Kysellään taas lisää ku en haulla löytäny. Oma 1999 f250 vaihtaa aika rajusti vaihdetta verrattuna edelliseen sevyyn. Dp tunerin 2 asentoinen lastu mutta 1 asennollakin vaihtaa kohtuu rajusti. Joillakin ollu vss anturissa vika jenkkifoorumeitten mukaan. Voiko olla siinä vika vaikkei mitään vikakoodia annakkaan? Ja ilmeisesti se takaperän päällä oleva anturi? Öljyt ja suodatin just vaihettu eikä vaikutusta. Edit. Vikakoodit luettiin ja näyttää myös herjaavan koodia p0500 vss sensor circuit fault joten täytyy pistää anturi tilaukseen.
Käytin excursionia katsastuksessa. Otteessa paikat 8:lle, mut hylkäsivät kantavuuden riittämättömyyden vuoksi. Laskeskelin, että viidelle jäisi paikat jos ihan tarkkoja ollaan. Muistelin, että täällä oli joskus juttua, et ex oli saatu laillisesti rekattua 8:lle kantavutta lisäämällä. Kiinnostaisi kuulla millainen projekti oli.
Onko minkälaisia OBD adaptereita käytössä 7.3 powerstroken ksnssa? Tilasin tuommoisen Bluetooth version, jossa MS/HS kytkin. Toki powerstrokessa ei ole tuolle kytkimelle tarvetta, kun on PWM J1850 väylä, pinnit 2 ja 10. Yhteys toimii puhelimesta aeapteriin, mutta ei ECU:lle asti. Joku oli mittailut jännitteitä tuosta liittimestä ja pinnistä 7 pitäisi löytyä 1.5v kun avain off asennossa ja 4v, kun avain on, mutta ei käynnissä. Omasta mittasin 0.5v ja 2v. Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa? Adapteri toimii kyllä -15 mallin C-maksissa. On kyllä CAN väylä, johon tuo MS/HS kytkin vaikuttaa. https://drive.google.com/file/d/10OETf2Mdd6IeaKdVqsqRn8FvJwz7PQp3/view?usp=drivesdk Onkohan Oulun seudulla jollain jotain toimivaa adapteria, niin pääsisi vähän vertaileen? edit: niin -01 Excursion kyseessä, niin olisiko PWM J1850 http://www.obd.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=2 https://pinoutguide.com/CarElectronics/ford_obd_2_pinout.shtml
https://www.motonet.fi/fi/tuote/493148/OBD-II-testeri-Android-Bluetooth Ihan tällä olen ainakin itse saanut kaiken haluttavan irti -00 7.3 excursionista ja -96 lincoln town carista. Excursionissa kaikki suutin testit yms. Forscan on hyvä ohjelma, mutta myös ihan yleisilläkin tietoa ulos Torquet yms. Älä hämäänny jäähdytinesteen lämpötilanäyttämästä 7.3 kanssa. Ei näytä oikein on "kelluva" ja tarkoitettukkaan näkyväksi obd:n kautta. Syystä jota en tiedä. Toki ei relevanttia kun voi öljynlämpötilaa seurata.
Tuli itelle ladattua tuo forscan lite kun löyty iteltäkin halpa-hallin halppis lukija. Sai vikakoodit näkymää ja onnistui suutintestikin. Ennen oli torque ilmainen versio nii ei näyttäny koodeja ollenkaan. Enkä muista näyttikö torque pro ohjelmakaan kaikkea. Forscan demollakin näki vikakoodit muttei pystynyt nollaamaan.
Abs jaBrake vilkkuu ja naksuttaa abs (onko se moduuli?) kylmäkäynnistäessä 10+kertaa, kone sammuu jossainvaiheessa. Käynnistyy taas normaalisti ja vilkkuu ja naksuu. saattaa sammuakin. Kun vähänaikaa lämmennyt käy normaalisti. Jos pitää jarrupoljinta ei vilkuttele eikä sammu. Ei vikakoodeja 1998 Econoline 7.3 Problemstroke
Olisko täälä jollai perän pukkien pulttien momentteja. Pitäs poskilaakerit vaihtaa 95 econolineen. Sais kesän huilauksesta käyttiksen ajoon.
Jatketaa. Ei isommin vaikutusta ollu anturilla ja herjaa näköjää vss anturin avointa piiriä ajotietokoneeseen. Onko kukaa vaihellu niitä jousia vaihdelaatikon venttiili pöytään?
Me asennettiin spring kitti vakiolaatikkoon. Taisi olla jotakin muutakin sälää kuin pelkät jouset mukana. Muutti vakiolootaa selvästi parempaan suuntaan.
Oliko sulla sieltä jousia poikki? Täytyy käydä kaverin foordia testaamassa mite sillä vaihtaa kun sattu ostamaa f350. Että onko nuo vaihot ihan normaalit. Välillä tuntuu että vaihtaa pehmeämmin, että voiskoha siellä jumia joku venttiili välillä. Kaasupohjassa potkasee aika kovasti vaihtaessa onko se sitte nyt 4 vaihteelle Lootaan vaihtoin teboilin fluid e öljyt tosin en huuhtelemalla.
Siis joo oman autoni(7.3 Excursion) laatikko oli ehjä. Kuulosta viallistelta tuo sun auton laatikon toiminta.
Joo täytyy talvella käyttää venttiilipöytä pois ja tutkia ne jouset. Laatikko on muuten rempattu alle 20tml sitte ku soittelin vanhoille omistajille
Onko kenelläkää purussa f250 tai excursionia? Ois tarve suoremmalle oikeanpuolen etuovelle. Oma on vm-99. Purkaamon hinnat oli vähä suolaset omaan makuun.
Laatikon öljynvaihto taas edessä. Ihme kyllä, aito Motorcraft Mercon V -vaihteistoöljy 18 pulloa(18 quarts) tuli suhteellisen edullisesti Ebayn kautta jenkeistä. Koko läjä rahteineen ja tulleineen melko tasan 200 euroa.