Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Ihan mielenkiinnosta, minkä hintaiseksi tuli Excursionin maalauttaminen? Mistä hankit spacerit ja ovatko hyvät? Omassa autossa alla 315/75R16 ja raapii etulehtiin kääntäessä reilummin.
     
  2. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    4500e olis ollu avaimet käteen ylimaalaus sisältäen uuden tuulilasin. Homma tehtiin oikeassa automaalaamossa ja kuitin kera. Kaikki mikä lähti irti irroitettiin ja maalattiin irtona. Hinnasta sai vähä pois kun ite purki ja asensi irto osat. Spaicerit tilasin kiinan pojilta ebaystä n.20e 2kpl 1/4" paksut. Sais kylläkin olla vielä muutaman millin paksummat kun aivan ääri asennossa hitusen vielä ottaa kiinni.
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Aika satsaus "vanhaan" autoon, joita enimäkseen näkee tien päällä rispaantuneessa kunnossa. Hieno juttu! Omassa vielä maalipinta suhteellisen hyvä, mutta puolimattamusta käynyt mielessä. Ruosteenestokäsittely alustaan joka kesä, eikä ruostetta korissa ole vielä yhtään. Maileja nyt karvan alle 140 tuhatta.
     
  4. Aki_N

    Aki_N 1st gear

    Onhan se ja kirpasee useammasti ku kerran. Maalipinnasa oli sieltä täältä lohkeillu pieniä maalin paloja ja konepellin oli joku kyläseppä maalannu varmaa hiekkamyrskysä niin päätin vetästä koko auton kerralla kunnolla. Vaikka nyt eka kerta menikin vituiks kun tuli joku moka kuivumisisa ja joutuvat maalaan talkoilla melkein koko auton uusiksi. Muuten oli pirun hyväsä tikisä ja kaiken lisäksi ns.euro malli eli kilometri mittarilla.
     
  5. Palanteri

    Palanteri 1st gear

    Tervehdys !

    onko muilla ollu vaikeuksia saada huolto-osaa Usanetistä ? Mää kun tilasin suodattimia , termarin ja ajovalonappulan kuukausi sitte ...Kyselin tilauksen perään , mutta mitään ei oo kuulunu ;( Eikä sen puoleen oo osiakaan tullu ...
     
  6. Mercury

    Mercury Gearhead

    Tilaa RokkiAutosta ens kerralla..
     
    Palanteri ja juhamann tykkäävät tästä.
  7. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Morjens. Mulla nyt n. puolisen vuotta ollut f250 7.3 psd -99. Oon kyllä tyytyväinen ollu kaikinpuolin. Tuo on early-malli. Mitenkäs porukka toteuttanu huohotuksen noissa? Vakiona vai muutettu? Itellä on jonkin verra öljyä imuputkissa ja ymmärsin, ettei noi silikoonituubit taida tykätä öljystä. Olis varmaan uusimisen tarpeessa. Laitoin nyt huohotuksen isolla kumiputkella suoraan kabiinin taakse niinkuin international sen aikoinaan suunnitteli. Semmonen tasanen käry sieltä tulee ja eihän sitä kattele/haistele mielellään itse, eikä kanssa-autoilijat =D onko hyviä kokemuksia tuommosista öljynkeruusäiliöistä? Ajattelin itse semmosen tehdä, mihin esim. lokerointi, teräsvillaa sisään ja tyhjennysmahdollisuus...
     
    Muokattu: 28.6.2018
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla on vakio mutta siinä ei ole välijäähyä, eiks nuissa uudemmissa ole ongelmana sen öljyyntyminen ja moskaantuminen.
    Mutta missä vehkeessä on tehtaalla vedetty huohotus suoraan parketille? Tokihan niitä asennettu puimurista veneeseen.
     
  9. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Juuri sitä moskaa kerääntyy putkiin ja välijäähyyn. Samoten pilaa noi silikooniletkut ajan kanssa. Ei nyt varmaan kauhia ongelma sinänsä määrältään, mutta kuitenkin. Siis tuo kone kun on internationalin tekele, niin esim. kuorma-autoissa läähätys vedetty suoraan maahan. Niin tuo kone suunniteltu alunperin. Fordihan sen sitten keksi muuttaa. Vaikkapa google haulla: t444 road draft tube tai t444 engine. Löytyy kuvia siitä, miten alunperin sen huohotus toteutettu.
     
    Muokattu: 28.6.2018
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täytyypä katsoa. Ei ole koskaan tullut eteen mahdollisuutta tutkia johonkin muuhun laitteeseen kuin ford pikuppiin asennettua t444 konetta. Suodattimetkin on varmasti paljon fiksummin toteutettu kuorkeissa.
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mitä äkkiseltään jenkkifoorumia selasin, niin saattaa tulla käryä kajuuttaan. Onko hyötyä k.o.muutoksesta todellisuudessa?
     
