Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Komppaan,pensselit pestään pensalla :rotfl:
     
  2. huoppari

    huoppari 1st gear

    Ei tarvi jokan viikko ei ,mutta kun tästä hartolan kaverista on muilla od:n sivuilla ollu muutaki ku kehuja (etsikää ja lukekaa itse) ymmärrän kyllä että jos palijo tekkee nii joskus tullee susiaki eikä aina vaan priimaa (jn-tradingistä en kyllä oo kuullu muutaku hyvvää) ja aikaisemmin gummistin kehumasta savolaisesta huoltoliikkeestä on itellä jääny vähä paskan maku suuhun (oon tilannu sieltä umpioihin ulommat muovikehykset e-hyväksyttyihin valoihin 10kk sitten ja takajarruihin sylinterinkumet ja suojakumet 7kk sitten ,onneksi en jääny oottaan ja piättään henkitystä,heh heh) .Jos anttip saa oman laatikon kuntoon ja korjaa/vahvistaa mun laatikon niin että se kestää sen 400hv/1000nm niin kyllä se mulle passaa paremmin kuin hyvin mutta laita anttip mulle yv:tä en ruukaa kauttarantain kysellä vaan ihan suoraan.Kiinnostas myös että miten cosworthmanilla on oma laatikko toiminu ja oisko haluja rakentaa mulle samanlainen?????niiin ja muaki(+poikaa) oottaa maiden ja särkänniemi joten pallaillaan pyhänä asiaan.
     
  3. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Onko kukaan löytänyt Fordin tehtaan lisävaruste koodeja netistä. Koettanut kahlailla nettiä, mutta huonolla menestyksellä.
    Olis hyvä vaan tietää omista millä varusteilla ne on lähtenyt sorvista dealerille.
     
  4. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Joo mun kommentit olikin jo sivun alussa. Kokeilin huvikseni tuota 2-tasoa, vastaa jo ehkä vähän turhankin herkästi kaasuun ainakin ilman kuormaa. Lisäksi OD:n vaihtokohta siirtyy 10-15kmh ylemmäs --> ei hyvä kulutuksen kannalta.
    Vaihdoin takaisin 1-tasolle. Kolmosta en viitsi edes kokeilla.
    Konehuoneen äänieristys voisi muuten olla parempikin, äänimaailmaa kyllä piisaa kun painaa pedaalia. Uudemmat (99-->) lienee jo hiljaisempia??
     
  5. sasupe

    sasupe 1st gear

    Taidan myös pidättäytyä 1 tasossa, vaikka OD:n kytkentä on manuaalissa silloin ku haluaa :wink:

    Ja sitä ääntä riittää (-95), kone osaa ilmoittaa olemassaolostaan kaikilla kierrosalueilla. Kiekkamittari toimii lähinnä henkisenä tukena. Mutta ei tuo haittaa kun käyttö on pääosin 10-30 min rykäisyjä.

    Samalla kyssä tänne palstalle - Coolant Temperature Sensor on missäpäin konetta? Näkyy olevan Round ja Rectangular liitännäisiä -95 malliin tarjolla. Osaisi tarkistaa oman.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vaikuttaako kulutukseen noi ohjelmat mitenkään? Liian aikaista sanoa? Ei kiinnosta?

    Coolant temp sensor on vesipumpussa (kuvan oikeanpuoleinen anturi, vasen on pakokaasun vastapaine anturi). Mutta olisko vaan mennyt sekaisin Engine oil temp sensorin kanssa, mikä on korkeapaine öljypumpun säiliön takapinnalla? tossa coolant temp sensorissa on vaan tommonen kumituttiliitin, Engine oil temp sensorissa on sellanen oikea muovipistoke, ja siitä menee koneen lämpö tietokoneelle, coolant temp sensorista vain kojetaulun mittariin.

    Niistä "RPO" koodeista, en ole löytänyt muualta kuin "build sheetistä" eli ikkunatarrasta. Jos on hukassa, niin semmosen ehkä saa Fordilta VIN numeron perusteella? Ovenpielen tarrastahan selviää vaan maali, sisustan väri, perä ja jotain muita, ne voi tulkita ainakin tehtaan korjausoppaan kanssa, varmaan muualtakin.

    -JJ-
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

  8. sasupe

    sasupe 1st gear

    Selvisipä monta asiaa taas. Kiitos Powerstroke :)

    Lämpömittari ei toimi ja sillä teki mieli ostaa anturi summan mutikassa jos auttaisi. Väärän olisin hankkinut, eli tuolla on useampi anturi. Vesipumpun anturi on siis se mittarille menevä.

    Muistin että auton paperien joukossa tuli tuollainen punainen lärpyskä. Sehän oli se Buildisheetti itte! Ilmanko 1 ja 2 vaihteet tuntuvat hitaille -> 4.10 perähän se siellä pyörii.

