Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. locogrin

    locogrin 3rd gear

    Teboil Fluid S:ää olen itsekin käyttänyt laatikossa (Mercon V). N.9litraa meni ilman turbiinin tyhjennystä. Jäähdytysnesteenä mulla CAT ELC. Ei tartte mitään lisäaineita laitella sen kanssa. Witraktorilta löytyy sitä tavaraa.
     
  2. Mercury

    Mercury Gearhead

    Onko joku palstalainen vaihtanut paikallaan öljypohjaa 7.3 PowerStrokeen?
    Ja bonuksena vielä että mulla Econoline..
    Keväällä paikkasin ja nyt alko vuotaa,Moroson tiiviste varmaan toimii parhaiten.
    Jos vetäs poikkipalkin niitit auki ja sitten pulteilla kasais..??
     
  3. Powermover

    Powermover 1st gear

  4. Rovi

    Rovi 1st gear

    Onkohan tuo exun etupään vetoakselin laakeri mimmonen vaihtaa. Oikeen selvää kuvaa siitä löytyny mistään. Vollottaa ajossa 2wd päällä mutta loppuu kun lyö 4wd päälle ilman napalukkojakin. Eikai siihen paljon muita vaihtoehtoja ole kuin se pikkulaagru siellä. Vielä ku etukätee tietäs mitä tuosta menee vaihtoo samalla niin osais hommata ennakkoon. Onkohan se joku peruslaakeri ihan vai speciaaal.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vetarin stefa ja neulalaakeri ainakin vaihtoon. Saa pakettina mm.Ebaysta. Mun autoon vaihdettu mol.puolin. Menneiltä sivuilta löytyy tietoa toimenpiteestä ja muistaakseni Youtubessa on paljon asiaa valottavia videoita. Löytyiskö esim."7.3 front axle shaft" hakusanoilla tjsp. Nyt en ehdi tarkemmin kaivaa tietoa.
     
    Muokattu: 9.10.2018
  6. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    ford econoline 7.3 powerstroke 1998 polttaa 30A sulakkeen #8 ,elikkä polttoaineen esilämmitin ja idm taijoku.
    sulake ei pala jos käy paikallaan ,mutta jos vetää vaihteen päälle silloin kärähtää ja kone sammuu
    oon irrottanut esilämppärin pistokkeen suodatinjalasta- ei vaikutusta-
    kuorin johdon pistokkeesta aina tulipellin pistokkeeseen ja koneen päällä menevää johtosarjaa,-ei vikaa eivaikutusta
    voiko trans range sensor, laatikonkyljessä oikosulkea.
    entä jos nipsasee pcm :stä lähtevän piuhan poikki? turhakehan tuo esilämmitin on
     
  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    En nyt ihan tarkkaan muista muuta kuin, että tosiaan tuossahan saman sulakkeen takana taitaa kulkea tosiaan myös PCM:n syöttö ? o_O
    Kait sen pois voi nipsasta, mutta tuskin se vika siinä on jos kerran ei vaikuta mitään, kun irti ottaa.
    Jos ei tosiaan lämmitysvastuksessa vikaa ja olet tuohon asti jo perannut ja selvittänyt niin itse varmaan tsekkaisin virtalukolta lähtevät piuhat, jos käykin niin kun kepakosta väännät vaihteen päälle niin joku ottaa sopivasti maihin tai jotain ? o_O Ja samalla voi ne siirtäjän torxit kiristää kun siellä on.
    Oma hatara ajatus.

    - Jussi
     
  8. Solvent

    Solvent 2nd gear

     
  9. Rovi

    Rovi 1st gear

    Kyllä menee niin putkee tämä neulalaakerin vaihto tuohon exuu. Ei ne näytä nuo varaosakauppiaatkaan osaavan oikeaa osaa toimittaa vaikka laakerin numeronkin antaa. Mistähän tuohon sais HETI! tuo B2110 neulalaakerin sinne etunavalle. Vähän on keula levällään nyt tuossa hallin lattialla ja pitäs saada takas nippuun.
     
  10. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    Tulkitsinpa vikaa väärin! oikosulku tapahtuu kaasupolkimesta.
    Elikkä heti kun koskee kaasuun -kärähtää sulake 30A, kerran onnistui painaa syvemmällekin ennen kuin kärähti, ei kuitenkaan kierrokset noussu yhtään.
    Testasin TPS:n ,toimii ainakin molemmat navat ohmimittarilla
    Vähän selvemmillä vesillä nyt, kunhan löytäis vielä sen vian
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oliks siellä joku IVS lisäksi, voi olla.
     
  12. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    Kyllä siellä on IVS, tarkistin vain liittimen oli ok. Joku potikkahan siellä johdon päässä killuu, pitää etsiä ja tutkia
     
  13. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    IVS tutkittu ja toimii.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Huh.
    Tässä ihan vaan kahvikupin äärestä pohtien tulis mieleen tps ja ivs johdotuksen mittaus, minne ne nyt meneekään, tietokoneelle kai. Siis jos ne anturit on nyt satavarmasti kunnossa.

    Joskus jouduin mittailemaan idm modulin johtosarjan läpi, aikaa siihen saa palamaan mutta en muutakaan tapaa keksinyt.

    Liittimet irti ja mittari käteen.
    Tehtaan korjausopas varmaankin ainoa luotettava lähde mikä pinni on mikäkin.
     
  15. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    NYT alkaa... ivs johto oikosessa, kun repi aikansa alkoi koneet käymään .
    Vikakohtaa ei oo paikallistettu ,mutta kuohitaan kaapelinippuja vielä paripäivää ja katotaan missä kipinöi
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  16. HRTP

    HRTP Gearhead

    Onkos kellään ollut vastaava vikaa tuossa powerstokessa kuin mitä tuossa mun autossa on nyt tullut esille. Tekee satunnaisesti sillein ettei lähde käyntiin kylmänä mutta kun pistää lohkolämppäriin pariksi minuutiksi niin hörähtää heti kaikilla pytyillä käyntiin eikä mitään ongelmia ole sen jälkeen:confused:Eikä mittaristossa ole myöskään mitään varoitusvaloja palamassa
     
  17. styke

    styke 3rd gear

    hola, onkos vetokoukusta ollut asiaa, itsellä E-350 ja -95 , tarttis koukulle johtosarjaa.
    Vilkut pitää vissiin tuoda edestä, mahtaako mistään saada valmista sarjaa..
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ainaskin pikupeissa on takapuskurin takana johtosarjassa valmis kohta mihin koukun johtosarjan saa väliin. Auton johtosarjassa on siis liitin mikä vedetään auki ja siihen väliin koukun sarja mitä saa marketista.
     
  19. styke

    styke 3rd gear

    ok, kiitos tiedosta, täytyypä tutkia uusiksi.
    punaiset vilkut ja kanadaan viety uutena..niin sillä ajattelin etten löydä ko. liitintä.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ... ja voihan vani olla siltä osin erilainen ihan hyvinkin.
    Omissa pikupeissa on sekä kanadaan vietyjä että siellä tehtyjä ja niissä tuo kyllä on.
     

Kerro tästä muillekin!