkemiseen.
     
    Muokattu: 28.12.2016
  7. manuliitto

    manuliitto 1st gear

    Huohotus rauhottu mutikan vaiholla ja öljynkulutuskin rauhottunu.

    Mutta toi täristys 3 ja 4 vaihteella ihmetyttää. Eikös näissä ole kaksoismassa vauhtipyörä? Täristys voimistuu mitä enemmän on vetoa. Kytkin on muutenkin väsyneen oloinen, poljin pitää olla ihan lattiassa vaihdettaessa mutta siitäpä onki juttua foorumeilla.
    Tuo vauhtipyörä kiinnosta miten oireilee.
     
  8. sisuli

    sisuli 1st gear

    Eihän se hehkutakkaan! Ei tuu signaalia eculta solenoidille, vai mistäkähän se pitäis tulla. elikkä ei hyppäää virta solenoidissa kynttilöille..
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mistä hommasit sen purkin? Aikoinaan niissä oli jotain ongelmaa saatavuuden kanssa.

    2-massa joo. Jonkinlaista mekkalaa sen kuuluis alkaa pitää. Asia on helppo tarkistaa luukun kautta; puoliskot saa pyöriä tyhjää muistaakseni 5/8 tuumaa toisiinsa nähden (käytä 5/8 lenkkiavainta). Omissa on pari juuri rajoilla eikä pidä ääntä minkä minä kuulisin.
    Tärräyksiä voi tulla vaikka mistä.
    Kumityynyt? Tukilaakeri?
     
  10. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Uusi PSD:n omistaja ilmoittautuu.
    -96 2wd xlt pihassa ja hyvin on homma rokannut ensimmäiset viikot.
    Naftaa hieman tiputtaa kylmänä täällä aiemmin mainutusta paikasta, eli turbiinin kohdalta maahan.
    Epäilys on suodattimen tyhjennysventtiilien o-renkaat (tilattu).
    Laapattimien moottorikin piti laittaa tilaukseen, mutta muuten yhtä hymyä kun raitilla ajelee :)

    Auburnin perämurikan toiminta hieman ihmetyttää.
    Lukko pitää kun jarrua vasten vedättää, mutta pihatiellä liikkeelle lähdössä suttaa vaan toinen pyörä. Uudet Gulffit ja lisäaineet tuli laitettua, muttei vaikutusta asiaan (vanhat ölpät oli palaneen oloista).
    Summitin kaveri suositteli korvaamaan sen Yukon Gearin murikalla, tuollainen kai ensi talveksi pitää tilata...
     
    Muokattu: 14.1.2017
  11. sisuli

    sisuli 1st gear

    Laita Truetrac
     
  12. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Osaatko kertoa enempi tuosta?
    Tänne voisi muutkin asiasta tietävät kertoilla eri valmistajien hyötyjä/heikkouksia nimenomaan tähän foordin 10,25" perään sopivista vaihtoehdoista.
    Vajaavetoinen ja kutiteltu auto vaatisi kuitenkin jonkinlaista tehonvälitystä tienpintaankin.

    Tämä vaihtoehto siis itsellä mielessä:
    https://m.summitracing.com/parts/yga-28026
     
    Muokattu: 15.1.2017
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla ollut jo yli kymmenen vuotta tuo Detroit Locker, harvoin on tarvinnut nelivetoa Cursionissa käyttää. Vinguttaahan tuo vähän takakumia tiukoissa mutkissa mutta ei se mua ole kiusannut.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Lockerin laittaisin varmaan seuraavaksi. Truetrac toimii hyvin suhteellisen pitävissä oloissa (sora/muta jne) mutta oikeesti liukkailla ei.
     
  15. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Asiasta vähän lueskelin ameriikan mailta ja lockeria kehuvat. Yukonin grizzly on samalla tekniikalla toteutettu, mutta vahvemmissa kuorissa. Torsen-tyyppiset ovat hyviä perus siviiliautoissa joissa on ajonvakautusta yms, muttei varttimaililla ja offipuolella (ristiriipunnassa joutuu jarrulla leikkimään).
    Auburni kun on jo ehtoon puolella, ei oikein innosta hankkia enää kartio/levylukollista.

