Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Rovi

    Rovi 1st gear

    Excursionin takajarrua aloin purkamaan niin onko nuo pirun männät jotain bakeliittia. Hajoaa ihan käsiin ja turvonnu niin että liiku mihinkään.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juuh... :rotfl: "Jarrumäntäsi ovat bakeliittia. Osta uusi satula metallimännällä ja siirry talliruutuun"
     
  3. Rovi

    Rovi 1st gear

    Tuli illaksi sorvihommia...
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hienoo jos voi tehdä itse.
     
  5. Rovi

    Rovi 1st gear

    Eipä ole ennen tullu ilmattua jarruja satula sylissä. Onko tuoho joku laittanu vääränpuolen satulan vai onko ilmaruuvi oikeasti vänkärinpuolella alaspäin...

    Olipa makia kruisata ku jarrut ei laahaa eikä alusta kolise kun etuvakaajan kaikki kuluvat osat uusia.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos on auto katollaan? ehe ehe, ei kyllä ne on ylöspäin kaikki olleet tähän asti.
     
  7. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Löytyiskö keltään valistuneita arvauksia tai kokemuksia miksi tuntuu, että taka-akseli muljahtaa liikkeelle lähdössä ja pysähtyessä? Yrittäny ettiä väljää paikkaa, mutta ei vaan löydy. En haluais vielä uskoa että välys on ite perämurikassa.
     
  8. Mercury

    Mercury Gearhead

    Jos kilahtaa niin kardaanin ristikko,jos kyseessä ns. axle wrap niin antaa jousipakat myöten..?
     
  9. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Tuo axle wrap taitaa olla se mitä tapahtuu. Ikinä tuommosesta kuullutkaan. Pitää perehtyä asiaan.
     
  10. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Ei perkule anturin vaihto auttanu. Nyt ku hetken ajoin ni meni viä hullummaks. Onkoha noita antureita erilaisia
     
    Muokattu: 14.5.2018
  11. ak110

    ak110 Gearhead

    Onko tietoa mistä tälläisiä metallimäntiä löytyy?
     
  12. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    Toinen vikakohta tuossa on se pigtail joka tulee siihen anturiin. Oireet kyllä viittaa vankasti tuohon suuntaan.
    Vilkkuuko muuten overdriven valo vaihdeviiksen nokassa kun häiriköi? Nollautuu kun pitää akunnapoja irti 5 minuuttia...
     
  13. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Od valo alkaa jossain kohtaa vilkkua. Mitä kuumempi keli sitä varmemmin kiukuttelee. Auton ku sammuttaa ni taas toimii. Sw myis samanlaista anturia mis on eri numero. Mutta onkohan niis mitää käytännön eroo
     
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Vissiin tuo uus anturi oli abs anturi ja nyt tulee nopeus anturi!
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En ole irtomäntiä ostanut vaikka niitäkin näytti olevan sekä wrench monkey että parts monkey webbikaupoissa metallisina. Olen noista, sekä rockautosta ostanut koko satuloita, ei vaan ota sitä missä sanotaan että Phenolic piston.
     
  16. ak110

    ak110 Gearhead

    Kiitoksia,täytyypä katsoa :)
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Miksi yritatte lait metallisia mäntiä niihin. Sillä bakelliitisila männala on tarkoitus. Ei välittä lämpö niin nopiast jarrunesteelle. Ja jää see metallimäntäkiin jumin jos toi pölynsuojakumi on paskana ja kosteus pääse siihen. Ja see ruostu sit jo totaalisest kii. Ne bakeliitimännät pita pressat ilmapainel tai jos ei tuu sit rasvaprässila ulos. Ei saa ot tonkeil kaulast, sit murene kyl. Putsat sylinteri huolelisest just toi kaulan osa mis toi suojakumi. Ennen otat ne tiivistekumit poies siitä. Sit kokeilet sitä mänta siihen, pitais men pohjan saakka eika tartu missa kii, jos tartu, olen hionnu pinta sen verra poies(bakeliitiset männat) että rupee sopima ja tiivistet paikoille ja GO. Pita ilmat perinteisest oikein poljnt painamal kaveri avuks. Läpi valutamal ei tuu kaik ilmat poies ja jarrut jää tehotomaks. Tos linkki mista saa jarrun osia https://www.usanet.fi/epages/usanet...ord/Excursion/6.0_TD_Powerstroke_03-05/Jarrut
     
  18. Rovi

    Rovi 1st gear

    En kyllä itse keksi yhtään hyvää syytä bakeliitille. Enkä kyllä ymmärrä sitä ruostumisaspektia jos itse satula on valurautaa. Lämpöä se ei kyllä johda mutta ei se kyllä lämpöä kestäkkään. Vettäkin se imee ja turpoaa. Noiden vaihtosatuloiden valmistajan sivuillakin näky olevan niistä varoituksia kuinka ne pitäisi uusia välillä eivätkä kestä kolhuja tai suuria lämpökuormia. Eivät siis suositelleet kuin kevyeen käyttöön. Teräsmäntäkään kyllä lämpöä kovin tehokkaasti siirrä pienellä kosketuspinnalla. Varsinkin kun koko satula on lämpönieluna. Vai onko jossain urheiluautossa näkynyt muovimäntiä?

    Ei tuo mäntä mikään vaikea ole tehdä tai teettää jossain.
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Aivan mut kokeilet vaan sit. Jokainen saa tietty tehda oman auton just sita mita luule olevas oikein. Mun oma auto on menny niilllä bakeliitella jo mun käsis joksekiin ehkkä viisi vuotta. Eikä ole murheita olnu. Jokusen kerran oon joutunu herkistel niitä ja vuos takaperin tekin täysrempan kun oli jo levyt kulunu loppu. Mut kuiteenkin on alkuperäiset sylinterit paikoil.
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Taakse levyjen ja palojen vaihdon yhteydessä huollettiin nuo bakeliittiset männät. Hitusen jumissa olivat, mutta muuten kunnossa ja huollon jälkeen toimivat taas ongelmitta.
     

Kerro tästä muillekin!