Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. URPO

    URPO 1st gear

    Meneekö PSD-F250 muka pakettiautoksi?
     
  2. scfcc

    scfcc 1st gear

    Olen nähnyt yhden vm. -89 F250HD 4x4 7.3D lyhyellä ohjaamolla, jossa oli kokonaispaino 3490kg ja pakuksi rekisteröity.
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Milläs herrat on tavanneet lämmittää kattiloitaan? Itellä ei tolppaa ole, enkä oikeen jaksa uskoa että tota mötikkää kämäinen lohkolämppäri jaksa kovinkaan paljoa hehkuttaa.
    Rotke-miehet näemmä tilailivat suoraan Güntherilta Ebereitä ja asensivatkin itse, mutta omat taidot ei ihan sille tasolle taida yltää..
    Eli Eber tai Webasto-kaupoille pitäis suoria.
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulla on 2kpl Defan (defa 359) vastuksia mun 7,3 IDIssä. Eli molemmin puolin. Kyllä piisaa ja kohtuu nopeakin. Tolpassa pitää vaan olla kunnon paukut, kun siihen laitetaan lisäks 1200w sisätilaan.
    Lisäks laitoin järjestelmään Defan 10A Multicharger automaattilaturin, niin on aina lähteny hyvin lämmitettynä ja ladattuna käyntiin.

    Hai
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Miten pitkään olet paistanut sitä ennen liikkeellelähtöä? Yritin noilta Defan sivuilta onkia et mikä ois tuohon mosaan käypänen malli, ja tuota 359:ä se ehdotti. Oishan tuo hiukan huokeampi ratkaisu kuin poltin..
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Nyt pitää tunnustaa etten ole aikaa ottanut lämmityksestä. Ensin laitoin yhden vastuksen ja tuntui parin tunnin jälkeen vielä viileältä. (mutta olihan se tammikuu just silloin) Kevät talvella tänävuonna laitoin sen toisen puolen vastuksen kiinni ja tuntuma olis sellanen, että nyt puolen tunnin lämmityskin kannattaa tehdä. Yli tunnin paistoaikoja ei enää ole mulla ollut. Toisaalta yli 20 asteen pakkasiakaan ei oo ollu.

    Hai
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Hmm. Pitäs melkeen nähä toi sun toteutukses,et miten sen oot tehny... josko sittenkin kaappais muijalta tolppapaikan ja rupeis hehkuttaan traktoria siinä.
     
  8. HRTP

    HRTP Gearhead

    tuo toteutus kahdella lohkolämppärillä on yllättävän simppeli tehdä... ethän sinä tarttee siinä muuta kun sen jakaja osan mikä jakaa sisätilan lämmittimelle oman johtonsa...
    Elikkäs sisätilan pistokkeen piuha kokonaan pois ja sen piuhan tilalle toisen lohkolämppärin piuha

    Voisko hankalammin enää selittää? :rotfl:
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    mut tuossahan Hai selvitti, et hällä on myös 1200W sisätilaan...

    [muok] eli siis meneekö se eka yhteen johtosatsiin jollain paukkulanka-virityksellä kiinni ja siitä sitten toisen vastuksen piuhaan, mihin sitte kytketään ihan normaalisti lisäksi sisätilanlämppärin piuha?
    täytyy myöntää et jälleen kerran on sivullekirjoittaneella aika insinööri-olo :rotfl: [/]
     
  10. HRTP

    HRTP Gearhead

    no tuohon HAI:n viritelmään en osaa kyllä oikein kommentoida mitään :rotfl: olis mielenkiintoista nähdä se viritelmä miten toimii kun pitäs saada itellekin sisätilan lämppäri...
     
  11. finmower

    finmower 1st gear

    Mulla on alkuperäinen usa lohkolämppäri ja roikassa diodi, maksoi muistaakseni 70 centtiä, hyvin toimii.
     
