Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  2. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Sellainen kiusallinen piirre tuossa omassa laitteessa että ratissa on muutaman sentin "tyhjä alue", eli ilmeisesti simpukassa välystä?
    Saa ohjastella koko ajan, ei liene ominaisuus?
    Samalla puoltaa aika lailla oikealle, tämä tosin saattaa johtua epätasaisesti kuluneista eturenkaista, pitää tuossa loppuviikosta vaihdella nuo toisinpäin ja kokeilla onko vaikutusta.
    Nivelissä ei pitäisi olla välystä, vasta katsastettu ja sen jälkeen käyty vielä kertaalleen läpi.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jossain on liikaa välystä, ei ole mulla tommonen.

    Saattaa ennemmin olla että rengas on kulunut puoltamisen takia.

    -JJ-
     
  4. GM4WD

    GM4WD 1st gear


    Oli samaa vikaa, simpukan päällä olevaa ruuvia kiristämällä parani. Klappi ei kadonnut ihan täysin mutta luulen että sitä vois kiristää vielä vähän lisää. Tuntui vaan että se alkoi ahdistamaan jos liikaa kiristi, voihan sielä kai olla sellaistaki vikaa että ei kiristämällä parane...
    Muuten kyllä menee suoraan ku juna.
     
  5. awo

    awo Gearhead

    Olisko kellään myynnis tai tietoo mistä sais kohtuu hintasen SYÖTTÖPUMPUN ford f250 -90 7.3D .Amerikan sivuja oon kattellu mutta kun kielitaito on mitä on ni ei ymmärrä hommasta mitään.
    T:jhiiri 0509176422
     
  6. Swinger

    Swinger Gearhead

    mulla on kanssa 2001 excursionissa samaa ohjaus vikaa, eli suhteellisen suuri välys keskellä ohjausta. joutuu aikalailla välillä " ajamaan " varsinkin jos on hieman urasta tietä. noinkohan tota välystä saa pois pelkästään säätämällä? Suhteellisen paska kestoinen on toi simpukka ku alta 300tkm ajetusta on jo tossa kunnossa.
     
  7. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Veikkaan että simpukassa ei ole mitään vikaa vaan käytössä. Tykkää kaikki keulan nivelet hyvään kun pyörittää renkaita paikallaan kuivalla asfaltilla.. 1,5t painoa keulalla ja 235-325mm leveet läskit nii ei se ihme ole että alkaa olla simpukka kovilla..
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    1.8t vaa'an mukaan painoa edessä, 1.2t takana. Oli miten oli, mutta jos kaikki on kunnossa/säädöissä niin ajossa ei tarvitse vispata ollenkaan.

    -JJ-
     
  9. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Joo kylhä tollasen auton kuuluis mennä suoraan kun juna jos kaikki nivelet on ok ja kulmat kohdallaan..
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ei mun 2000 mallin Excursioni vetele mihinkään suuntaan.
    Hyvä on ajaa kuin mikä mutta mulla onkin vasta 152 tuhatta mailia mittarissa. Alapallot on tossa 125 tonnin tienoilla vaihdettu muut on alkuperäisosaa.
     
  11. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Joo renkaat on kuluneet ainoastaan keskeltä. Eli ei vaikuttais ainakaan siltä että kulmat olis pielessä.

    Voiskohan tuo välys simpukassa aiheuttaa myös puoltamista? Ainakin aiemmassa Chevy Fleetsidessä kuluneet apusimpukan nivelet aiheutti juuri tuota oikealle puoltamista...

    No pitää huomenna kokeilla joka tapauksessa hieman kiristää tuota simpukkaa.
     
  12. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    Voi PRKLE!

    Nyt se sitten on tehty. Ostin piruvie Amertedingin kautta ittelle vm. 99 F350 crew cab super dutyn pitkällä lavalla ja nelivetona. Tietenkin 7,3l powerstroke turbodiisselin. :D

    Nyt pitäis vaan kärvistellä muutama viikko ja selvitellä miten sen lotjan saa kilpiin...

