Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Palanteri

    Palanteri 1st gear

    Terveeks !
    Pitkään ajelin "korvikkeilla" ennenku ostin ihka ensimmäisen Fordin , pihassa on nyt F-350 7,3 Power stroke 4 x4 -02
    Eihän tuo virheetön ole , mutta pikku hiljaa
    Paljon on vinkkejä ja tietoa tässä ketjussa , mutta muutama juttu alkaa ny häiritteen ...
    Ensinnäkin ...
    - sisävalo ei sammu millään pirullakaan ( sammu ku otin polttimon pois )
    -radio ja sähkölasit lakkaa aina välillä toimimasta kesken ajon , ja yht´äkkiä alkaa taas itellään pelaan ...pirullinen hakee vikaa ku aina pelaa ku on kotopihassa

    Muuten on kyllä AUTO isolla A:lla ...ainakin Fabian jälkeen :) :) :)

    Kiitoksia etukäteen ...ja varmaan kyselen vielä monen monta kertaa ,joten älkää hermostuko ...
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Toi on vanha vitsi, valonapin kun kääntää toiseen ääriasentoon, en muista kumpaan, niin sisävalon saa manuaalisesti päälle.

    Voi siinä olla jotain muutakin tietty.
     
  3. Palanteri

    Palanteri 1st gear

    No , juu ...tattista vaan ,tästä mua jo valistettiinkin . Mulla kun on tuo valonappula rikki / lähtee namikka irti akselilta , eli täytyy kattella jostakin uus namikka tai koko katkasija .
     
  4. joachim

    joachim 1st gear

    Mistä porukka on hommaillut noihin takapyöriin laakereita? kyseessä siis 7.3l excursion vm. 2000 Pari kertaa vaihtanut nyt tiivisteen, kiristelly sen ihmeen raksuttimen ohjeitten mukaan mutta on ilm. jo niin kulunut kun aina tuppaa vuotamaan ja samalla syö jo käsijarrukengät. Tavoite olisi vaihtaa siis kaikki hilut mitä sieltä pyörän päästä löytyy kerralla molemmin puolin niin ei tarvitsisi niitä hetkeen availla.
     
  5. Rovi

    Rovi 1st gear

    Rockautosta ite oon tilaillu mitä tilaillu.
     
  6. ak110

    ak110 Gearhead

    Ei löytynyt nettihaulla muita kuin noita pakeliittimäntiäEi noistakaan paikoista mitkä tuossa sanoit.Menin paikalliselle sorvaamolle ja kyselin että jos alumiinistä tekisi ja hintaa tulisi 30€/kpl etupään jarruihin ja takapään jarruihin 27€/kpl.
     
  7. Rovi

    Rovi 1st gear

    Kromattua sylinterivartta kun hommaisi niin siitä tulis hyviä. Tuumamittaisia ei vaan tahdo helposti löytyä.
     
  8. ak110

    ak110 Gearhead

    Juu,varmaan tulis.Täytyy käydä jostain romikselta kyselemässä jotain vanhoja kaivinkoneen mäntiä tms..
     
  9. Rovi

    Rovi 1st gear

    Miten lie ois kysyntää jos noita pyöräyttäsin joskus isomman setin. Ihan muutamaa en viitti alkaa tekemään vartavasten kun materiaalirahti jo 80e. Saati olisiko se sitten tuosta kromatusta varresta vai jostain muusta.
     
  10. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    Elikkä vm88 ei käynnisty ajoin katsastuksen pihaan sammutin ja kun piti lähtee ni ei käynnisty. Savua ei tuu putkista voiko huonot akut olla syy? Tätä ennen lähtenyt vaikka vaatimattomasti on pyörinyt
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ahha eli IDI kone. Akut voi ihan hyvin olla syy. Tai startti. Huonon startin kanssa huomasin että mitä kuumempi oli kone sitä huonommin starttas. Huonojen akkujen tai tulppien kanssa tilanne on aina päinvastainen.

    Sammutinsolenoidi vois olla yksi mahis, sen sulake tai piuha jos kerran ei tule mitään savuja.

    Polttoainepumppu? (ruikkiiko löpöä ilmausventtiilistä kun sahaa.)

    Väljä ruiskupumppu voi kuumana kieltäytyä pumppaamasta, mutta toimii taas jos sitä jäähdyttää.
     
  12. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    Ei tullu ainetta ja tosiaan unohtu laittaa että ei luvannut pilotillakaan. Mikäs toi sammutin solenoidi on lontooksi?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pakko mainita että käyttämällä pilottia ja hehkuja samaan aikaan saa koneen hajalle tosi nopeesti. Mutta oletettavasti tiesit jo.

    Mutta pilotilla koneen pitäs hörähtää tulee polttoainetta tai ei, joten jokin ei nyt täsmää.

    Sammutinsolenoidi on shut off solenoid tai shut down solenoid.
     
  14. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    Oli diiseli loppu:mad:
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tuohan on helppo korjata, joskaan ei välttämättä halpa :rotfl:.

    IDI koneessa ei montaa mystistä vikaa voi ollakaan.
     
    Diiselikasi tykkää tästä.
  16. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Olisko kellää 95vm powerii alipainepumppua?
     
  17. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Onko kellään tietoo mistä löytää keyless koodin 2000vm cursionissa. Netistä löytyneet ohjeet kaluttu läpi mutta ei löydy. Vissii eri paikassa mitä uudemmissa.
     
  18. Rovi

    Rovi 1st gear

    Itsellä vähän sama vaiva. Jossain oli että Ford maahantuojalla mutta eihän suomen Ford sitä tiedä. Jenkkilän tukeen taas pitäs käyttää jotain hässäkkää että pääsis läpi euroopasta sinne.
     
  19. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    olis vanne/rengas kuumetta ilmassa, passaakos 8x170 22x10 et21 fordsoniin?
    Ei mitään käryä ittellä ole....
     
  20. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Mulla on 20" vanteet alla Nokian Rotiiva at plus 275/65r20 kumeilla jotka vastaa 34.5" kumeja. Leveyttä ja et lukemaa en nyt pysty tarkastamaan kun auto meni reklamaationa uusinta maalaukseen, mutta muistaakseni oli 10" leveyttä vanteissa. Eteen piti ainaki laittaa näillä kumeilla 6mm spacerit kun meinas ottaa ääriasennosa lehtiin kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!