  12. lincci

    lincci Gearhead

    Jos laittaa kaksi vastusta lohkoon ja sisätilalämppäri,niin kyllä vaatii myös kaksi haaroituspalaa.Paitsi jos on akkulaturi niin siinä muistaakseni on valmiina haaroitus sisätilaan? :x
    Eihän se kyllä isokaan vee-kone pakosta vaadi kahta vastusta,mutta tottakai se nopeammin lämpee kun on tuplateho.Itse olen pitänyt 6,9 natikassa yhtä vastusta n.3-4 tuntia kovilla pakkasilla,tänä "talvena" en ole pitänyt ollenkaan.
     
  13. kma68

    kma68 Gearhead

    [quote="URPO

    Meneekö PSD-F250 muka pakettiautoksi?[/quote]

    Miksei? koskapa oli sitä jo ostaessakin, muuten tämä "PSD" syö kylläkin ehtaa 95 oktaanista. Yhden moottorilämmittimenkin asensin ohjeen mukaan (std) ja hyvin on lämmittänyt moottorin jopa 30 asteen pakkasellakin ihan kohtuullisella 2-3h lämmityksellä.
     
  14. URPO

    URPO 1st gear

    Mä vaan olen ollut luulossa että nuo diisselikoneet painavat enemmän kuin bensakiukaat, ja niinollen kaikkineen pamahtaisi heittämällä yli 3500kg. Ja tuo PSD nyt oli jostain jenkkifoorumilta luettu lyhenne, kai sillä haettiin jotain powerstrokediisseliä. Mutta ei sen puoleen, onhan ilmeisesti C-Ramiakin saanut pakuna kilpiin, takaa vaan poistanu lehtijousen tai pari ja kantavuus on alennut sen verran että on mahtunut raameihin.
     
  15. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Mä vielä tivaisin vastausta kysymykseen että vaaditaanko täällä armaassa kotimaassamme -97 malliseen F250:iin E-hyväksytyt valot/onko siinä sellaiset vakiona ja jos vaaditaan niin mistä saa/mitkä sopii? Dodge-puolella lamppusouvi tuntuu olevan arkipäivää mutta mites se näissä hoituu?
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Fukov, sun -97 mallissa pitäis olla lohkolämppäri tehtaalta, niinkuin mullakin. (ja finnmowerilla). Vai oliko niin että kaipailit vaan jotain tehokkaampaa. Noh, sen johto on jemmattu jonnekin helvetin kuuseen akun ja maskin väliin. Ite olen sitä yrittänyt joskus etsiäkin mutta eipä ole osunut silmään. Tarvis kai ottaa itseään niskasta kiinni. Eipä sitä ole pikkupakkasilla tarvinnut. Miinus 20 voi olla sitten toinen juttu.
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Piti ihan käydä kurkkaamassa pellin alle, että mites se tuli tehtyä.
    Kytkentä oli seuraava:

    Keulan töpselistä johto menee ensin laturille (josta on vain yksi ulostulo).
    Laturilta on heti T-haara, josta toinen menee sisälle ja toiseen on kytketty Y-haara. Y-haarasta lähtee kaapelit molemmille vastuksille.

    Kaikki osat on Defan omia rakentelupalikoita.

    Hai
     
  18. finmower

    finmower 1st gear

    http://hkorpela.photosite.com/album9/

    Näis uudemmis malliis se on takaa kattottuna etupuskurin rekisterikilven paikan vasemmalla puolella. Varmaan samas paikas Excursioonis.
    -96 mallin Econolines se oli rullattuna akun viereen.
     
  19. Fukov

    Fukov 3rd gear

     
  20. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Ite muistan jostain lukeneeni että '94-'96 malleissa ois ollut lohkolämppäri vakiona ja '97-> (yllättäen) pelkästään optiona.
    Täytyy joka tapauksessa huomenna koettaa vielä uusiksi katsoa, josko se sieltä jostain vastaan tulis.
     

Kerro tästä muillekin!