    Kyllä tota autoa onkin sitten pitkään kuolattu. Huh huh! Muutama vuosi sitten tuli luovuttua El Caminosta, pari Harrikkaa tässä välissä ja duuni autoina eurokinnereitä. Sain perusteltua muijalle, että mä tarviin kunnon työauton, jossa on tilaa. Ja saa kaikki naftat ja muut firman piikkiin vähennyksiin. EI autoetua. No saa nähdä kuinka Foortti taipuu Stadin keskustan keikkaan. :eek:

    Piru vie miten on taas olo ku pikkupojalla joulun lähestyessä.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onneksi olkoon, tuo on varmasti parasta A ryhmää diesel pikkareissa, sen jälkeen ei olla tultu kuin alamäkeä. En tiedä onko toi -99--> korimalli helpompi pyörittää kaupungissa kuin vanha -->97, joka on (omasta mielestäni) crew cabbina joskus "mielenkiintoinen" ajettava ahtailla parkkipaikoilla jne. Tottumiskysymys, ei siinä pidemmän päälle mitään.

    -JJ-
     
  14. jylppy

    jylppy Gearhead

    Onkos kellään ikuna alkanu tuo IDI patin siirtopumppu prakaamaan niin että se vuotais yön aikana löpöt maahan jostain saumasta? Letkut/liitokset ei vuoda, ja pumpun takaiskun vuotomahdollisuus on eliminoitu ylimääräisellä takaiskulla tankin ja siirtopumpun välissä. Aamuisin lähtee käymään niin että Käy about 5 sekkaa ja sitte puutuu. Raivoisan tarttailun jälkeen masiina taas lähtee käymään. Sähköpumppu ois varmaan mainio, mutta millaisesta tuotosta puhutaan?
     
  15. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Onko paljon ajettu? Oma IDI:ni on 262tkm ja meni syöttöpumppu. Tiisselipajan setä sanoi, että 250-300tkm on tuon pumpun normaali elinaika. Omassani se avattiin ensimmäisen kerran nyt (niin sanottiin). Mitään ei ollut rikki, vaan kulunut. (Liekkö nykyinen diesel kuivaa paskaa, joka särkee pumput). Nestepää kairattiin ja uudet hilut paikalleen. n 500e rempppa. (löytyy ylikoko kamat 2:een kertaan kairaukseen.) Pumppu on muuten sisuksiltaan sama kun 6.2D Chevassa... Itselläni on oma siirtopumppu korvattu sähkösella nakuttajalla. Voin katsoa onko mitään merkintöjä mallista..
     
  16. huoppari

    huoppari 1st gear

    No niin , nyt meni foortista (-99 powerstoke) laatikko ku ensin ruikkasin 137 heppaa ja 270 jalkapaunaa vääntöä (ainaki paketin mukaan ,nettisivuilla vähä erit arvot)lisää ja sitten vähä sudittelin .Eli pakki kytkeytyy ja vetää normaalisti,ykkönen kytkee hyvin mutta ei vedä ( luistaa,ravistaa ja urisee) samoin kakkonen ,Deellä ei ees oikein kytkeydy.Öljyt haiskahtaa palaneelle ja niinku ne ois vähän lisunu ( oisko turbiini tullu jostain syystä tyhjäksi).ELI NYT OIS HYVÄT NEUVOT TARPEEN (voiko laatikon ja turbiinin irrottaa ja lähettää johonkin korjuulle MIHIN ???ONKO OULUN LÄHISTÖLLÄ ???? vai pitääkö vika/viat ensin diaknosoida mittailla linjapaineet jne)
     
  17. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    ymmärsinkö oikein että lastutit tuon heppamäärän lisää?
    mikä lastu jos saa olla utelias?
     
  18. huoppari

    huoppari 1st gear

    Superschipsin flasbaq,ei lastu vaan testeri jolla voi ajaa vakion ja kolme muuta teho ohjelmaa,muuttaa rengaskoot (kalibroida nopeusmittarin)lukea vikakoodit jne.Paljonkohan 270 jalkapaunaa on newtonmetreinä?
     
  19. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    jalkapauna on 1,3558...newtonmetriä.

    270 jalkapaunaa on 366,066 nyyttönia

    äkkiä laskettuna :odroll:
     
  20. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyllä sieltä kopasta ja turbiinistakin taitaa risaa löytyä ilman diagnoosejakin. Irti vaan ja osiksi. Turbiinin voi lähettää JN Tradingiin korjattavaksi ja todennäköisesti lootakin tarvitsee muutakin kuin korjaussarjan. Sain pari viikkoa sitten oman laatikon uudelleen kasaan mittavan remontin jälkeen. Etupään stefa petti ja öljyt tulivat tielle ja sen seurauksena tuhoutui esim. turbiini ja etummainen planeettapyörästö sen lisäksi että oli palanutta kytkintä yms.
     

Kerro tästä muillekin!