Tuo suutinhomma kiinnostaa täälläkin. Omat 160 tml ajetut suuttimet mahd.kaipaisivat huoltoa, mutta onnistuuko samalla niistä muuntaa enemmän soppaa antavat? Siis ihan täällä Suomessa?
Mulla tiettävästi 500tuhatta mailia ajetut. Kyllä oletan että pajassa joka on HEUI suuttimien kanssa pelannut onnistuu. Voi tehä itekkin,juutuupista vaan kahtoo mitenkä... Testipenkissä näkis että virtaukset on kohillaan. Bitteroot diesel jenkeissä myy DIY kittejä. Tai suoraan Italiasta samat rojut halvemmalla.. HEUI suuttimia on 7.3:sen lisäksi käytetty myös: Muissa natikoissa Pillarit Perkinsit Detroitit Luulis että on nuita rempattu Suomessakin. juhamann Minkä turbiinin panit uuteen lootaan?
No se tuli vähän puskista, kun vanhakin oli kunnossa. Muistaakseni Precision of NH, sellainen sininen. Oli pajalla(Niemensivu, Pori) hyllyssä, niin meni samalla sisään. Vois vielä tarkistaa tarkemmin millainen oli.
Häkkisellä ehkä Suomen ainut HEUI testipenkki,ovat teettäneet Italiassa. Suutinten testaus 60€ kpl. Suutinkärkien vaihto 100€ kpl (pelkät kärjet,oletan että sis.kärjen). Eli se tekee 1300€ varville,ei saatana vieköön,halvemmalla saa jo jenkeistä ruiskut! Ja kaikki muu vielä tuohon päälle jos muutakin pannaan ku kärki! Otan Italiasta kaikki rojut mitä tarvitaan,600€ varvi.. Teen ite työt ja oletan että uusilla sisuksilla ja säädetyillä välyksillä virtaukset olis kohillaan.. Aihiosuutinten solenoidit näytti ohmeissa 2,7-2,9. Vaikuttais hyviltä sillä nimellisvastus ois 2,9. Täytyy vähän mitata nuita Armature Plate välyksiä,ennen purkua.. Liekkö siellä joku 0,1 millin välys oltava..
Postasin tuonne toisaalle niin arvelin että tänne kans.. 300hp/900nm on karkea arvio. Ja ahtoja 3 kiloa tällä hetkellä.. [/QUOTE]
Moro, Olisikohan kenelläkään jäänyt nurkkiin pyörimään f250 sopivia napalukkoja? Mielellään automaattiset. Yritin Googlesta haeskella, mutta en äkikseltään Suomesta löytänyt myynnistä. Jos joltain löytyy niin olisin kiinnostunut ostamaan.
Onkos kukaan koittanut suuttimia elvyttää/shimmata tällä tavalla: Omassa katiskassa juuri noita oireita. Videossa vielä hyvä muistutus huolellisesta työstä.
Morjensta. Tulipa liityttyä joukkoon iloiseen tässä hetki sitten -00vm 250äffäläisellä. Heti alkuun kysyttävä kun ilmanputsari olisi vaihdettava niin onkos sille 6637 suodattimelle suomessa jotain osanumeroa tiedossa? Eikös se donaldsonin suodatin ole kuitenkin niin luulisi että niitä joltain traktoriosakauppiaalta saisi ihan kotinurkiltakin? googlella en löytänyt ainakaan mitään tietoa mutta se voi johtua näistä omista ATK-taidoistakin...
Tässä mitä helpoiten varmaan suomesta saa. Napa 6637 Donaldson B085011 Baldwin PA2818 Fleetguard AH1141
Onkos kellään koskaan käynyt niin että polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä tuo kupin pohjaventtiili kuolee samalla totaalisesti. Tuo pitää vielä virrat poissa kupin täynnä, mutta virrat päällä tulee läpi niinkuin verta härän kurkusta... Ei olis varmaan pitänyt mennä koskemaan...
Itse itselleni vastaten... Näköjään noin voi käydä. Kiinalainen laatutuote, alempi kuula kääntyy kerran- auki asentoon. Sen jälkeen on aivan sama mihin päin vipunen sojotaa, rööri on täysin auki...
Oon ajellu liitin irti,uusi kiinalainen anturi ei auttanut. 205cc/80% hybridisuuttimet on aika ronkelit tuon ruskutuspaineen suhteen..