    Tulipa mielenkiintoinen vaiva autoon ja täälläkään ei asiaa ole taidettu käsitellä.
    Kesken ajon napsahti sisävalot päälle, eikä suostu millään sammumaan vaikka kuinka valokytkintä härrii. Nappasin sitten sulakkeen pois, mutta sehän vie samalla nopeusmittarilta virrat ja sekoittaa vaihdelaatikon toiminnan.
    Kontaktisprayllä kävin ovien kytkimiä läpi ja vika muuttui vain säännöllisen epäsäännölliseksi.
    Jokin rele siellä kojelaudassa napsuu ja kytkee omineen noita valoja päälle.
    Huomenna lähtee sitten polttimia pois ellei ala vikaa löytymään.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei vaadi mitään riipuntoja, jää riittää.
    Olisko sisulillakin jotain kokemusta?
     
  17. MaoFacko

    MaoFacko 1st gear

    Tervehdys kaikille! Tuli hommattua viimevuoden joulukuussa Ford Excursion 6.0 vm.2003. Siinä oli Edge evolution viripalikka/boxi kiinni, mutta itse näyttö on siitä rikki. Nyt en tiedä mikä viritysasetus tms siellä on päällä. Olisiko jollain lainata näyttöyksikköä, että pääsisi katsomaan mitä sinne on laitettu. Auto pyörii pääkaupunkiseudulla.
    inglee (at) gmail.com.
    Kiitos jo etukäteen.
     
  18. sisuli

    sisuli 1st gear

    Mulla on F-150 4x4 jossa Truetrac edessä ja takana. Täytyy olla todella liukasta jos ei paikaltaan lähdössä siirrä voimaa , silloin on jarrulla napautettava, ja heti kun on liikkeellä lukko pitää.
    Toinen pyörä kuivalla asfatilla tekee mustaa rantua vaikka toinen irtosoralla
    Kokemuksia tuolla autolla on alkuperäisestä kitkalukosta=ei tee mitään , Auburn Sure Grip= kuluu teräskartio lukkopinnat ja löystyy koko tasauspyöräyksikkö ja hammaskosketus menee vituralleen eikä kuitenkaan koskaan kunnon pitoa. Detroit Locker= Pitää varmasti, ei mitään paukkeita eikä napsumisia, mutta soralla ikävästi sutii ulompi pyörä ja vinguttaa asfaltilla jyrkissä käännöksissä (parkkipaikoilla, ja ärsyttävä kun vedät vaihteen päälle kardaani pyörähtää puolikierrosta ennenkui tapahtuu mitään ,sama moottorijarrutuksessa.
    Pick upin peppuhan on tyhjänä tosi kevyt, kun lastaat talvea varten vähän lisäpainoa niin varmasti oot Truetraciin tyytyväinen
    Voipi olla että nykyisin on parempiakin tarjolla mutta en tiedä miten se pitäisi sitten toimia.
    Edessä Truetrac on vähän liian raju ainakin näissä kiinteissä nelivedoissa maantieajoon
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei auta lainaboxi. Boxit parittuu kun viriohjelma ajetaan sisään. Ei aukea toisella Edgellä.

    Muutenhan yhdellä boxilla virittäs useamman auton.

    Joko korjauttaa Edgen näyttö tai vaihtaa boxi.
     
  20. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Jokainen perä näyttää vaativan hieman kompromissia, täytyypä tuumailla ja katsoa ensin että mitenkä tuo nykyinen sitten kesäkelissä pitää.

    Sisävalo-ongelmaan löytyikin osittainen vika. Kojelaudan sisällä olevan piirilevyboksin kuoret olivat jostain syystä hieman antautuneet ja ainakin pari diodia ottivat toisiinsa kiinni.
    Nyt on kaikki komponentit suorassa ja levyt oikeilla paikoillaan urissa.

    Ihmeellisesti vain alkoi nyt varoitussummeri pimputtaa kun laittaa parkit päälle. Johdutkset ovat kyllä muutenkin vähän diy-miehen jäljiltä, pelottavan paljon rosvoliittimiä...
    Taitaa vaatia makuuasentoa, yleismittaria ja lukuisia tunteja.
     
    Muokattu: 16.1.2017

Kerro tästä muillekin!