Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Sen verran korjaisin, että mulla oli sekä -99 alkuvuoden että -01 vuoden F250 ja en ainakaan ite mitään ongelmaa nähny osien saatavuudessa tohon -01 verrattuna. Kaikki koneen ja alustan osat sain early99 ihan yhtälailla. Itseasiassa siin earlyssä on jotain parempaakin, on ainakin takoveiveillä ei pmr. Turbo aavistuksen pienempi, mutta on Wicked Wheelillä jo vakiona. Suuttimet myös pykälää köykäsemmät, mutta ei kummonen ero niilläkään.
    Kaikkia eroja tässä en listaa, kun nekin vaihtelee
    En todellakaan sen suhteen skippais, että on early. Ja ainahan ne osat saa päivitettyä jos jostain syystä kokee tarvitsevansa. En ainakaan keksi osaa, mitä tuohon ei olis saanu ja olisin tarvinnu

    Siinä komppaan, et on huvittavaa lukea näitä myynti-ilmoja missä saatu yli(tai lähellekään) 400hv tehot pelkästään Edgen ohjelmoinnilla. Vaatii pikkasen muutakin
     
    Muokattu: 3.1.2022
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ne onkin just ne suuttimet ja muut pa-/ Kp-öljy järjestelmän osat jotka ovat erilaiset.

    Sen reilun 10v tuli osia tuotua. Suoraan Fordilta ja muulta mitä tarvis. 2 x early '99 autoja tuli vastaan joih in ei osia saanu. Ja jenkeissä niitä kiertävät, no jobbarit kanto niitä tänne ku olivat halvempia mut täällä sai saman rahan.
     
  3. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Ihan mielenkiinnosta, että mitä osia ei saanut? Suuttimiin ite uusin o-renkaat ja tohon 15 asteiseen pumppuun(HPOP) sai kyl samat päivitykset ku 17 asteiseen, esim. Terminatorilt. Letkut stc-liittimillä oli samat ku uudemmis. Ja kaikkee muutakin PA-kamppetta Rockautolt ja RiffRaffilt tuli tilattua.
    Turboja saa drop-in mallina tilattua vaikka KC:lt tai Full Force Dieselilt useampaakin eri mallia.
    Motorcraftin kamppeita kaikki suodattimet yms peruskilkkeet
    Emmä oikein keksi mitä ei olis saanu earlyyn....

    Mä taasen oon kuullu, että hyvin kelpaa earlyt Atlantin toisellakin puolella harrastelijoille, kunhan vaan kunto on kohdallaan. Hintatasoihin en tosin osaa ottaa kantaa, voihan ne edukkaampia ollakin.
     
    Muokattu: 3.1.2022
  4. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Tämä myös kiinnostaisi, että mitkä nesteet tuonne koneeseen laittaisi. Motonetissä on speksin mukaista, mutta sitä on vain Rovaniemellä.
    Vaihtoehtoja tuntuu olevan, vihreää, keltaista, purple, oranssi jne.
    Onko kavitoinin kannalta joku parempi kuin toinen?
    Suutinkupit tuli vaihdettua, niin järjestelmä huuhdeltu vanhasta nesteestä.

    Auto 2001 7.3 Excursion.

    Esim tämä:
    Zero Long Life Yellow on etyleeniglykolipohjainen jäähdytysneste, joka ei sisällä fosfaatti-, nitriitti- eikä silikaattiyhdisteitä. Uuden patentoidun, orgaanisiin yhdisteisiin perustuvan lisäaineistuksensa ansiosta se antaa huipputason korroosionsuojan moottorin metalli- ja alumiiniosille sekä suojaa kavitaatiolta. Zero Long Lifen vaihtovälisuositus on noin 4-5 vuotta huomioiden moottorinvalmistajien omat suositukset jäähdytinnesteille. Pakkauskoko 10 l.

     
    Muokattu: 3.1.2022
  5. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Enpäs ollut noihin vuosimallieroihin aiemmin kiinnittänykkään huomioo. Näköjään nuo vikat E99 on kasattu niistä mitä on jälellä ollu ja loput uuempaa painosta.

    Ja tosiaan tuota 600hp softaa onkin tässä jo tullu naureskeltua

    Täytyy nyt vielä harkita kun ei noita pitkäkoppasia duallyjä ihan kauheasti tarjolla ole. Ja tosiaan ku tuo euro-fordi pitäis vielä saada menemään vaihdossa...
     

Kerro tästä muillekin!