    Onkos tuo Limited Slip Axle yhtä ku lukkoperä?
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä kestä, ahaa, toi sheetti onkin hyvä olla olemassa, selviää kaikenlaista hupaa. Tarkasti ottaen Limited Slippi ei ole lukkoperä, vaan luistorajoitinperä. Mukava bonus. Lukkoperä olis, jos olis, Detroit Locker jota sai Dana 80 perään (paripyöräsissä malleissa).

    -JJ-
     
  10. finmower

    finmower 1st gear

    http://kuvablogi.com/nayta/1299780/

    Siellä pilkistää turpoputken ja kylmästöintipöntön välissä veheriäänen EPAtarra, Auto on 2001. Itte käytän edgen kakkostasoa ku autolla ajetaan vain kuormia. Ollut varmaan pian 2 vuotta kiinni, no broblems. Kuormat on joskus vähän suurempuoloisiä tälle autolle (suomessa)
     
  11. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Joku on nyysinyt kaikki kirjat tuosta F250 kangastaskus.
    Mulla on joka tapauksessa tuossa jonkin näköinen lukko, kun suttaa molemmilla pyörillä tasaisesti samallaista viivaa.
    Ihan tuurilla tuli sit lukkoperällä. Positiivien yllätys, kun 4x4 tuli viellä lukopeellä!.

    Kiitoksia thanks!.

    Ps.
    Jotain muutakin positiivistä tälle viikolle, kun sukupuolitauti testi.
     
  12. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    Kiitoksia kaikille, jotka antoivat vihjeitä EPA tarra asiassa! Sais vaan pikkuhiljaa tulla auto tänne härmään... Sen verta paljon syyhyttää jo!!!

    Odottavan aika on piiitkä :lol:
     
  13. Antti P

    Antti P Gearhead

    JN Trading toimittanut kovat osat, lomat ja kiireet sen verran sotkenu että oli helasarja jääny paketista pois. Mut itsekkin kiireessä soittelin ja omasta mielestä sen myös tilasin. Voi kyllä olla että olen ollu tilaavinani. Ja tosiaan nyt loma-aika eikä kyllä ole laatikko remppaajia paljon tavoittanu.
    Mut huomenna pitäis olla loputkin osat.
     
  14. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    LAATIKOITA SÄRKYY !!!

    ELIKKÄS KYSEES ON 7,3 POWERSTROKE. (ECONO)
    LAATIKKO 4EOD(muistaakseni).
    ALKOI LIRUUTTAMAAN AIKA RISKISTI LOOTAÖLJYÄ TURBIINIKOPAN VÄLISTÄ. OISKOS ARVON HERRASVÄELLÄ DIAGNOOSIA ???
    OISKOS JOKU STEFA PULLAHTANUT ??

    FINMOWER !

    VIELÄKÖS SUL ON SE - 96 LAATIKKO ??
    MIKÄS SE OLI MALLILTAAN?


    KIITOS !
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minulle kävi juuri noin moottoritievauhdissa. Etustefa petti ja huomasin asian vasta, kun yhteys kardaaniin alkoi loppumaan. Tuhot olivat aika mittavat. Ja kalliitkin, vaikka korjasin laatikon itse.
     
  16. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    NO HUH HUH !!

    MÄ HOKSASIN TON ONNEKSI (TOIVOTTAVASTI) KOHTUU AJOISSA !

    N.500 METRIN VANAN LÖYSIN KUN SEURASIN JÄLKIÄ.
    LAATIKOSSA NÄYTTI OLEVAN VIELÄ TÄYDET ÖLJYT.

    MILLANEN HOMMA OLI TOI STEFAN VAIHTO JA MISTÄ OTIT OSAT ?
     
  17. Antti P

    Antti P Gearhead

    mulla löytyy tiiviste
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

    Stefan vaihto sinänsä oli helppo, kunhan ensin tietysti oli irroittanut turbiinin vetolevystä, vaihdelaatikon moottorista, turbiinin vaihdelaatikosta jne. Se vain ei auttanut, koska laatikko oli ehtinyt käydä liian kauan kuivana. Laatikko jumitti, luisti, piti pahaa ääntä ja kaikkea mahdollista, joten se piti sitten avata. Turbiini oli täysin sökö, etummainen planeettapyörästö samoin, pari kytkintä oli täysin palanut...
    Osat ostin JN Tradingiltä, paitsi että planeettapyörästön kuorta ei silloin löytynyt, joten piti vielä hakea Pohjanmaalta (yhteensä 980 km) toinen laatikko varaosiksi.
    Omalla vuotavalla laatikolla ehdin ajaa varmaan 10 km iltahämärissä, ennenkuin se alkoi oireilla, joten sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet päästä säikähdyksellä.
     
  19. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    KIITOXIA KOVASTI !

    TÄYTYNEE ODOTELLA ET KAVERI JOL ON MAHIS OTTAA LOOTA POIS, PALAA LOMILTA.
    SITTE VOI LAITTAA LISÄ INFORMAATIOTA VAURIOISTA.
     
  20. finmower

    finmower 1st gear

    On loota tallella. 4AOD ihan Econon vakioloota od nappi vaihdevivun paassa. Myos ehja turpiini on.
     

Kerro tästä muillekin!