  12. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Juu, käryä tulee kun esim. valoissa seisoo pitempöän ja ikkunat auki. Ja viereisestä autosta katellaan kummasti =D no se hyöty on, että ei mee huohotusöljyt turboon, putkiin, välijäähyyn ja koneeseen. Kyllä sitä jonkun verran niihin kertyy. Saattaa aiheuttaa myös imuvuotoja, kun alkaa noi silikooniletkut falskaamaan
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    No siinä ei mitään uutta, että jengi tuijottaa, eritoten kun alla korotettu "mörkö". Itselläni arkiajossa ja perhekäytössä oleva Excursion, joten tuo matkustamoon tuleva käry on ei-toivottujen asioiden listalla.
     
  14. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Jep, mulla tosin kohtuu vakion näkönen tuo pirssi, että väki varmaan sitä käryä tuijottelee =D en juu suosittele muuttamaan sitä huohotusta avoimeksi, tosin se öljynkeruusäiliö on varmastikin hyvä tuommoseen koneeseen.
     
  15. Willeri

    Willeri 1st gear

    Hellou. Potilas on 1994 äffäläinen ,pitkään seisonut 7.3 psd. Sulakkeet näyttää ehjiltä,virtaa on ,öljyt ok ,kierroslukumittari nousee,savua ei tule piipusta startatessa. Varaosa econoline on vieressä joten osanvaihto kokeiluja voi suorittaa, kun vaan vähän olis hajuja mitä lähtisi kokeilemaan. Polttoaine otettu letkulla kannusta kun tankissa ollut jtn. Kökköä, pa-suodin näyttää puhtaalta.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On osoittaunut aikamoiseksi arpomiseksi korjata näitä etänä. Vaikuttais siis että ruiskut ei ruiskuta jostain syystä tai niihin ei tule polttoainetta. Polttoaineen paine mitataan suodattimen yhteydessä olevasta venttiilistä, pitäis olla jotain 30psi. Pumppu voi olla kaputt.

    Jos ei ole tuo vika, niin joko tietokone ei anna käskyä ruiskuttaa, tai ruiskut ei pysty toimimaan vaikka käsky tulee. Ne vaatii tietyn öljynpaineen ja woimawirran. Öljynpaine tulee HPOP pumpusta ja IPR päästää sen systeemiin ja ICP anturi mittaa sitä. Eli joku noista vois olla kaputt. Woimawirta tulee IDM boksista ja se voi olla kaputt.

    Koko orkesteria soittaa tietokone ja se voi olla kaputt. Jotkut anturit on pakollisia tai tietokone ei ruiskuta, jotkut ei. Pakollisia on CPS, ja oliko IVS, muut voi rikkonaisena sekoittaa systeemin ja ne kannattaa väliaikaisesti poistaa käytöstä. CPS siinä näyttäis toimivankin.
     
    Muokattu: 1.7.2018
  17. Rovi

    Rovi 1st gear

    Onko noihin excursioneihin jotain hajotuskuvia jossain. Tuossa Haynesin kirjassakaan ollu mitään kuvia. Turhanpäivänen opus jos varaosia tarvis tilailla. Viittis palotellakkaan eka etunapoja tai muita että näkee mitä laakereita tarvii.

    KEvyt nopeusriippuvainen ulina kuuluu jostain etupäästä eikä meinaa millään löytyä. Tuntuu loppuvan hetkeksi jos ajelee pidemmän matkan putkeen. Etupään vetareissa tuntuu kyllä välystä mutta eihän ne pitäisi ääntää kun ei ole neliveto käytössä eikä navat lukossa.
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mulla vetarit lauloi juurikin kun neliveto pois päältä ja navat irti. Navat kiinni hiljeni. Toki voi ääni muualtakin tulla.
     
  19. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    onkos kellään tietoa mikä pinnapultin koko näissä vanhimmissa malleissa on? m14x2 vai m14x1.5? käykös näihin esim. transitin pinnamutterit?


    Asia selvis,soli m14x2.... ny tarttis saaha m14x1.5 pinnapultteja jostain........
     
    Muokattu: 11.7.2018
  20. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Nämä kun ovat vielä minulle uusi tuttavuus.(-00 Excursio 7.3)
    Onko tosiaan niin kun olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa kun omasta löytyy myös laatikon lämpömittari, mutta kun tämä ei oikeastaan koskaan nouse "asteikolle"(alkaa 140°F).
    Mitä olen jenkkien foorumeita plärännyt niin väittävät, että keskimäärin nousee 60-80°F yli ulkolämpötilan. No jos on mittaria uskominen niin pitää ihan paikkansa.

    Ja oma ajatuskin on, että on mitoitettu oikeasti ihan tekemään "töitä" eikä vain kuljettamaan omaa massaansa. Tähän kaiketi nojautuu iso öljy ja jäähdytinneste tilavuuskin ?. o_O ja näin se ainakin "oikeissa" kuorma-autossa on.

    Tälleen kun pohtii asioita niin onhan nää aika rajuja verrattuna 6.5:een subbeen mihin on tottunut, niin pääsee yllättämään aika usein.

    Tietty 7.3 on natikan tekele ja ei ole todellakaan tarkoitettu minkään 460 tilalle suoraan. Niinkuin gm:n detroit diesel 454:en. Eli lähtökohdatkin ovat täysin erit.

    PS.Menipä pohdiskeluksi :D

    - Jussi
     

Kerro tästä muillekin!